Inlägg från: Idilia |Visa alla inlägg
  • Idilia

BF april 2016

[quote=75642218][quote-nick]lisafisa22 skrev 2015-08-15 22:19:31 följande:[/quote-nick]Jag plussade i onsdags och har BF den 18e april. Detta blir mitt första. Jag har haft ont i magen och läst att det är helt normalt men nu har jag också fått sjukt ont i svanken. Verket konstant och hugger till när jag gör vissa rörelser. Är detta med ont i ryggslutet normalt?

För det kan väll inte vara foglossning redan? Vore tacksam om någon hade koll på detta?

I övrigt är jag sjukt trött och kissar varannan timme men det är väll sånt man får räkna med ;)

Lycklig och hoppas på denna lilla krabat och hoppas allting går som det ska för er andra också så att vi alla får april barn ^^[/

Vi har samma bf! :)

Jag börjar faktiskt också misstänka foglossning trots att det är löjligt tidigt. På eftermiddagarna får jag väldigt ont i vänster ljumske. Funderar på om det kommer så tidigt för jag varit gravid tidigare. Hade jätteont i ryggen förra gången. Eller så är jag bara hypokondrisk, det händer ibland :)

• Idilia

Appen jag använder är ovia pregnancy (eller pregnant). Den är riktigt mysig faktiskt. Förra veckan beskrevs bebisens storlek med en bit sågspån :)

Jag fick veta från min bm förra graviditeten att man ska äta folsyra, minst till vecka 12. Det är då det är viktigast men det gör inget att fortsätta. Jag tar aco gravid, den innehåller folsyra. Sedan tar jag extra D-vitamin också. Det är nog inte nödvändigt egentligen. Försöker få in så mycket järn i kosten som möjligt så att jag kanske slipper de tabletterna senare för de var så stora och jobbiga att svälja.

• Idilia
    Hoppas 2012 skrev 2015-08-17 17:09:11 följande:

Hej får man hänga på här?

Plussade idag efter att haft sex en gång innan ÄL. Hade svårt att bli gravid med dottern så vi är i total chock och panik.

Vad roligt för er! Kul när det går åt det hållet :)
  • Idilia

Jag ringde till BM idag och pratade lite. Har väldigt ont i ljumskarna som strålar ut i benen. Inget symptom jag kände igen. Även om jag googlade mig till att värk i ljumskarna är helt normalt. Hon ville inte tro att det var foglossning utan bara livmodern som växer. Men hon sa också att om det blir värre framöver får vi kanske prata sjukskrivning. Står och går mycket i jobbet och jag märker att det blir sämre då.

Hur har ni andra det med kläder? Jag är så svullen så mycket börjar redan vara smått. Samtidigt som allt i garderoben inte passar sig för att dölja en börjande mage. Det är så svårt den här perioden tycker jag. För stor för mina vanliga kläder och för liten för mammakläder. Sist pluggade jag mycket hemma så då kunde jag ju gå klädd hur som egentligen.

• Idilia

Jag är i vecka sex. Har några trivselkilo redan så jag hade ju hoppats att de skulle dölja gravidmagen i början. Men jag svulnade upp ändå. Har fått kommentarer från jobbet att det kanske är dags snart så jag är lite självmedveten. Just nu går jag mest i klänningar så länge det är varmt. Sen blir det svårare.

Linuslotta: får ni bara ett ultraljud? Förra graviditeten fick vi ett i vecka 14 som egentligen skulle legat någon vecka tidigare men det var jul. Sen hade vi ett i vecka 21 tror jag.

I am Annahoj skrev 2015-08-19 15:25:27 följande:

Jobbigt med foglossning, jag hoppas att det går bra!

Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 5, väldigt smal av naturen och alla mina byxor och kjolar är nu obekväma och jag flyttar liksom linningen mellan ovan och under min mer svullna mage. Fast jag är fortfarande bara i glädgerusstadiet, så jag tycker det är lite mysigt

• Idilia

Usch, just nu känner jag mig som världens sämsta mamma. Jag är jättetrött, har ont i rygg och höfter och mår illa. Inte direkt upplagd för att leka med en energisk tvååring. Blir alldeles för mycket tv-tittande just nu. Och det är ganska många veckor kvar tills illamåendet går över.

• Idilia

Ja, min lilla går på förskola. Så jag vet ju att hon får vara ute och leka där. Och hon är hemma en dag i veckan med sin pappa som är jättebra på att vara ute och leka. Men många dagar hämtar jag henne tidigt på eftermiddagen och så blir det inte mycket gjort.

ellami skrev 2015-08-20 17:10:28 följande:

Känner precis likadant :( min ettåring är dessutom oerhört aktiv och full av energi, känner mig så elak som bara orkar sitta i soffan i princip. Varje förmiddag går vi iallafall ut en stund men eftermiddagarna orkar jag bara inte, men när pappa kommer går de ut igen. Men det är flera timmar om dagen som vi spenderar hemma o gör ingenting typ... tv är ju räddningen här med tyvärr :/ går ditt barn i förskola?

Pauliina: jag som tyckte min mage var stor, det måste vara svårt att dölja. Har inga tips tyvärr.
  • Idilia

Jag ska nog leta reda på gravidtights snart. Går enbart klädd i kjol och klänning så det blir mitt första stef. Har sytt två kjolar med mudd i midjan också. Just nu viker jag ner mudden och sätter kjolen på magen så ser den inte så mamma-aktig ut. Hoppas att jag kan använda den hela graviditeten.

Pauliina skrev 2015-08-20 20:00:41 följande:

Jag är inte smal om man säger så men en utåt stående mage har jag faktiskt inte haft (förutom med de andra barnen) så denna gång får vi se hur länge den går att dölja.. Hello spanx

• Idilia

Jag känner att jag klagar mycket. Känner mig trött, illamående och uppblåst. Men samtidigt är jag så lycklig. Jag tittar på min tvååring och tänker att hon är ju världens bästa unge, och så kommer vi få en lika perfekt unge till. Vi kommer få uppleva allting en gång till. Det är inte sista tvååringsperioden vi går igenom. Vi kommer få se en till unge lära sig alla de där häftiga sakerna barn lär sig första åren. Jag kommer få uppleva en till graviditet, som om två månader kommer bli riktigt rolig. Tänk vilket under ändå <3

Svar på tråden BF april 2016