Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

bine87 skrev 2015-10-01 07:57:05 följande:

Jag sitter nu i väntrummet och ska om 20 min in på ultraljud!! Känns som om jag ska spricka av förväntan!

Hur gick det?
  • Milleman

Åh jag måste få gnälla och få lite medlidande :P
    Jag har ju foglossning och blev halvtids sjukskriven för det i vecka 7. Är i v 12 nu och det har gått bra med mycket vila.
    Men igår snubblade jag på en leksaksback i köket och höll på att ramla och idag gör det så j*vla ont i ena fogen :'(

• Milleman
    becka1989 skrev 2015-10-01 15:57:10 följande:

Hoppar in här,

Har gått in i vecka 12 snart 13 (söndag)

Sett den lilla i vecka 8 pga att jag spytt så mycket och blev uttorkad så ville dom se om det var en eller två. Hittills mått ganska bra i 3veckor sen jag började käka lergigan comp. Bm tror jag kommer få äta dom till iallafall vecka 14 då jag fortfarande blir dålig om jag missar med någon timme.

Hej.
    Var det en eller två då? :)

Jag mår också illa. Tar två lergigan Comp om dagen. Skulle aldrig gå utan. Några få dagar nu sista veckan har jag klarat mig på morgontabletten. Men om jag ligger ner blir jag ruskigt illamående. Har fått ta bort nästan alla mjölkprodukter också.
    Och mitt luktsinne har gått bananas. Står nästan inte ut med min man som snusar och dricker kaffe haha :D
  • Milleman
    isadora81 skrev 2015-10-03 09:52:57 följande:

Nu blir jag orolig när jag ser alla era fina magar. På mig syns det ingenting plus att jag har gått ner två kilo. Kräks visserligen och har ingen aptit alls så jagfår iinte i mig tillräckligt mycket på en dag. Men magen borde ju ändå komma om det finns något därinne. :( Jag är så rädd att räkan har dött och att jag mår illa pga det.

Jag hade en lärare som sa en dag att hon skulle gå på mammaledighet. Hon var i typ v 35, smalt bygd, och ingen kunde ana :)
    Jag är i v 12 och visst, idag var första dagen vi konstaterade att det syns lite nu när jag ligger ner. Andra barnet.
  • Milleman
    bine87 skrev 2015-10-03 08:54:33 följande:

Jag drömde att jag födde barnet och att han växte otroligt fort. Klättrade ur spjälsängen och började gå samma dag som han föddes..

Haha läskigt ;) när vår son var runt 2 mån drömde jag många gånger att han låg död i sin säng. Så många gånger jag väckte min stackars man i panik och sa "Milton är död" och min man studsade upp ur sängen. Och hittade sin son fridfullt sovande.
    Drömmar kan vara riktigt jobbiga...
  • Milleman
    annsofie90 skrev 2015-10-04 15:45:24 följande:

Hej! Jag är idag i vecka 11+2. Har mått bra fysiskt hittills, inget illamående alls, bara ömma bröst och en otrolig trötthet. Jag fick ett MA i vecka 10 i våras, upptäcktes på UL i vecka 12 så på grund av det känner jag mig psykiskt helt slut av oro för vad UL på torsdag ska visa.

Min fråga till er alla är: Hur mycket känner ni från livmoderområdet?

Jag har bara lite spänningar då och då men väldigt sällan, kanske en gång i veckan ibland bara så det får ju mig att oroa mig ännu mer. Just nu till exempel känner jag mig helt normal "inuti", alltså ingen svullnad, ingen molvärk.

Jag har under hela graviditeten haft 1-2 dagar med "mensvärk" och det var i v 11. Känner ingenting.
  • Milleman

Då var graviditeten på riktigt! Nu finns den på blogg, Facebook och instagram ;)

• Milleman

Idag känner jag mig inte heller ett dugg gravid. Hur kan det pendla så? Till och med fogarna har känts okej.

Svar på tråden BF april 2016