• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Nils-Eric

V18 nu! Syns fortfarande inget med kläder på och känns heller inte att jag är gravid...
    Längtar efter en babybula :)

• Nils-Eric
    Tessie83 skrev 2015-10-21 17:20:38 följande:

Härligt med bebismagar :)

Undrar hur stor jag kommer bli när bulan redan är såhär i vecka 18 :)
     SÅ fin! :)
  • Jamas

Men nu tycker jag det börjat skymta en bula, Nils-Eric! Är avis på att du är fortsatt slank och opåverkad. Kräks själv fortfarande många morgnar (i v 18!) och småäter hela tiden för att hålla illamåendet borta. Bulan (och resten av mig) blir allt större. Ska det vara så svårt att både få bula och må bra samtidigt??

Tessie83, fin mage!! Var detta ditt andra barn?

• Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-10-22 08:51:58 följande:

Men nu tycker jag det börjat skymta en bula, Nils-Eric! Är avis på att du är fortsatt slank och opåverkad. Kräks själv fortfarande många morgnar (i v 18!) och småäter hela tiden för att hålla illamåendet borta. Bulan (och resten av mig) blir allt större. Ska det vara så svårt att både få bula och må bra samtidigt??

Tessie83, fin mage!! Var detta ditt andra barn?

Nej tjockare har jag definitivt blivit tyvärr. Men jag ser bara tjock ut, inte gravid!
    Men jag ska som jag skrivit innan, inte klaga. Lider med er som har massa komplikationer! Och när väl allt drar igång för mig så kommer jag säkert längta tillbaka. Hoppas illamåendet snart går över för dig Jamas!

Jag köpte en "stroller organizer" från China. 50 kr inklusive frakt och den ska passa alla vagnar (man spänner fast den själv). Två dryckeshållare och två fickor med blixtlås :) Ett tips bara!
  • Jamas
    Nils-Eric skrev 2015-10-22 10:26:31 följande:

Nej tjockare har jag definitivt blivit tyvärr. Men jag ser bara tjock ut, inte gravid!

Men jag ska som jag skrivit innan, inte klaga. Lider med er som har massa komplikationer! Och när väl allt drar igång för mig så kommer jag säkert längta tillbaka. Hoppas illamåendet snart går över för dig Jamas!

Jag köpte en "stroller organizer" från China. 50 kr inklusive frakt och den ska passa alla vagnar (man spänner fast den själv). Två dryckeshållare och två fickor med blixtlås :) Ett tips bara!

Gravidmagen kommer nog att ploppa fram ordentligt när den väl kommer sen, mht att du har så platt mage nu. Inga bilringar som vilseleder liksom :) Och tack, det hoppas jag med. Innerligt!

Tack för tipset! Vilken smart grej. Hittade du den på ngn särskild hemsida?
  • Joni

Nu är en annan redan i vecka 29 och har börjat få en enligt mig enorm kula med en väldigt aktiv kille inne. Någon mer som känner mycket rörelser och sparkar?

Hur tänker ni andra med sovplats? Samsovning? Stor fristående spjälsäng eller liten spjälsäng som står mot sängen? Funderar på att skaffa ett babynest för att ha en och samma sovplats för lillen oavsett om det är i vår säng eller i spjälsäng :)

• Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-10-22 19:19:54 följande:

Gravidmagen kommer nog att ploppa fram ordentligt när den väl kommer sen, mht att du har så platt mage nu. Inga bilringar som vilseleder liksom :) Och tack, det hoppas jag med. Innerligt!

Tack för tipset! Vilken smart grej. Hittade du den på ngn särskild hemsida?

Magen har redan börjat komma. De senaste dagarna är den hårdare längst ner, känns skumt att känna på den. Den känns liksom långt borta. Dålig förklaring men det känns konstigt

Denna beställde jag:

2015 hot New Cup bag Baby Stroller Organizer Baby Carriage Pram Buggy Cart Bottle Bags Stroller Accessories Baby Car Bag Newest

www.aliexpress.com/item/1PC-2015-hot-New-Cup-bag-Baby-Stroller-Organizer-Baby-Carriage-Pram-Buggy-Cart-Bottle-Bags/32301092665.html

(from AliExpress Android)
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-10-27 09:45:07 följande:

Nu är en annan redan i vecka 29 och har börjat få en enligt mig enorm kula med en väldigt aktiv kille inne. Någon mer som känner mycket rörelser och sparkar?

Hur tänker ni andra med sovplats? Samsovning? Stor fristående spjälsäng eller liten spjälsäng som står mot sängen? Funderar på att skaffa ett babynest för att ha en och samma sovplats för lillen oavsett om det är i vår säng eller i spjälsäng :)

29! Vad härligt. Jag gick in i vecka 19 idag. Känner än så länge inga rörelser. När kände du rörelser första gången? Hur mår du annars?

Jag har babynest och tänker ha en vagga bredvid sängen till en början. Hoppas att han ska kunna sova där men det får man ju se Tänker att vi ska kunna flytta honom med babynestet
  • Nils-Eric

Shoppade ett set Newbie kläder på Kappahl idag. De har 25 % på alla barnkläder. Jag kunde inte låta bli!

Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)