Inlägg från: Malla1 |Visa alla inlägg
  • Malla1

BF april 2016

Varit uppe hela natten med magsjuk liten tjej, bara invänta resten av gänget... fy hade magsjuka 2 ggr sist jag var gravid och det va mycket värre än vanliga fall. Kan ju alltid hoppas att jag klarar mig men den risken är väl ganska liten.

• Malla1

Jag har haft vaginal förlossning 4 ggr och jag har aldrig fått en enda liten reva där nere. Tror nog mer på att det är.lättare att få komplikationer av ett kejsarsnitt faktiskt. Jag skulle oxå få.panik om ja skulle va tvingen att ta.till kejsarsnitt.

• Malla1

Jag har bara packat med kläder till bebis och till mig. En filt till bebis och lite hygienartiklar, jag får ändå åka hem direkt om allt är som det ska så ja släpar inte med i onödan. Skulle vi stanna kvar av någon anledning så får mannen åka hem och hämta mer grejer :)

• Malla1

Jag hade sf mått på 22 i vecka 26 men ska dit på torsdag så då uppdaterar jag med nytt :)

• Malla1

Bm besök idag v.28+5. SF måttet har ökat till 27 så jag har hamnat på mittenkruvan och där har jag aldrig legat förut så vi får väl se vad det här blir för klump. Hade extremt dåligt hb, 83 ligger jag på så bm skulle prata med en läkare och sen höra av sig om jag ska få järn via sprutor eller dropp, någon mer med väldigt lågt hb?

• Malla1

Jag är varken trött eller yr eller nånting sånt, jag har haft lågt blodvärde varje graviditet men tror aldrig jag legat såhär lågt, får väl se vad läkaren säger.

Det med SF mått är inget jag oroar mig för, men har alltid legat vid den nedersta kurvan alla andra gånger och då fått små bebisar förutom den sista som va lite större, så ja vet ju att man inte ska gå efter måttet men är ändå roligt att ja ligger helt annorlunda nu än förut, ja anser ju själv att ja har stor mage och känner mig sprängfärdig :)

• Malla1

Någon som har erfarenhet av igångsättning? Jag börjar oroa mig mer och mer för förlossningen och ska prata med min bm nästa gång om att få beviljat igångsättning men jag har aldrig varit med om det förut och tänkte om någon annan fått det beviljat utav "egen vilja"

• Malla1

Jag vill egentligen inte heller bli igångsatt så man hört massa skräckhistorier och att det kan ta lång tid osv men min förra förlossning gick ju så fort så ja är rädd att ja inte ska hinna in den här gången. Därför skulle det kännas tryggare att veta att man är på plats när det startar.

• Malla1

Jag vet hur du känner dig om att gå fram och tillbaka, ja springer oxå till skola och dagis 2 ggr om dagen men 2 dagar i veckan så slutar dom olika tider så då får jag och äldsta traska runt i ca en timme innan vi kan hämta dom andra på dagis, idag är första gången som jag faktiskt har fått ordentligt ont av att gå så får se hur ja ska klara av 2 månader till såhär. Äldsta måste ju till skolan så kan inte ligga på latsidan heller.

• Malla1

Dom blir jätte ledsna om jag kommer tidigare än jag ska, dom har stenkoll på när dom ska hem. Därför hämtar jg dom när jag ska för att slippa bråk och skrik :)

Mina ska vara med morfar och hans fru, dom bor närmast och har lättast att ta sig hit snabbt om det skulle behövas, var tack vare morfars fru som ja kunde åka in så fort sist och hann föda på sjukhuset istället för i bilen, men om det är så att dom måste hämtas i skola och dagis så har jag förberett dom på att det kan bli någon annan som hämtar tex mormor eller moster men att dom ska sova hos morfar.

Minstingen har aldrig sovit där så hon ska sova där någon dag nu innan för att "träna" :) och om allt går bra så får jag ju åka hem direkt från förlossningen så det är bättre att dom sover hemma hos morfar än att dom skulle sova hemma. Kan va skönt att få lite lugn och ro när man kommer hem nyförlöst med en bebis

Svar på tråden BF april 2016