• Joni

Första barnet 2016 (Stockholm)

Nils-Eric skrev 2015-10-31 07:34:10 följande:
    Stackare! Hoppas du kunde sova sen

Hur känns halsbränna? Har du provat receptfria tabletter mot?
    Mjölken funkade bra så fick lite sömn sen :)

Har provat flera olika sorter men ska in till Apoteket igen och se vad mer de har på lager :)
  • Joni
    junibarn19 skrev 2015-10-31 10:28:19 följande:
    Ingen halsbränna för mig, men drömmer mycket och vaknar flera gånger per natt. Väldigt tröttsamt!!
    Hade också en period där jag drömde mycket och livligt, tröttsamt och lite obehagligt beroende vad drömmarna är :)
  • Joni

Hej igen!

Fick ett mail från apotea att de erbjuder 15% på vissa babyskydd och barnstolar på babyland.

www.babyland.se/bilstolar-15-apotea&utm_medium=banner&utm_campaign=bilstolar_15&utm_source=nyhetsbrev&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_campaign=2015-11-04

Köpte brio primo med basenhet för 1432kr istället för 1685kr :)

Gäller endast till fredag. Rabattkod är apotea15!

• Joni
    Jamas skrev 2015-11-04 18:54:23 följande:

Vilket fint babygym! Och ptroligt bra pris. Tack för tips :) Har ni allt framme i lägenheten eller fär det ligga i tex förrådet sålänge?

Nu är det äntligen dags för mig också att börja shoppa, hade RUL idag! Som jag längtat! Låg vaken halva natten och oroade mig, och fick panik när läkaren först var helt tyst. När jag förstod att bebisen levde och mådde fint började jag storböla. Läkaren undrade om det var något hon sagt :

Härligt med ett så bra RUL, kul när när man får börja handla lite till bebisen.. Blir mycket verkligare då :)
  • Joni
    junibarn19 skrev 2015-11-04 19:16:35 följande:
    Vad mysigt och kul med RUL, önskade verkligen man fick göra fler ultraljud :)

Min bebis är vaken på natten, fått en dålig rutin och vaknar runt 4 varje natt.. Ligger sen vaken några timmar då han bufflar runt och jag måste gå på toa. Känner bebis varje dag :) men är i v.25 i övrigt mår jag fortfarande väldigt bra!! Hur mår ni?
    Haha, känner igen det där.. Vet inte alltid om jag vaknar av buffar eller vad men det brukar vara full fart på natten. Mysigt att känna sparkarna dock.. Mindre mysigt med trycker mot blåsan! :)

Jag mår i övrigt bra, vecka 30 och hade besök hos BM idag som gick toppen i vanlig ordning. Har turen att få göra ett extra ultraljud på fredag för att få se att lillkillen växer bra. Ska bli underbart :)

Hur har du det med krämpor?
  • Joni
    junibarn19 skrev 2015-11-04 21:46:04 följande:
    Jag har inga krämpor alls :) hade några dagar med ryggont tidigare, men nu är allt bra :)

Hur har du det?
    Va kul att få göra ett till UL :)
    Mått toppen nästan hela graviditeten, har nu börjat få lite halsbränna och foglossningar. Har börjat vagga när jag går nu vilket säkert ser jätteroligt ut, men det beror på att jag har så ont i höften inte att jag är stor.. Ska ringa en sjukgymnast och se om man kan få hjälp :)

När har du bf? Slutet av februari?
  • Joni
    junibarn19 skrev 2015-11-05 16:17:04 följande:
    Ja jag har bf 19/2 :) när har du?
    17/1 så en månad innan nästan precis :)
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-11-05 20:23:54 följande:
    Vad härligt med RUL! Skönt att du kan "pusta ut" och börja shoppa Vad har du på listan?

Jag har RUL imorgon!

Inga krämpor än. Tror jag känner av honom, men är inte hundra procent säker. V20 nu så jag "borde" ju känna!
    Lycka till på RUL idag, om du inte redan varit :)

Jag var på tillväxtultraljud i morse och fick veta att min kille nu väger 1.7 kg och beräknas väga knappt 4 kg vid förlossning. Tur att det inte är en 5 kg-klump som min sambo var när han föddes! :)
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-11-06 11:29:37 följande:
    Kul att få mer information och få se honom Skönt att du förmodligen slipper 5 kg!

Jag har inte varit än. Det är kl 13! Så håll tummarna
    Håller alla tummar, men tror att det kommer gå hur bra som helst. Njut av tiden ni får se den lilla killen :)
  • Joni

Var på mama mias förlossningskurs på Danderyds sjukhus igår som var toppen, rekommenderar verkligen den! Väldigt bisarrt att befinna sig insett rum med 40-50 andra lila gravida kvinnor som en själv dock! :)

Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)