Inlägg från: junibarn19 |Visa alla inlägg
  • junibarn19

Första barnet 2016 (Stockholm)

Nils-Eric skrev 2015-09-14 08:47:21 följande:

Åh ja gör det :)
    Jag vill se!

Har de ingen hemsida? Telefonnummer?

Eller man måste åka dit?

Butiken var väldigt nyöppnad så vet inte om de har någon hemsida :) de har legat i Uppsala förut men flyttat till Barkarby :)

Lilla magen v.18 imorgon :)
  • junibarn19

Har mitt RUL om två veckor, vecka 20. Efter det tänkte vi beställa vagn :)
    Är helt fast för Bugaboo Buffalo :) så det får det bli :) dyr men bra andra handsvärd om man vill sälja vidare :)

• junibarn19
    Nils-Eric skrev 2015-10-06 07:23:44 följande:

Tack! Får hoppas jag är lika nöjd i mars när bebis kommer :)
    Vilken vagn har du siktat in dig på?

Får man se en bild på din mage kanske?

Jag är faktiskt lite fluffig. Det märks att jag varit mer hungrig på sistone. Magen har lite extra vaddering, men tyvärr saknar jag den där kulan! Tur kanske det. Jobbar som officer och min uniform är inte gjort för en mamma-mage :-P

Någon som börjat känna sparkar? Jag går in i vecka 16 idag och jag känner ingenting.
    Känner mig verkligen inte ens gravid (på gott och ont såklart). Önskar att allt kickar igång ordentligt snart!

Jag kände mig inte heller gravid mellan v.12-20, därför var vårt RUL väldigt häftigt! Där inne låg en helt perfekt liten kille :) har känt honom från v.17 (dock inte varje dag) utan ibland bara. Har moderkakan i bakvägg.

Är nu i v.21 och känner mer eller mindre varje dag.
  • junibarn19
    Nils-Eric skrev 2015-10-06 09:14:14 följande:
    Vilken liten och fin mage du har!

Så härligt att du kände redan i vecka 17! Hoppas jag också börjar känna nästa vecka.

När hade du RUL? Jag har i vecka 20!

Så härligt att ni fick se en perfekt liten pojke!
    Jag har RUL i v.20 blev flyttade från 22feb till 19 feb :)
    Nu ska jag till mitt första möta med min riktigt BM :) hade en vikarie under sommaren på inskrivningen :)
  • junibarn19
    Nils-Eric skrev 2015-10-06 17:16:19 följande:
    Vad roligt! :)
    När är det dags för mötet? Har du skrivit ner de frågor du vill ställa (jag fick det tipset).
    Jag har så många frågor, men glömmer de så fort jag är där så jag ska börja skriva ner!
    Hade mötet idag, fick lyssna på hjärtljuden och ta blodtrycket. Fick även ett moderskapsintyg som ska skickas till försäkringskassan :) också har vi valt BB (då man tillhör en förlossning från v.22+0) fick även tillbaka alla provsvar som togs vid inskrivningen.

Var det någon mer som skulle ha Viktoria på mama Mia söder? Träffade henne idag och vi kom väldigt bra överrens :)

Hade inga större frågor men det fanns tid för de :)
  • junibarn19
    Nils-Eric skrev 2015-10-06 19:37:17 följande:

Jag har Victoria! Träffade henne på inskrivningen och nästa tid är i v.22 efter RUL!
    Bra att ni kom bra överens, och skönt att höra att du fick lyssna på hjärtljuden! Det fick inte jag på inskrivningen (var i v.12 då)

Vad valde ni för BB? 

Jag fick inte heller lyssna på inskrivningen :) men nu ska det göras på fortsatta besök :)

Vi valde Huddinge och det pga att det är närmast oss :)

Nästa besök är i v.26
  • junibarn19
    Nils-Eric skrev 2015-10-13 07:35:28 följande:
    Jag får fundera ett tag till. Men sugen är jag! Det som gör att jag tvekar mest är att jag inte vill få frågan av min barnmorska varför jag gjort ett extra ultraljud (det kommer väl att synas i min journal?).

Löjligt men hon får mig att känna mig som jag undrar för mycket. Även om jag de facto bara har skickat två mail till henne och inte varit på något extrabesök.

Ja det är tråkigt. Man ska ju bara njuta. Jag tror det blir lättare när det är mer verkligt. Känner mig inte gravid. Utan KUBen och att jag sett bebis på ulttaljudsskärmen hade jag nästan inte trott på det.

Tack! Det går framåt
    Ganska säker på att hon inte kan se att du gjort ett ultraljud någon annan stans :)

Gjorde ett på Odenplan (innan inskrivning) och det såg de inte.

Vad jag förstått så är det bara förlossningen som kommer kunna kolla i våra journalen och andra mama Mia kliniker :)
  • junibarn19
    Nils-Eric skrev 2015-10-13 08:50:16 följande:
    Åh tack för ditt svar.
    Så egentligen finns det inget negativt med att göra det? Förutom de få hundralappar det kostar! Bättre 30 årspresent kan jag ju inte ge mig själv :)

Tänkte bara på att vid inskrivningen frågade hon mig om min journal skall vara tillgänglig för andra i Stockholm (jag förstod det som att oavsett vilket BB jag besöker så ska de kunna se min journal). Och då tänkte jag att kanske alla inom länet ser exakt samma sak...
    Egentligen är det ju upp till mig om jag vill göra ett privat ultraljud men jag vill inte känna mig dum!

Hur har du det Junibarn19?
    tror bara det är förlossningskliniker som kan se journalen :)

Jo det rullar på, hade väldigt ont i ryggen förra veckan. Som kramp vid bh-livet på höger sida. Fick gå hem från jobbet en dag och använt vetekudde flitigt!! Magen växer och lilla bebisen känner jag varje dag :) är i v.22
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)