Inlägg från: Malla1 |Visa alla inlägg
  • Malla1

BF april 2016

Nu måste vi bara komma på något namn till lilla tösen. Svårt när man har flera, då måste namnet passa med dom andra. Så har ni något tips så kom gärna med det :) kravet är dock att det ska ha 5 bokstäver ;)

• Malla1

Här är min kula för en vecka sen. Jag blev ju bakflyttad 2 veckor med vad jag trodde så det där år alltså i v.17

• Malla1

Jag ska till bm i vecka 19 för att ta prover för ja har hypotyreos annars har jag nästa besök i v.24 så det är helt normalt ifall man har en "normal" graviditet från början

• Malla1
    Dolls skrev 2015-11-26 17:18:12 följande:

Jag är i vecka 20 och har precis varit hos bm på rutinkontroll och fick då veta att jag har blodgrupp A- alltså negativ blodgrupp och mitt barn är positiv. Jag är inte riktigt insatt i vad de innebär eftersom jag inte visste att jag har en negativ blodgrupp. Så nu undrar jag ifall de finns någon annan som sitter i samma sits eller har någon annan erfarenhet av detta? Allt info och erfarenhet om detta uppskattas :)

Jag är oxå negativ och det enda som har någon roll är om du får fler barn, efter förlossningen kommer du att få en spruta i låret som är något slags skydd om du skulle bli gravid igen
  • Malla1

Dom brukar kolla blodgrupp vid första bm besöket tror jag. Och barnet kollar dom bara om någon utav föräldrarna är negativ så kollar dom barnet vid förlossningen tror jag. Ett utav mina 4 barn är oxå negativ. Men jag har fått en sån där spruta efter varje förlossning.

• Malla1

Jag tappar inte heller mer hår än innan jag blev gravid men just nu har ja nästa slitit av mig håret pga att ja skruvat ihop Ikea möbler tillsammans med en 1åring. INTE att rekommendera ;)

• Malla1

Vi fick en rätt bra bild på bebisens nedre del och hon sa att det helt klart är.en liten flicka. Vi har aldrig tidigare fått ett sånt "säkert" svar utan dom tidigare ultraljudet, alltså med dom andra barnen har dom bara sagt att dom tror att det är flickor.

Svar på tråden BF april 2016