Inlägg från: Minus75 |Visa alla inlägg
  • Minus75

BF april 2016

Hej!

Jag hoppar gärna in här, jag med!

Har BF 12/4 med andra barnet. Har en son som är lite mer än två år nu, så jag är lite orolig över hur jag ska orka med att vara både gravid och mamma till sonen... :)

Har liksom många andra här, en missfallshistorik, så jag ska på tidigt VUL/koll redan den 24:e, dvs 6+5. (Har haft både MF och MA, så jag är rätt nervös..)

Hoppas att vi kan stötta varandra här inne och försöka peppa varandra! <3

• Minus75
    Cocolemon skrev 2015-08-12 21:33:36 följande:

Tack vad snäll du är :) jag hoppas på det bästa men såklart man blir nojig :pTack för era svar tjejer :) fortfarande lite lätt blödning men bara när jag går på toa...känt mig öm i brösten fram tills idag, som nu har försvunnit ..så från nu ikväll har jag bara känt mig så ogravid :(

Men hoppas ändå att det inte behöver vara ngn fara :)

Det behöver absolut inte vara något fel, jag blödde till och från under hela min förra graviditet men födde en frisk pojke. Jag hade då haft sex MF/MA innan så jag var ju sjukt nervös. Jag förstår mao din oro och håller tummarna för dig! Uppdatera oss gärna!

<3
  • Minus75
    Idilia skrev 2015-08-12 16:38:51 följande:

Ni som har fler barn, tänker ni göra något annorlunda den här gången? Jag hsr en hel lång lista. Tänker köpa/sy mer kläder än vad bebis egentligen behöver, jag kommer boa mycket mer, jag kommer åka hem från bb så fort det går...

Men jag lyssnade alldeles för mycket på andra förra gången och tog så mycket hänsyn att mina känslor försvann i det hela. Nu ska jag vara mer egoistisk.

Jag kommer inte att ställa upp på amningsterrorn som var på BB. Det var ett J-a tjat och stress så jag mådde jättedåligt av det. Vi fick stanna kvar tre nätter eftersom amningen inte kom igång och han inte gick upp i vikt. Jag ville bara hem! (Fick aldrig igång amningen och när jag efter fyra veckor fick mjölkstockning slutade jag att amma och gav bara ersättning och efter det har sonen varit nöjd och glad!

Så nästa gång gör jag som JAG vill. :)
  • Minus75
    Idilia skrev 2015-08-13 06:29:30 följande:

Jag har samma upplevelse. Lillbebisen ville inte ta tag om bröstet ordentligt. Först kom en bm och gav mig en amningnapp, sen kom nästa och sa att den borde jag inte använda... Så mycket råd som gick stick i stäv med varandra. Jag vill amma den här gången, men jag tänker tänka lite själv och inte bara lyda :)

Ja, samma här. Olika personer sa olika saker. Om det går vägen med denna bebis, ska jag till att börja med försöka få ha bebisen vid bröstet en längre stund så den får en chans att hitta själv. Sist blev det akut kejsarsnitt och jag fick bara titta en kortis på sonen innan de fixade klart med mig. Sen fick han bara testa en jättekort stund när jag piggnat till ordentligt innan de gav ersättning. Stress, stress!
  • Minus75
    Cocolemon skrev 2015-08-13 17:19:17 följande:

Vart hos gyn och fått bekräftat mf så ni kan ta bort mig från listan :(

Inväntar mensen sedan försöker vi igen...

Jag håller tummarna att det går bra för er andra :)

Usch, så ledsamt! :( Jag är verkligen ledsen för din och er skull! Stor kram! <3
  • Minus75

Jag har nog också förkänningar av foglossning. Sist började det redan i vecka 14, så jag anar att det kommer ännu tidigare denna gång. Annars har jag oftast inga direkta symptom, annars än att jag är väldigt trött. Svårt dock att säga om det är pga graviditet eller pga annat omkring mig. Tex en vild 2-åring.

Är det fler än jag som får sjok av ångest när jag inser vad vi håller på med? Vår 2-åring är rätt trotsig. Hinner nåt av det gå över, tror ni? Eller reder man helt enkelt ut det ändå på något sätt? :)

• Minus75
    Saltvatten skrev 2015-08-18 20:45:31 följande:

Tyvärr så kan mitt namn strykas från listan då jag idag fick tidigt missfall

Sist gång vi fick missfall tog det oss 6 månader att bli gravida igen så just nu känner jag mig ganska tröstlös.

Men jag önskar er alla ett stort lycka till med era graviditeter och era små charmtroll som kommer i april - ni har fantastiska månader framför er

Usch, så ledsamt! ???? stor kram!
  • Minus75
    Flerattälska skrev 2015-08-18 22:46:52 följande:

Min gyn läkare föreslog att jag skulle äta trombyl vid nästa graviditet. Det finns lite forskning om effekten av trombyl men många som fått upprepade missfall har kunnat gå tiden ut efter att de började äta trombyl. Trombylen hjälper till att motverka att det bildas små blodproppar i moderkakan vilket tros vara en vanlig orsak till missfall i veckor efter att moderkakan tagit över näringstillförseln.

Har hört om flera här på fl som blivit hjälpta av trombon så nu håller jag tummarna.

Jag äter också Trombyl denna gång. Förra gången var jag ju med i Lennart Bs studie, så då vet jag inte om jag fick Trombyl eller placebo, men jag gick hela vägen efter att ha fått 6 missfall innan. Så jag tror på trombyl. Iaf för min kropp! ????
  • Minus75
    Flerattälska skrev 2015-08-19 23:13:56 följande:

Åh beklagar alla dina missfall. Sex missfall är jobbigt! Men så härligt att d u blev hjälpt av Lennart och att du nu fått trombyl också :) Jag har hört om så många som lyckats med trombyl så naturligtvis har jag höga förhoppningar.

Håller tummarna för oss :)

Hur långt gången är du?

Tack! Ja, det var ett rent helvete innan vi fick träffa LB! Inte bara pga missfallet, utan hur vi behandlades på Sahlgrenska. 12 olika läkare på 12 besök, inklusive missfallsutredning osv. De struntade högaktningsfullt i hur vi mådde och hur det gick för oss. Sen träffade vi LB som fattar det här med kontinuitet och omhändertagande. Så det kan faktiskt ha berott på det, snarare än trombylen, dvs att vi fick vår pojke till slut!

Idag är jag i vecka 7, dvs 6+0. Vi ska på tidigt VUL redan på måndag för att se så att det verkligen finns någon där inne. (Två av mina MF var MA, så jag är såklart orolig även om jag inte blöder alls denna gång. )

Håller också tummarna för oss! Vilken vecka är du i?
  • Minus75
    Issi skrev 2015-08-20 08:46:45 följande:

Ni verkar vara flera som fått den här hjälpen! Jag blev faktiskt remitterad till Lennart B efter mitt tredje missfall av en gynekolog men just i det skedet som han hörde av sig så kände jag att jag inte orkade prata om varken missfall eller graviditet och vad honom återkomma (vi försökte inte ens i juni, jag var helt slut efter alla processer med missfallen). sedan misstänker jag att han har försökt ringa mig under sommaren men jag har missat och det har försvunnit bland alla miljoner andra som ringt på annonser jag har haft uppe på blocket (helt sjukt många som hörde av sig om ett klaffbord, ett klaffbord!?!, och så fattade jag ine hur jag skulle få bort annonsen :S. Iaf, i förra veckan fick jag hem ett brev från honom där det stod att jag skulle höra av mig till honom om jag fortfarande var intresserad men nu är jag ju redan i v 8 så jag antar att det är försent att börja då? Hur länge ska ni äta/åt ni trombyl? alltså fram till vilken vecka?

Jag vet faktiskt inte hur länge jag åt/ska äta.

Men det skadar ju inte att höra av sig till honom ändå, han har ju både stor kunskap om och empati för missfall och oron som kommer när man blir gravid igen. Det är ju verkligen inte alla som är lyhörda för det!

Jag håller tummarna för dig och oss andra att det går vägen! <3
Svar på tråden BF april 2016