Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Trolletiskogen skrev 2015-10-18 20:05:14 följande:

Hej hej! Vi väntar bebis i april med spänning. Har en tjej på 4 år och jag längtar tills jag ska berätta för henne att det bor en bebis i min mage. Hon längtar så efter en bebis. Pratar ofta om att hon vill bli storasyster så vi är glada att det förhoppningsvis ska bli så. Är i vecka 14 nu. Mådde väldigt bra under min första graviditet men denna graviditeten har jag mått allt annat än bra. Känner mig väldigt trött och fruktansvärt illamående och vill bara sova. Svårt att äta. Någon som mår som jag? Hoppas snart att illamåendet lägger sig, det tar på krafterna. 

Välkommen till gruppen där typ alla fortfarande har illamående trots passerade 12 veckor ;)
    Min andra graviditet, inte alls dom första. Bättre i fogarna men värre i trötthet och illamående och allt sånt.
    Vår 4-åring blev glad men pratade inte om det på säkert två veckor. Sen hade han nog smält det och pratar nu om att bebisen ska sova hos honom och så :)
  • Milleman
    Emmmmm skrev 2015-10-19 07:25:03 följande:

Nej självklart är snitt inte heller säkert. Man kan tex ha en deal att man får ett datum för snitt och skulle värkarna sätta igång innan så får man känna då hur pass tryggt det känns att försöka föda vaginalt och säger man då till så blir det snitt om så önskas.

Min bästa vän fick snitt pga bebisen i säte första gången. Fick snitt beviljat till andra barnet. En kväll ringde de oss och sa att vi behövde vara barnvakt då hon hade så ont emellanåt och de misstänkte att något var fel. Vad de inte förstod var att det var värkar.
    Så när de kom in till förlossningen sa pappan "hon har fått beviljat snitt" och personalen bara "eh nej, vi ser huvudet på bebisen, den kommer NU!" Och allt gick jättebra! :) De hade tid till snitt typ 3-4 dagar senare.
  • Milleman
    Bozzy skrev 2015-10-19 15:36:02 följande:
    Alla utom jag verkar vara illamående ja känns det som, visst blir illamående av viss mat men spyr inte och har inte gjort under hela tiden, är i vecka 12+4 nu. 
    Det gjorde inte jag i förra graviditeten heller så jag har det helt annorlunda nu :P spydde senast imorse, var nån vecka sen sist. Så himla konstigt.
  • Milleman

Säkert hjärnspöken men nu känner jag mig verkligen inte alls gravid :( tycker till och med den bula jag haft när jag ligger ner är mindre, kan det vara så?
    Jag vet att det inte går att förhindra om missfall skulle ske men jag vill ju gärna veta liksom.
    Vill gärna känna nånting.

• Milleman
    Nonym skrev 2015-10-20 08:39:52 följande:
    Samma här.. men tror det beror på hur svullna tarmarna har varit också.. tur att man fick se den lilla på kuben, annars hade man nog trott att man bara inbillat sig att man är gravid :-P

Längtar till RUL den 13/11 (eller ska jag se det som otursdag?) Eller tills man faktiskt får känna av den lille i magen.
    Fast den bula jag haft på morgonen har helt klart varit livmodern. Så jag förstår inte varför den blivit mindre :(
    Har inte RUL förrän 18/11 och det känns så länge att inte veta.
  • Milleman

Nonym: på mig syns det inte heller för övrigt. Gått upp strax under ett kilo bara.

• Milleman

Ang grejor till bebisen så har vi köpt en t-shirt som var helt oemotståndlig :P det stod "a lucky day on the boat" på den och vi är ju seglare :)
    Sen har jag sytt tossor och ska börja sy lite mer. Vill gärna få veta kön på RUL :)
    Vi har inte bråttom med något. Med första barnet köpte vi alldeles för mycket. Nu kommer vi inte köpa spjälsäng eller babygym och sånt förrän efter nästa sommar. Vi kommer ändå (om barn, båt och livet samtycker) vara iväg hela nästa sommar. Kommer köpa babynest och ergonomisk bärsele. Och sy lite kläder och filtar. Och såklart babyskydd till bilen. Vagn tror jag vi är inne på teutonia med två svängbara hjul.

• Milleman

Usch nu har jag ont i magen. Är lite orolig :( hoppas bara kroppen spelat mig ett dåligt spratt.

• Milleman
    Pauliina skrev 2015-10-20 16:12:00 följande:

Jag har så ont i min vänstra skinka om jag sitter på golvet eller med korsade ben. Tog upp de med bm och hon avfärdade foglossning och påstod att de va ischias. Jag har haft problem med fogarna båda mina tidigare graviditeter så vet inte vad jag ska tro. Ont har jag iaf och kan ibland inte gå.

Oh ischias är hemskt. Jag hade både grym foglossning och hemska ischiasproblem sist (jag är ju inte ett dugg gjord för att vara gravid :/)
    Ta hand om det direkt. Gå till en bra sjukgymnast!! Bor du i Göteborg kan jag tipsa!
    Det kan liksom kännas/smärta långt ner i baksidan av benet.
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-10-20 15:46:01 följande:
    Ont i bebismagen?

Har jag med emellanåt men bm sa att troligen bara är ligament som spänner
    Ja men det som oroar mig är att jag varit rätt så gravidsymtomfri senaste dagarna och nu då ont.
    Missförstå mig rätt, jag vill inte ha alla symptom, men jag är som sagt inte gjord för att vara gravid, min kropp mår så dåligt av det, så när jag inte har symtom blir jag orolig. Ska JAG kunna ha lätta dagar OCH att allt står rätt till liksom :P
Svar på tråden BF april 2016