Inlägg från: Idilia |Visa alla inlägg
  • Idilia

BF april 2016

Jag hoppar också gärna in här. Har bf 18 april (hej Maalon :)). Har en dotter sedan innan som nu är två. Vi har försökt ett år ungefär med ett tidigt missfall på vägen.

Såklart är jag också orolig för missfall men inte så mycket som jag trodde jag skulle vara. Jag känner mig bara så gravid, hur nu det känns :)

Det här med barnvagn: vi har en brio happy med svängbara framhjul och jag är jättenöjd. Vi köpte den i vintras för att dotterns gick sönder så vi behöver köpa till liggdel. Det får vi se vad det blir.

Ikväll ska jag lägga upp maskor för att sticka en babyfilt. Undrar hur mycket det hinner bli innan bebisen tittar ut :)

• Idilia

Jag tror jag var i vecka tio första gången jag var gravid och var på info-samtal. Det kändes ju lite fånigt att de då berättade om mat man inte ska äta och att man ska ta folsyra.

Vet att jag med första barnet ville få komma till bm samma dag jag plussat bara för att få bekräftelse. Tror samtalet gick såhär:

Bm: men då ses vi i december

Jag: men ska man inte få komma in och få bekräftat att man är gravid?

Bm: har du tagit ett test?

Jag: ja, två (sa jag fast det var tre)

Bm: då är du gravid.

:) ;)

Den här gången får jag komma i vecka sju, känns bättre. Bara tre veckor kvar :)

• Idilia

Jag är jättetrött, kämpar för att hålla mig vaken såhär dags. Har blivit superkänslig också, kan inte prata om något sorgligt utan att få tårar i ögonen. Är hungrig också :). Har börjat må lite illa också. Hoppas det inte blir värre. Vet inte hur jag ska kunna dölja att jag är gravid på jobbet om jag kräks. Förra graviditeten klarade jag utan att kräkas, men då använde jag åksjukeband också.

• Idilia

Ni som har fler barn, tänker ni göra något annorlunda den här gången? Jag hsr en hel lång lista. Tänker köpa/sy mer kläder än vad bebis egentligen behöver, jag kommer boa mycket mer, jag kommer åka hem från bb så fort det går...

Men jag lyssnade alldeles för mycket på andra förra gången och tog så mycket hänsyn att mina känslor försvann i det hela. Nu ska jag vara mer egoistisk.

• Idilia
    Lia_78 skrev 2015-08-12 18:35:14 följande:

Förra gången=första gången gången brydde jag mig inte så mycket av vad andra sa och läste inte så mycket heller. Så hoppas det kommer vara så denna gång med.

Hoppas jag kan förbli aktiv både med jobb, vänner o familj.

Sydde sängkläder mm förra gången så det gör jag nog inte denna gång. Kanske den där bygga bo känslan kommer senare som det gjorde sist.

Men jag vill köpa en ny barnvagn denna gång en ny och fin för det har jag aldrig haft.

Sen hoppas jag att amningen kommer fungera längre än 6 veckor denna gång.

Ville åka hem från BB efter 20 timmar sist men fick ej göra det.

Förra gången kände jag redan på förlossningen att jag ville hem. Istället stannade vi två dagar och åkte hem mot sjuksköterskan avrådan. Amningen krånglade. Men jag kände att mycket av problemet var stressen jag kände.
  • Idilia
    Cocolemon skrev 2015-08-12 16:36:59 följande:

Är det någon här som fått mf tidigare?

Jag såg en lätt blödning när jag va på toa för ca 2 h sedan, kommer fortfarande lite blod och lite molvärk i magen...ringde 1177 och hon sa att jag ska avvakta och om jag har fått mf får jag en rehjäl blödning och det har jag ju inte..men rädd att den ska komma :( som grädde på moset är min sambo påväg till Japan :

Ni som haft mf: har det börjat med en lätt blödning eller hur har det sett ut? Och hur mkt är mkt liksom?

Behöver ju såklart inte vara mf men oroar mig sönder här hemma :(

Mitt mf började med lite blod och molvärk. Fick det på kvällen och det kom bara lite, lite. Men sedan på morgonen efter kom det mycket rött blod och då var det ganska uppenbart var som var på gång.

Men molvärk har jag nu med. Och nu har jag massa symtom så det är inte missfall på gång. Så det behöver ju inte betyda något. Det bästa är väl att vänta och se, även om jag vet hur svårt det är.
  • Idilia
    Cocolemon skrev 2015-08-12 21:33:36 följande:

Tack vad snäll du är :) jag hoppas på det bästa men såklart man blir nojig :pTack för era svar tjejer :) fortfarande lite lätt blödning men bara när jag går på toa...känt mig öm i brösten fram tills idag, som nu har försvunnit ..så från nu ikväll har jag bara känt mig så ogravid :(

Men hoppas ändå att det inte behöver vara ngn fara :)

Uppdatera oss gärna i morgon, håller tummarna tills dess!
  • Idilia
    Minus75 skrev 2015-08-12 23:57:17 följande:

Jag kommer inte att ställa upp på amningsterrorn som var på BB. Det var ett J-a tjat och stress så jag mådde jättedåligt av det. Vi fick stanna kvar tre nätter eftersom amningen inte kom igång och han inte gick upp i vikt. Jag ville bara hem! (Fick aldrig igång amningen och när jag efter fyra veckor fick mjölkstockning slutade jag att amma och gav bara ersättning och efter det har sonen varit nöjd och glad!

Så nästa gång gör jag som JAG vill. :)

Jag har samma upplevelse. Lillbebisen ville inte ta tag om bröstet ordentligt. Först kom en bm och gav mig en amningnapp, sen kom nästa och sa att den borde jag inte använda... Så mycket råd som gick stick i stäv med varandra. Jag vill amma den här gången, men jag tänker tänka lite själv och inte bara lyda :)
  • Idilia
    fruw skrev 2015-08-12 22:43:19 följande:

Hoppar gärna in här, plussade i söndags, är i v 5. Har en fyraårig son, så nu är det på tiden att han får bli storebror. Min förra grav var hemsk. Spydde konstant i 8 månader så jag är lite nervös inför denna gång. Kan vara skönt att kunna ventilera sig lite här kanske..

Gud stackare, är ju bara att hålla tummarna att det blir bättre den här gången!
  • Idilia

Det här med trötthet. Har vabbat idag och sov två timmar med dottern. Förra gången pluggade jag och kunde styra tiden själv. Nu är jag lärare och får en ny klass på måndag. Vet inte riktigt hur det ska gå.

Svar på tråden BF april 2016