Inlägg från: Minus75 |Visa alla inlägg
  • Minus75

BF april 2016

hondendärtjejen skrev 2015-08-20 21:28:57 följande:

Igår fick jag en brun flytning mellan kl 15-16 och idag vid 20 tiden kom det lite färg på pappret.. Och kan inte sluta noja!

Men jag har bokat inskrivningstid! Dom hade bara dumma tider och inga ultraljudstider...! Fick ta kl 10 på fredag om två veckor. Vi är 2 st som jobbar ihop och jag måste komma på nåt att säga när jag ska iväg..! I våras var jag på "tandläkarbesök" "utvecklingssamtal"... Vad ska man skylla på, eller ska man vara ärlig och berätta? Kommer vara i v 7+5 då.

Det beror ju lite på hur nära ni är. Min närmsta arbetskamrat fick reda på mina graviditeter tidigt, just för att jag inte skulle behöva förklara vare sig bra eller dåliga saker framöver. Jag börjar jobba på måndag och kommer att berätta för henne igen. Dels för att det är kul att berätta, men även för att hon ska kunna hjälpa mig att täcka upp framöver. Och skulle det gå illa så vet hon ju redan om det och kommer att kunna vara ett stöd i den delen också.

När det gäller blod/färgad flytning så hade jag det i stort sett hela förra graviditeten. Efter sex MF/MA var jag livrädd för att gå på toa, särskilt nr två. Det blev alltid lite blod då (kan ha varit bebisens placering, fattade aldrig varför ), men jag fick världens finaste (såklart! ;) ) och friskaste bebis. Så försök att inte noja. Inte på egen hand iaf. Prata med din BM, oss eller en vän. Det hjälper om man bara får lite förståelse! <3
  • Minus75
    lillagreizn skrev 2015-08-21 23:35:06 följande:

Hej, lite i chock här, plussade idag efter försenad mens, trodde egentligen jag skulle få ett minus å att mensen bara var oregelbunden, men icke. Skulle ha varit min tredje mens, efter att jag fick tillbaka den efter dottern, hon blir 14 månader snart och sen har jag en son på 4 år. Haft väldigt besvärliga graviditeter med blödningar, tillväxthämningar och förtidig födsel p.g.a. det så får se hur det går denna gång.

Grattis och välkommen! ????
  • Minus75
    hiwa skrev 2015-08-21 10:04:06 följande:

Hej hej! Hoppar gärna in här :) Väntar mitt tredje barn med bf 3 april. Har skummat igenom tråden och såg att någon mer hade varit med i Lennart B:s studie? Före min senaste hade jag tre täta missfall. Jag gick aldrig längre än v 8 och där är jag nu så det känns bra faktiskt! Är väldigt illamående från och till så jag känner mig väldigt gravid ;)

Fanns det någon hemlig fb-grupp, och inte bara sluten? Vill inte att det kommer ut redan.

Grattis till plusset!

Vi var med i Lennarts studie när vi fick vår son (nu drygt två år) och har kontakt med honom även denna gång. (Men inte med i studien denna gång)

Håller tummarna för er också!
  • Minus75

Många nya i tråden! Grattis och välkomna hit! :)

Jag är nervös, idag är sista dagen på semestern och imorgon börjar jobbet och vardagen hemma. Jag har dessutom fått en ny tjänst på jobbet och funderar på när jag ska berätta för chefen att jag är gravid...

Imorgon är det även dags för VUL. Är så himla nervös för att det inte ska finnas någon därinne! Usch.

Var det någon som hade gjort VUL ännu? Jag är idag i v 6+4

• Minus75
    Issi skrev 2015-08-25 08:36:41 följande:

Hej alla!

Idag går jag på nålar, ska nämligen göra tidigt UL idag. Är i v 9 (8+3) så om det finns något där inne bör man ju se det. Är skitnervös då jag förra gången när jag gjorde tidigt UL upptäckte att det inte fanns något levande foster. Någon annan som snart ska göra VUL/UL?

Den här gången mår jag dock mycket sämre, mår illa och har spända bröst. Det är inget problem att "bara" dricka en kopp kaffe om dagen om man säger så... men ändå, drömde mardröm inatt om det jäkla ultraljudet.

Hoppas att det gick bra idag!

Jag var på VUL igår och då syntes bara en hinnsäck. :( Jag är så himla ledsen, jag borde enligt ÄL-test vara i 6+5, så det borde ju synas nån liten prick.

Usch, hade ju två MA och fyra MF innan sonen kom till så det känns ju inte så hoppfullt även om jag ska tillbaka nästa vecka och kolla igen.

Blä, jag ville ju så gärna! (Och är ständigt hungrig (vilket jag inte är annars) och lite lätt illamående så det känns orättvist att det kanske inte finns någon där!
  • Minus75
    fkh skrev 2015-08-26 07:15:26 följande:

Hej! Jag fliker in här :)

Jag var också på för tidigt vul, syntes bara en hinnsäck. En vecka senare var jag tillbaks och fick se ett hjärta :) Min gyn sa att även om man vet att man hade äl på en viss dag, så kan det ta olika lång tid för ägget att fästa, vilket i sin tur kan flytta tillbaka dig ett par dagar. Ev kan det också ta ett par dagar innan ägget faktiskt släpper, trots att äl tesr visat stegring osv. 6+5 är ju precis gränsfall, inte alls många som ser ett hjärta redan då. Oroa dig inte och lycka till! :)

Tack snälla! Jag hoppas ju att det är så, och inte ett MA!
  • Minus75
    MeMon skrev 2015-08-25 21:51:58 följande:

Näää, vad tråkigt! Vet precis hur du känner. Usch, ingen borde behöva gå igenom det och ändå är vi så många som gör det. Hoppas det var för tidigt och att det visar sig finnas något där sen. Om inte, så sörj detta och sen ta nya tag! Var glad att du verkar ha lätt för att bli gravid iaf, det har inte jag... (om det nu är nån tröst). Kram 

Nja, efter sonen har det tagit över ett år av försök innan det tog sig nu, och innan sonen höll vi på i sju år så det är tyvärr inte så att vi har lätt att bli gravida. Det är ju lite stressande eftersom jag är 41... :/
  • Minus75
    Issi skrev 2015-08-26 09:11:16 följande:

Hej! Det gick bra på ULet! Först tyckte jag att hon var tyst lite väl länge och tappade hoppet i några sekunder men sedan sa hon att hon såg ett hjärta och att allt såg fint ut, man såg att navelsträngen höll på att bildas (coolt). Måtten stämde exakt med senaste mens vilket ju också var skönt.

Som någon skrev så kan det ju verkligen vara så att det är för tidigt för dig att se något. Allt är ju så yttepyttelitet! Fick du tid för ett nytt Vul?

Åh, vad skönt att det såg bra ut! :)

Jag ska tillbaka på måndag igen. Mår lite knepigt, men det kan ju lika gärna vara på grund av nervositet. ..
  • Minus75
    tilda89 skrev 2015-08-26 18:40:06 följande:

Hej! Jag hoppar också in här och håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången. Fick ett missfall (ma) i början på maj då vi skulle varit i vecka 14. Barnet hade dött redan någon gång v.5-7 och det blev en enorm chock för mig och pojkvännen. Skulle ha varit första barnet och kommit nu i början på november.

Blev gravid igen i mitten på juli och är enligt appar och senaste mensen beräknad till 8:e april, är alltså i vecka 8 nu och går in i vecka 9 på lördag. Har inte vågat glädjas åt graviditeten då jag fick upp hoppat vid illamående v.6 och 7 för att sedan tvärt bli av med det helt samma dag som jag gick in i v.8 (i lördags). Fortfarande spårlöst borta. Hört att sånt kan komma och gå men kan inte låta bli att tro att det barkar mot missfall igen...

Är svullen om magen och gasig, varit förstoppad sedan äl fram tills denna vecka då jag äntligen får gå på toa någorlunda regelbundet och problemfritt (positivt eller ytterligare ett varningstecken?). Annars få krämpor/inga. Mitt humör är milt som smör, vilket det var förra gången också. Utebliven PMS var ett av mina första tecken på graviditet. Ett par enstaka finnar och grymt ömma bröstvårtor om jag är kall, that's it. Har ingen normal graviditet att jämföra med så vet inte om jag borde vara orolig? Ringde barnmorskemottagningen och berättade om ma och bad om tidigt VUL men blev toknekad och hånad, får komma på inskrivning v.11 (14 september) vilket känns sent. Med ma i bagaget kan man inte låta bli att oroa sig och jag tänker ofta att det kanske inte finns något liv där inne.

Grattis till plusset! Som du kanske har läst ovan, så har vi också en MF och MA-historik och jag förstår hur jobbigt det är för dig att inte få kolla. Går det inte att få det privat någonstans? Eller byta BM. För hånad ska du absolut inte bli över din rädsla. Var bor du?

Vi hade det likadant när vi bodde i Göteborg, men efter att vi flyttade till Borås har vi fått kontakt med Lennart Blomstrand på SAS och han är väldigt omtänksam och förstående över ens rädslor! Guld värt!

Jag håller tummarna för dig också!
  • Minus75
    fastfrusen skrev 2015-08-29 06:35:07 följande:

Hej tjejer! Uppdaterar mitt i natten från sjukhuset! Jag var gravid men det var ett utomkvedes så har blivit akut opererad inatt.. Fick jätteont på eftermiddagen en halvtimme ungefär, sen klingade det av så tvekade på att åka in men gjorde det ändå o tur var ju det! Känns overkligt, o vill inte gå igenom det igen typ.. De tog min vänstra äggledare.

Nej men fy, så ledsamt! :( Jag beklagar verkligen!
  • Minus75

Hej tjejer. Jag måste tyvärr lämna er då MA upptäcktes idag. :(

Hoppas att ni får era små godingar i april och att det går bra för er. Jag får jaga vidare i någon annan BF-grupp senare.

Kram på er!

Svar på tråden BF april 2016