Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Nonym skrev 2015-11-08 20:23:33 följande:
    Japp, mitt första och makens fjärde

Kändes jätteskönt att få känna rörelse från bebisen, har varit lite jobbigt att läsa om alla andra som känt av sina i flera veckor och inte känt nåt själv, har ju varit rädd att det vart nåt galet, men nu är jag mycket lugnare
    Med första kände jag i ca v 20. Hade moderkakan i framvägg. Nu i bakvägg. Ska bli spännande.
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-11-08 20:36:24 följande:
    Måste vara enorm skillnad på hur mycket rörelser du känt då kan jag tänka mig
    Jag har ju känt mer och tidigare denna gång. Men så vet jag ju också nu vad jag ska känna efter. Sist fattade jag inte vad det var.
    Men det ska bli häftigt sen i v 25 och framåt.
    Sist kunde man ju bara ana att magen rörde sig. Man kände det med handen om man höll med tryck. Så lär bli helt annorlunda.
  • Milleman

Ska till läkaren imorgon och prata om mer sjukskrivning. Min kropp orkar just nu inget, vare sig psykiskt eller fysiskt.

Gick 3-400 meter idag då vår bil gick sönder och det gjorde ont nere i/på magen. Varför? Känns som stundtals molvärk, stundtals hugg. Gör mer ont om jag rör/trycker lätt på magen.

• Milleman

Då var jag 100% sjukskriven och kommer inte jobba mer innan förlossning.
    Fick göra ultraljud då jag har så ont nere i magen. Men bebis mådde bra! Däremot har jag en bristning i en stor muskel efter min cykelolycka för två veckor sen. Så det var inte konstigt att jag hade ont och tyvärr kommer det inte få chansen att läka när magen växer.
    Läkaren vill att vi i januari diskuterar igångsättning. Jag är inte så positiv till det :( har någon erfarenhet?

• Milleman

Issi: jag var 50% sjukskriven sedan innan för foglossning så han fortsatte på samma men ökade till 100%. Jobbar på en I Ur och Skur förskola och det går inte med foglossning.
    Han sa inte när ev igångsättning skulle ske, mer att jag skulle slippa gå över tiden. Han är väldigt orolig att jag ska få ett stort barn till.

Solen87: skönt att höra. Tycker mest man hör skräckhistorier om igångsättningar!

Becka1989: jag gick in i vecka 18 idag! Förra graviditeten blev jag 100% sjukskriven i v 8-10 så jag har klarat mycket längre denna gång. Kom inte som en chock för chefen.

Emma90: var du inlagd på sjukhus hela den tiden? Det är min fasa, att vara "instängd" på sjukhus när man hade kunnat göra det mesta förarbetet hemma. Med sonen var jag öppen 8 cm när vi kom in till förlossningen.

• Milleman
    Emma90 skrev 2015-11-10 14:22:28 följande:

Ja jag blev inlagd. Sen fick vi stanna sammanlagt 14 dagar för han va förtidig och liten, men det är ju en annan historia :)
    Men i det hela tittar jag tillbaka med en positiv bild :)
    Jag är mer orolig för hur en riktig förlossning kommer kännas/vara när det kommer ta såå många fler timmar att öppna sig än endast 3.

Det var tack vare att min förlossning var så utdragen som jag inte sprack någonting. Ingen kunde ana att han skulle väga 5300 g.
    Så jag är glad för det.

Mina värkar startade vid 3-4 på natten. Kom in till förlossningen kl 8-9 och då var jag 8 cm öppen. 10 cm kl 12 men sen tog det 9,5 timmar innan han kom ut. Det var lite drygt men jag var så hög på lustgas så jag minns inte mycket.
  • Milleman
    mammatillEllie skrev 2015-11-10 20:46:29 följande:

Dumma jag köpte en doppler och hittar inte bebisens hjärtljud Önskar verkligen att jag låtit bli detta. Rul om 2 veckor, lär bli låånga veckor.

Ja det är väl det negativa med såna och varför de inte rekomenderas av alla.
    Kan du inte be din bm om att få komma och lyssna?
  • Milleman
    Pauliina skrev 2015-11-11 08:24:13 följande:

13 dagar till ul igen. Så sjukt spänd.

Annars så har min ischias fått mig halvt invalid. Tydligen kan man få problem med den under graviditet och jag har en känsla av att jag kommer bli sjukskriven sista delen av graviditeten. Vikarierar på förskola så de är mycket gå/leka/underhålla.

Usch lider med dig. Det hade jag sist. Det i kombination med foglossning var vidrigt. Troligtvis därför min rygg är bättre denna gång för att jag sluppit ischiasbesvär. Men du går väl till sjukgymnast och får hjälp/övningar?
    Jag tror du hade kunnat bli sjukskriven nu för det.
  • Milleman

Issi: vi har köpt en Teutonia Be You. Den står här och (tar mycket plats) ser fin ut :D

Svar på tråden BF april 2016