Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Jamas skrev 2015-09-18 21:42:14 följande:

Hmm. Till Prima Liv kan man nog inte ens maila faktiskt, men kanske du ska fundera på att byta? Tråkigt med låg tillgänglighet, de borde förstå att vi är överdrivet oroliga :)

Kul! Är det första gången sambon är med?

Ja det är hans första gång. Hoppas att det ska kännas mer verkligt för honom!

Ja man är ju orolig och har fler frågor liksom
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-09-18 21:43:36 följande:

Skumt med diskrepansen i BF. Personligen hade jah valt att utgå från bm:s bedömning :)

Jag litar faktiskt mer på NC just nu. Bm utgick bara från sin snurra och när jag sa att sista mensen var.

Natural Cykles utgår från när jag hade mens, när jag hade ägglossning och när jag hade samlag. Så NC är baserat på mer fakta helt enkelt!
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-09-19 10:23:13 följande:

Det gör det säkert! Även om jag tror många pappor/partners kämpar lite med detta till dess att barnet faktiskt är fött.

Ah ok, då är NC nog bättre trots allt. Men spännande att få 'facit' i v18 :)

Precis!

Dock är jag inbokad för RUL först i vecka 20. Men det längtar man ju till! Vi ska ta reda på könet då också, det ska bli så härligt att få veta lite mer om vem som gömmer sig där inne!
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-09-20 10:48:41 följande:

Åh vad spännande! Vi har inte bestämt oss om vi ska kolla ännu, är såå nyfikna men samtidigt vore det så himla kul att ha överraskningen kvar.

Hur kommer det sig att du redan har RUL inbokat? Måste man vara så tidigt ute för att få en tid? Blir lite orolig nu; tycker redan att det känns sådär att göra KUB så sent (pga att det inte fanns några andra tider).

Vi bokade in det vid inskrivningen. Det och nästa besök hos BM. Skönt att veta när det är dags i god tid så jag kan synka med jobb. Men det var inte jag som tog upp det. Det var en del av inskrivningen
  • Nils-Eric

Hej alla!

Berättade för min familj i helgen. Det var fantastiskt!

Jag gav min mamma ett smycke det stod "mormor" på, min syster ett där stod "moster" och pappa ett armband med "morfar". Min mamma öppnade först och stirrade en lång stund utan att riktigt förstå, min pappa slet upp sitt och förstod direkt och kom och kramades. Då släppte det för de andra. Min bror som fått reda på hemligheten av ett misstag genom min svägerska (som jag berättade för att vi umgås en hel helg när jag mådde dåligt), smygfilmade allt.  Det var så underbart och ett kul minne att ha

Berättade även för chefen idag. Det kändes mycket bättre än väntat.
    Nu väntar KUB på torsdag. Efter den och om allt ser bra ut så kommer vi att börja berätta för alla våra vänner och då kommer det inte vara hemligt längre.
    Ska bli så skönt! Att hålla hemligheter är inget jag gillar :)

Hoppas alla andra har haft en bra helg!

• Nils-Eric

Åh!
    Har KUB på torsdag och jag är SÅ nervös! inte för eventuella kromosomfel utan för att få veta att fröet verkligen mår bra där inne. Jag vågar liksom inte tro på att allt är bra där inne fören jag sett hjärtat slå. Säkert bara för att detta är första gången. Men man läser helt enkelt för många skräckhistorier... Men det är trots allt vanligare än man tror med MA.

En nära vän fick en MA. Hjärtat hade slutat slå i vecka 8 men det var först i vecka 13 hon fick reda på det när hon gjorde ultraljud. Det var hemskt.

Är jag ensam om dessa känslorna?
    Jag tror faktiskt att det kommer att kännas bättre efter torsdag. Även om man nog aldrig kommer att sluta oroa sig helt!

• Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-09-22 18:00:39 följande:

Jag var nervös för kub och för rul med för den delen, jag tror att det är rätt vanligt. Jag är så tacksam över att allt var som det skulle på båda uln.Tycker dock att du kanske ska sluta läsa skräckhistorierna om du blir väldigt påverkad av dessa. Det är vanligt med MA, men det är bra mkt vanligare att allt går som det ska. Försök njut av att du är gravid.

Det är lättare att förstå att det är verkligt nu när jag känner bebisen sparka nästan varje dag (är i v 22, men med moderkakan i framkant, så det tog till v 19 innan jag kände något.)

Tack!

Det kanske lät så men jag går inte runt och tänker på det hela tiden, och jag söker heller inte efter sådana historier. Men nu man läser om graviditet och bloggar och sånt i ämnet, så får man det på köpet.

Efter torsdag ska jag bara njuta. När jag vet att det tickar ett litet hjärta där inne! Det känns helt enkelt för overkligt nu. Behöver det där kvittot
  • Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-09-22 21:36:18 följande:

Det kommer det med största sannolikhet att göra! Det är magiskt att få se hur bebisen fäktar omkring i magen! Jag tror inte att vi fick höra hjärtslagen på kub, dock fick man se hjärtat slå, på rul fick vi både se och höra dock. 

Tror även att du kommer få möjlighet att köpa bilder digitalt så att du har något att titta på om du blir osäker sen :) 

Åh det hoppas jag! Säger man till i förväg om sånt?

Vad härligt att ni gjort båda och det gått bra
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-09-22 22:17:36 följande:

Vilket underbart sätt att berätta på! Och extra roligt att fånga allt på kamera.

Själv berättade jag inte så mycket som blev påkommen av min familj, vissa vänner och kollegor på grund av mitt jädra illamående. MEN det var nog bra det med, behövde ju deras stöd och alla blev glada ändå :)

Det viktigaste är ju ändå att de man bryr sig om vet

Efter vår KUB imorgon kommer vi inte hålla det hemligt längre. Och berätta för de vänner vi träffar och så! Vi tänker inte gå ut på Facebook eller "officiellt", men det ska bli skönt att kunna vara öppen till de man umgås med
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-09-23 07:49:53 följande:

Som andra har sagt är ju sannolikheten störst att allt ser kanon ut, men jag vet hur du känner.. Man nojar upp sig för även om man inte söker upp negativ information så finns den överallt. Det är väl som så att många som skriver på nätet gör det på grund av negativa erfarenheter.. Går allt bra har man väl inte samma behov kanske :)

Kul sätt ni berättade på, fick också berätta för lite fler människorna helgen.. Det är så himla roligt att se folks reaktioner! :)

Hoppa det går bra på KUB i morgon! Själv ska jag på återbesök igen hos bm och tror att vi ska börja magen nu.. Så spännande!! :)

Jag funderade också på det och tror du har helt rätt! Det är de med negativa erfarenheter som behöver dela med sig!

Tack. Det ska det göra! Gå bra alltså Det måste det!

Börja magen?
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)