-
Nä det gör inte ont alls, märkte det inte försen jag kände att det blev blött :) har bara kommit ur ena bröstet.Jamas skrev 2015-11-19 15:20:36 följande:Oj, det måste kännas märkligt? Har hört att det ska vara vanligt men det har inte hänt mig (ännu). Gör det ont?
-
Min mage v.28 :)
Fina ni är!! -
Det går finfint här :) är i v.29, nästa möte är på måndag är då i v.30. Vi ska även på förlossningskurs i början på veckan, hoppas den är givande :)
Tycker tiden går väldigt fort just nu :) -
Hej i kylan :)Nils-Eric skrev 2015-12-14 21:59:22 följande:
Hej!
Hur mår alla? Hoppas att ni har det bra? Är det någon som bor i närheten av Jakobsberg? Vi har precis flyttat dit från södra sidan om stan :)
Lutar åt att välja Danderyd som sjukhus. Hur har ni tänkt?
Jag mår jättebra, börjat få lite ont i fötterna efter en hel jobbdag. Står upp mellan 9-18 utom 1h lunch, så börjar kännas att jag blir tyngre. Är i v.31 nu och har tänkt att jobba heltid några veckor till :)
Vi har valt Huddinge sjukhus, pga det är närmast oss, var på förlossningskurs där förra veckan och det kändes väldigt bra :)
Vi har även bokat in oss på amningskurs och barnavårds-kurs ska bli kul :) -
Hallå allihopa :) hur mår ni?
Hos mig är det bara bra, bebisen har hicka ganska ofta nu för tiden. Hickar era?
Bara 45 dagar kvar till beräknat för mig, hur långt har ni kvar? -
Åååh vad spännande :) känner du av något?Joni skrev 2016-01-05 13:00:00 följande:Här är det kanon, är i vecka 39 och bara 12 dagar kvar! Vad hände med tiden? Jobbar sista dagen idag :)
Min lillkille hickar nästan varje dag nu, har gjort det de senaste veckorna. Tycker lite synd on honom men det ärmväl egentligen bra, betyder väl art han tränar sina lungor :)
Jag har börjat få ett tryck nedåt och lite ont i ljumskarna, antar att han håller på att fixera sig.
När fixerade sig din? :) -
Bara bra med mig :) jobbar fortfarande heltid utan större problem :) ca 40 dagar kvar till BF, kommer jobba så länge hälsan tillåter :)Nils-Eric skrev 2016-01-08 18:20:52 följande:
Hej tjejer!
Hur är det med er? Hur går det för er?
God fortsättning
Var hos bm innan jul och har tid nästa vecka. Blir kul att se hur mycket magen växt. (trots att den är väldigt liten)
Har dock börjat sova extremt dåligt, bara någon timme i sträck sen vaken någon timme. Puh! Någon mer som fått problem med sömnen? Är i v.35 -
Var hos barnmorskan idag, magen hade växt men ligger fortfarande lite under "medel" men följer sin egen kurva. Tog inte reda på måttet, och hon nämde de aldrig :)Nils-Eric skrev 2016-01-13 14:44:21 följande:
Jag gick in i vecka 30 igår. Sover mycket mindre än tidigare, ca 4 h per natt men jag mår toppen! Att vara gravid känns som min superkraft :)
Vad har du för SF mått? Har du pratat med BM om sömnen? jag pratade med min och hon sa att det var okej så länge jag mådde bra.
Det närmar sig för dig! Så kul!
Han hade fixerat sig och låg långt ner så hon trodde han kommer ligga så fram tills förlossningen :)
Jag mår också bra och hon sa att det är vanligt med mindre sömn i den här perioden :) -
För mig är det 25 dagar kvar till beräknat :) tycker att han ändrat rörelsemönster den senaste veckan = mer livlig :) också har jag endel sammandragningar/förvärkar hoppas det är pågång :)Joni skrev 2016-01-24 09:23:43 följande:
Jaha, då har man gått en vecka över tiden och inga känningar alls att det är något på gång! Tur att man mår så bra för det är väldigt tråkigt att bara ligga hemma om dagarna och vänta! Vet att jag skulle vara först ut av alla här men börjar det närma sig för någon annan? :)
-
Min bebis var fixerad väldigt djupt ned i bäckenet i vecka 35 (34+1) det var första gången hon kände efter.Jamas skrev 2016-01-25 08:30:07 följande:
Vad spännande! Joni, din bebis kommer ju på ett eller annat sätt kommer att vara ute om en vecka :) Känner du fortfarande ingenting?
Har era bebisar fixerat sig? Min ligger med huvudet ner sen v29 men ingen fixering..har ni känt av förändringen?
Önskar ett stort lycka till! Minst två bebisar kan ju komma när som helst nu :)
Jag hade inte känt något alls och var ganska säker på att han låg i tvärläge. -
Lycka till :) spännande! Det klammer säkert att gå jättebra :)Joni skrev 2016-01-30 11:20:16 följande:Inga värkar tyvärr, fått tid 16 idag, börjar bli lite nervös!
-
Grattis :)Joni skrev 2016-02-01 19:38:26 följande:
Nu är vår kille här, kom igår runt 15 :) en riktig bjässe på 5 kg men det gick bra!
-
Hur ser era magar ut?
Här är min v.38 (37+3) 17 dagar kvar till beräknat! Gud vad jag längtar efter min egen kropp, men mest bebisen såklart :) -
Jag vaknade av att jag läckte fostervatten i sängen vid 6.30.. sen gick bitar av slemproppen och nu ligger jag med värkar var 5-7 min.. Hoppas de är pågång på riktigt och att det snart blir mer värkar så vi kan ringa förlossningen och åka in :)
-
Ja :) 13 feb kom han :) 6 dagar för tidigt.Joni skrev 2016-02-13 23:04:35 följande:Åh vad spännande! Hopps du är på förlossningen nu då! :)
Allt gick bra :) körde med lustgasen :)
3440g och 49cm! Vilken lycka!! :) -
Tack :) det blir en Mio!Nils-Eric skrev 2016-02-18 10:24:30 följande:Grattis! Gud vad härligt :)
Har ni ett namn?
Amningsnapp är verkligen att rekommendera!! Kör med det hela tiden, han hade svårt att få tag på mina inåtvända bröstvårtor och både han och jag blev frustrerade och ledsna att det inte funka. Nu tar han bröstet direkt och vi slipper hysteriska skrik och en mamma som gråter :)