Inlägg från: kvinna16780 |Visa alla inlägg
  • kvinna16780
    Malla1 skrev 2016-04-19 12:25:34 följande:

Dom stora slåss nästan om vem som ska hålla, den minsta har inte visat så mycket intresse än, hon är gärna och klappar (lite hårt ibland) och hon har just lärt sig vart kroppsdelarna sitter (öga,näsa,öron) så hon ska gärna visa det och peta henne i ögonen och stoppa in fingret i munnen. Så man får ju absolut hålla lite extra koll :) men annars går det faktiskt över förväntan bra :)

Va bra att det går bra! Här hemma har vi en stolt och engagerad storebror :)

Hoppas alla som väntar på sina snart får hålla om dem.
  • kvinna16780
    Milleman skrev 2016-04-28 16:38:10 följande:

Åh vad det tar emot att skriva det här. Men jag orkar ingenting, orkar inte leka med stora barnet, blir trött och stressad. Gråter. Känner inte glädje och att jag älskar dem. Vad fan är det med mig?

Nämen :( du kanske har fått förlossningdepression? Eller baby blues. Du kanske kan prata med din barnmorska? Det är starkt av dig att skriva detta. Sen har du väl precis fått barn och är trött.
  • kvinna16780
    Milleman skrev 2016-04-28 20:59:37 följande:

Men det är 15 dagar sen jag fick barn. "Ska" inte baby blues komma tidigare?

Har sån panik över att min ska börja jobba efter helgen. Nästa helg fre-sön jobbar han dessutom 36 timmar. På natten!! Jag som är mörkrädd som det är. Usch, sån ångest.

Aaa baby blues brukar komma ungefär när bröstmjölken börjar rinna, så några dagar efter förlossningen. Prata med din barnmorska. Va jobbigt :(
  • kvinna16780
    Milleman skrev 2016-09-03 22:30:13 följande:

Jag är så stressad så det gör ont. Huvudvärk, domningar i ansiktet, ångest osv :( känns hemskt. När det ska vara en mysig bebistid. Förlossningsdeppression kanske?

Vad tråkigt att höra:( Prata med din barnmorska. Det

kan ju vara det. Bra om du pratar med någon.
Svar på tråden BF april 2016