Inlägg från: Bebisfeber84 |Visa alla inlägg
  • Bebisfeber84

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej:) hänger gärna med här. Är gravid 5+2 med första barnet (fick dock MA i april). Är 31 år, gift och från Kungsholmen.

• Bebisfeber84
    Nils-Eric skrev 2015-08-12 04:41:17 följande:
    Välkommen :)

Grattis!

När har du bf? Bestämt var du ska gå?
    Tack! Jag ska till privata barnmorskor men först tidigt ultra om 2 veckor . Du då? :)
  • Bebisfeber84
    Nils-Eric skrev 2015-08-13 18:36:34 följande:
    Jag ska gå på Mama Mia söder. Inskrivning om 3 veckor. Tiden går SJUKT långsamt!

Hade velat ha ett tidigt ultraljud jag med smile1.gif
    Det kostar 600. Jag tycker det är värt det! :)
  • Bebisfeber84
    Nils-Eric skrev 2015-09-24 13:29:32 följande:
    Tack Jag är så överlycklig! Det är så svårt att förstå att det är en pojke, att han mår bra. Jag är då lycklig!!!
    Grattis! Följt er här men inte skrivit så mycket. Själv gör jag KUB om en vecka. Hur stor var din pojke nu? Magiskt! Stort grattis!!
  • Bebisfeber84
    Nils-Eric skrev 2015-09-24 19:34:57 följande:
    Ja. Hon sa ju att det inte skulle gå att se, men verkade säker på sin sak (och hon sa att hon inte hade sagt det annars). Läste att man KAN se från vecka 12, jag är ju ändå i vecka 14!

8,5 cm är han utan ben, ca 1 dm med sa hon
    Så stor redan! Kul! Jag längtar till min KUB. Känns som tiden går så sakta! Hur mår du annars?
  • Bebisfeber84
    Nils-Eric skrev 2015-09-25 12:10:35 följande:
    Jag mår toppen. Mer åksjuk än vanligt och lite energilös. Men så fantastisk lycklig!

Hur mår du?
    Gud så härligt! Jag spyr fortfarande fast är på 12+1. Och har redan fått foglossning tyvär efter en promenad. Sjukt ont särskilt på kvällarna!
  • Bebisfeber84
    Nils-Eric skrev 2015-09-27 09:24:21 följande:

Oj så tidigt! Stackare. Jag vet knappt vad det innebär. 
    Är du sjukskriven? Blir det bättre eller får du dras med det nu?

Hoppas att du slipper ha ont!

Nu har jag också varit på KUB:en och det såg bra ut! Världens lyckligaste. Den sprattlade för fullt.. Din med?
  • Bebisfeber84
    Nils-Eric skrev 2015-10-02 14:29:26 följande:
    Åh vad härligt! Hur stor var h*n? Visst var det häftigt?

Fick du svar på alla dina frågor? Vad kul! Grattis till att det såg bra ut!

Hur är det med er andra? Jag mår bra. Känner mig knappt gravid (kanske bara att tacka och ta emot men vill att det ska kännas verkligt). Magen svullnar framåt kvällen men på morgonen är den som vanligt. Vecka 16 på tisdag!
    Storlek var 10,1 cm. Känns bra och tryggt nu! Jag har dock jättestor mage. Hur är din mage? En bild ? :)
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)