Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF april 2016

Josefine85 skrev 2015-11-11 18:56:20 följande:

Vi har också köpt en halv vagn :) hittade en emmaljunga liggkorg, helt ny och superbillig, så då kunde vi inte låta bli! Bara älskar den. Scandinavian limeted edition.

Vi har kollat ett schassi som vi ska köpa nytt.. Nåt med svängbara framhjul och luftdäck! Vi bor på landet, så det måste vara comfort ;)

Är det nån mer som har eller har haft moderkakan i framvägg? Jag har det denna gång.. Å jag känner inte alls av bebisen än.. Är i 16+4 idag! Frustrerande då jag kände min andre son i vecka 16!

Loke -07, Alvin -09
    Jag har i framvägg. Första av de tre gånger jag varit gravid. Inte känt något alls, 17+3 idag. Har känt de andra i V 16, så visst är man lite ledsen.
  • Pauliina
    Milleman skrev 2015-11-11 13:42:26 följande:
    Jag skulle verkligen rekomendera det. Använder du tens? Best ever!!
    Jag har dåligt inne och har kanske frågat innan men bor du i Gbg? Kan isf rekomendera bra sjukgymnast.
    Bor i Västerås, så de är en bit till Gbg :)
  • Pauliina
    Josefine85 skrev 2015-11-11 20:00:17 följande:
    Ja, man blir så ledsen. Och orolig! Haha

Jag bor också i Västerås btw! :)
    Loke -07, Alvin -09
    Vad skoj med någon i närheten :) första barnet?
  • Pauliina
    Josefine85 skrev 2015-11-12 07:11:25 följande:
    Nej. 3e. Har 2 söner på 6 & 8 sen innan. Detta blir min sambos första barn :) så spännande. Själv då?
    Loke -07, Alvin -09
    Tredje barnet för mig och mannen. Har också två söner, 3,5 & 1,5 nu ;)
  • Pauliina
    MeMon skrev 2015-11-12 20:59:59 följande:

Nu har vi varit på rul och allt såg bra ut! Och med oss fick vi en lapp som vi öppnade hemma "Grattis. Det blir en pojke". Så vi ska få en son

Grattis till lyckat ul och sonen!
  • Pauliina
    Milleman skrev 2015-11-14 11:39:54 följande:

Vad härligt det låter med RUL.
    Vi ska dit på onsdag. Vill så gärna ha med storebrorsan Milton. Hur har ni gjort med syskon? Det rekomenderas ju inte men vi var på ultraljud i tisdags och vet att allt ser bra ut och han är ju nästan 5 år och väldigt medveten och engagerad i kommande bebisen. Han har varit med på ett ultraljud och frågar hela tiden när vi ska på nästa :)

När vi va på vårat första ul förra veckan va de ett par som hade med sig sin son. Han och pappan fick vänta utanför.
  • Pauliina
    lillbumbin skrev 2015-11-17 15:17:29 följande:

Hej tjejer!
    Idag har vi varit på UL, vi blev beräknade 20/4. Vi ska tillbaka å göra ett nytt rutin ul den 30/11 för att de va för tidigt å mäta allt.
    Men de va en liten kille i magen å eftersom vi har våra 6barn på bokstaven E så funderar vi febrilt va de blir för nått på E denna gång???? men har ni nå namnförslag på E så tar vi tacksamt emot de

Nu vet jag inte vad ni har för namn, men ger dem jag kan :)

Ebbe, Elton, Elis, Elvin, Eli :)
  • Pauliina
    Milleman skrev 2015-11-17 16:25:33 följande:
    Men vi är just nu (efter tidigt ul) beräknade till 18/4. Är det för tidigt med RUL imorgon då?

Elliot, Elias, Edvin, Elion, Eskil, Emil, Enzo :)
    17+6/18+0 gör dem Rul här tidigast. Men de kommer säkert gå bra! Jag ska tillbaka när jag är i 19+2, om en vecka. Va 16+4 sist bara. DET var förtidigt :)
  • Pauliina
    Malla1 skrev 2015-11-17 19:59:35 följande:

Någon här som oroar sig för förlossningen?

Min första va katastrof, medans andra va gudomlig (om man får säga så om en fl ;) ) men jag längtar sjukt mycket. Mest efter just den minuten bebisen kommer ut och man får träffa bebisen för första gången. Jag är sjukt taggad :)
  • Pauliina
    Milleman skrev 2015-11-17 20:47:30 följande:
    Det hoppas jag vi får göra denna gång. Milton hann knappt komma ut innan tre personer (och min man) sprang iväg till ett återupplivningsrum med honom. Tog nog 20 min innan min man kom in med honom till vårt rum.
    Tog flera veckor innan jag knöt an, medan min man knöt an direkt. De första minutrarna är nog rätt viktiga.
    Önskar en bättre och lyckligare start nästa gång.
    Nej fy, de där ska ingen va med om! Hoppas verkligen du får en bättre förlossning denna gång!!
Svar på tråden BF april 2016