Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

Behöver svar! Mycket kränkt/diskriminerad på sommarjobbet pga diagnos... Skadestånd?? anmäla?

1 beklagar att du mår dåligt över uttalandet
    2 hur spelar din diagnos in här?
    3 oavsett vad man har för diagnos kan man ha svårt att förstå eller missuppfatta saker
    4 du kommer att se mycket av sånt i ditt liv å då handlar det inte om diagnosen utan att människor är olika
    5 skadestånd? Hade jag begärt skadestånd så fort jag tror någon pratat bakom min rygg så hade Jah inte gjort något annat
    6 gå å prata m en kurator om din upplevelse så du får professionell hjälp med dina känslor
    7 förstår att du tog illa upp men detta kommer som sagt hända många ggr i ditt liv oavsett att du har diagnos.
    8 det kanske är fel arbetsställe för dig?

• Eleonor01

Du kanske är ny diagnoserad å inte förstår din roll i livet ännu. Du borde verkligen tala med en kurator så du förstår att livet är mer än en diagnos å att skrika så fort man inte får som man vill. Precis som jag skrev tidigare, vad har diagnosen m ditt arbete att göra?

• Eleonor01

Oavsett vad du upplevt så är vi i tråden ganska överens om att du överdriver iaf. Sen har du en upplevelse man inte ska förneka. Den upplevelsen borde du få hjälp med att tolka å förändra så du mår bra! Skadestånd nej, kränkt ja det är upp till betraktaren i situationen att avgöra. Skulle du fråga mig om jag skulle känna mig kränkt så säger jag nej. Tror fortfarande att du gömmer dig bakom diagnosen. Berätta för dina arbetskamrater hur det ligger till å hur du upplever din vardag. Det blir lättare att förstå varann om man kommunicerar. Sen kanske som sagt du borde ha ett annat arbete?

Svar på tråden Behöver svar! Mycket kränkt/diskriminerad på sommarjobbet pga diagnos... Skadestånd?? anmäla?