Inlägg från: kvinna16780 |Visa alla inlägg
  • kvinna16780

BF april 2016

Hej på er! Har följt tråden på lite avstånd så tänkte skriva lite nu :) Jag plussade för 2 v sen. Är i veckan 6. Har ett X i bagaget så var på vul för en vecka sen och nu satt graviditeten rätt. Med en äggledare kvar och inte alls planerade att bli med barn så vart man lite chockad hehe. Jag mår verkligen apa just nu och är hemsk mot min fina pojkvän :( Grattis till er alla!

• kvinna16780
    squib skrev 2015-08-27 14:56:15 följande:

Någon mer som har magknip? Så himla nojig och orolig över utomkvedshavandeskap.

Har du haft X förut? Jag hade det och blödde då till och från i 1, 5 v sen fick jag ont i magen och åkte akut in.

Illamåendet är hemskt, har idag spytt 2 ggr på jobbet :/ Postafen glömde jag hemma :( Men men ska inte klaga :)
  • kvinna16780
    squib skrev 2015-08-27 16:37:48 följande:

Nej, jag har inte haft X innan. Men har blivit totalt livrädd för utomkveds...

Jag förstår det, men om du inte blöder eller inte har ont behöver nog du inte oroa dig. Alla upplever ett X på olika vis men oftast har man ont i magen. Men om du är jätte orolig borde du kolla upp det för kul är det inte.
  • kvinna16780
    fastfrusen skrev 2015-08-29 06:35:07 följande:

Hej tjejer! Uppdaterar mitt i natten från sjukhuset! Jag var gravid men det var ett utomkvedes så har blivit akut opererad inatt.. Fick jätteont på eftermiddagen en halvtimme ungefär, sen klingade det av så tvekade på att åka in men gjorde det ändå o tur var ju det! Känns overkligt, o vill inte gå igenom det igen typ.. De tog min vänstra äggledare.

Jag beklagar :(
  • kvinna16780
    Acire85 skrev 2015-09-02 09:14:02 följande:

Hej tar bort denna nu från favoriter. Så skriver ni något till mig å jag inte svarar så vet ni varför. Mest bara jobbigt att se. Men önskar er alla lycka till :) vi kanske hörs av nån gång. Lycka till tjejer kram på er <3

Jag beklagar :( Lycka till!
  • kvinna16780
    MeMon skrev 2015-09-04 16:41:05 följande:

Slutet vecka 9 här. Blödningarna har helt slutat, skönt! Varit på två vul redan men funderar på att boka in ett till privat i typ vecka 11. Så himla nojjig för ma igen :(

Annars har illamåendet kommit tillbaka, ska aldrig klaga om det försvinner igen. Värst em/kväll. Det enda som funkar är att äta, kommer bli smällfet :( Blir två päronsplitt varje kväll numera... Tycker tiden går så vansinnigt långsamt!

Hahaha jag äter också konstant! Så drygt :( Aja så länge illamåendet försvinner. Är det någon som har en jobbig smak i munnen? Jag är så luktkänslig!
  • kvinna16780

Läser att många är trötta och har illamående. Samma här, har varit hemma i 2 dagar nu. Nu känner jag mig så självisk och vill bara må bra att jag knappt känner glädje över graviditeten, sen så får jag dåligt samvete över det :(

• kvinna16780
    isadora81 skrev 2015-09-22 10:36:30 följande:

Jag skulle ha inskrivning idag men igår ringde jag och bokade om. Pga illamående som aldrig släpper har jag åkt hem till mamma och pappa för att få hjälp med dottern. Jag kräks varje morgon och sen står illamåendet uppe i halsen hela dagen. Det är verkligen psykiskt påfrestande att det inte släpper. Jag börjar känna mig deppig. :(

Va skönt att höra att man inte är ensam. Jag skrev tidigare om detta men ingen verkade känna igen sig. Jag hade inskrivning igår men kunde inte förmå mig att ta mig dit. Hoppas att vi mår bättre snart så vi kan njuta av det graviditeten :)
  • kvinna16780
    becka1989 skrev 2015-10-07 12:23:21 följande:

Här har vi offentlig gjort det för nästa alla i släkten bara 3 av mina syskon som inte har fått reda på något ännu ska berätta för dom på lördag då vi träffas för barnkalas :) ska bli kul och se deras reaktioner dom har tjatat på oss i 2års tid nu haha så troligen bara positivt hoppas jag :) sambons mamma har fått reda på det oxå men inte från oss utan hans syster har skvallrat fast vi sa till henne att hon inte fick berätta så känner mig väldigt sviken av henne när hon sa att hon lova :( ville inte berätta något förrän efter v 13 just för hans lillasyster inte är äldre än 9 och skulle bli väldigt jobbigt att behöva berätta för henne om vi skulle få mf.. Men tyvärr har varken hans mamma eller syster någon respekt för andra dom är istortsett djungelexpressen så tyvärr kommer dom vara dom sista som kommer få reda på att vi ska gifta oss när vi ska döpa våran lilla.

Va tråkigt! Sånt vill man ju berätta själv :( Har ni pratat med systern?
  • kvinna16780

Jag förstår dig. Men försök vara en större person och tänk på att alla gör misstag. Du har all rätt att känna som du gör men den känslan kommer nog avta. Hon har nu bevisat att hon inte kan bevara en hemlighet så nu vet du det.

becka1989 skrev 2015-10-07 14:30:38 följande:

Nä har inte gjort det fick reda på det igår kväll.

Vet inte om det är hormonerna eller bara jag som är lite fjantig som känner mig sviken och just nu inte ens vill ha något med henne att göra:( tanken har varit att vi skulle åka upp till hans syster i jul hon bor 120mil från oss men just nu känner jag inte alls för att åka

Svar på tråden BF april 2016