becka1989 skrev 2015-10-12 13:46:29 följande:
Åh okej, väntar du pojke ;)
Tog första som vanligt kl 7 och den andra tog jag vid 1 då börja jag känna av illamående igen.
Jag har fått dille på tuttifrutti i tablettask haha äter typ en om dagen såå gott men är det enda jag äter oxå. Förut var det piggelin glass men det var i börjar och sen har det varit lakrits någon vecka.
Provat chips och sånt men nope funkar inte.
Köpte naturgodis i helgen typ 200g är ju så dyrt och det var faktiskt gott och går inte att äta så mycket av.
Jag läste också nått om salt och pojke. Ska bli spännande att se. Däremot skiljer denna graviditet sig väldigt mycket från förra på andra grejor så det talar ju för flicka då jag fick pojke sist!
Är så spänd att få veta så jag kan börja sy kläder :D
Jag har inte haft en speciell craving, varken nu eller förra gången utan det har pendlat hela tiden.
Min farmor berättade att när hon var gravid med min pappa (för 55 år sedan) så hade hon craving på apelsiner, hon kunde äta kilovis. Så hon skickade min farfar till affären för att köpa mer. Han kom hem med 3 apelsiner. Och på den tiden var affären stängd på söndagar så de skulle inte kunna köpa nya förrän nån dag senare. Hon hade fått spel på honom :P
Det kan inte vara lätt att leva med en gravid kvinna inte ;)