Emmy_ skrev 2015-08-04 19:21:51 följande:
Tycker även att det var ganska konstigt att:
När jag började första dagen och mötte dom anställda som jag jobbar med/på samma jobb, i princip INGEN av dem hälsade genom att skakade hand.? (Kanske högst 3 st av ca 25 st minst).
Nu kommer väl ni säga att jag överdriver igen, men när en ny person, ung som ska JOBBA (och inte praktik) sin allra första dag tillsammans med dom andra kollegorna , så skakar man väl hand med den nya "anställda" som skall jobba!? (detta är alltså helt friska vuxna tanter)
Såklart inget jag tog illa vid absolut inte eller bryr mig om egentligen!, men man tycker ju det är lite konstigt ändå, eller hur?? Har aldrig vart med om det förut !!!!!
Nej, det verkar inte ett dugg konstigt att 25 pers inte kom fram och skakade din hand. Det är inte normalt.
Emmy_ skrev 2015-08-04 21:20:42 följande:
Men herregud, snälla lilla gumman... Hur många ggr ska jag behöva säga att jag INTE blev upprörd över det, tyckte bara att det var lite konstigt.? Jag menar, det tillhör ju allmänbildning, vett o etikett hur man beter sig, och att man beter sig och är trevlig mot nya anställda!?
FÖR DET ANDRA..
Du säger att jag kanske inte skulle fungera i arbetslivet isåfall, men du vet verkligen ingenting om mig då..
Som jag tidigare har skrivit så har jag jobbat på H&M, Willys, på en skola, bikbok, stor affär med inom växthus, parkeringsvakt osv osv, vilket har fungerat BRA!!!
På de flesta av dessa ställen har personalen/kollegorna sagt att jag verkligen har varit " otroligt duktig" och även att jag varit så pass duktigt att "jag kommer verkligen komma långt i livet (inom jobb)" har dem sagt
Har dessutom fått TRE sommarjobb under endast denna sommaren, samma sommar alltså! (utan kommunen alltså) så då kan du ju gissa om jag är duktig på arbetsintervjuerna =)
Så.. Du har inte ens fyllt 18 och redan haft minst sex jobb? Låter som att du är väldigt duktig på att få jobb och usel på att behålla dom.