Jag HATAR verkligen att vara gravid
Låter som en mycket bra kompromiss! För alla I släkten förstår ju inte riktigt det här med att man saknar lyckligt gravid-glow...
Låter som en mycket bra kompromiss! För alla I släkten förstår ju inte riktigt det här med att man saknar lyckligt gravid-glow...
Vill inte lägga sten på börda men måste berätta om hur jag ÄLSKADE precis varenda dag när jag hade bebis i magen. Lycka. Frid. Ingen ångest. Ja den existensiella förstås men samtidigt en frid som totalt överrumplade mig då jag är ett nervknippe som började min "karriär" mer eller mindre på BUP. Men alla är vi olika. ville bara nämna det.....................
Det här har varit den sämsta jävla skitjulen i mitt liv. Sambon har druckit alkohol 23, 24, 25 dec. Inte så att han varit full men ändå. RISIGT!! Ikväll ska han ut med en polare så jag kan räkna ut med arslet hur det slutar. Har försökt umgås med mitt barn och dragit mig undan så mycket jag kunnat men inombords känner jag mig rasande. 80 % av graviditeten har gått och hit har jag tagit mig utan någon som helst pepp av honom. Blir så jävla förbannad och ledsen. Julefrid? Vilket skämt.
Absolut är det så. Jag är född av en i allra högsta grad motvillig tonårsmamma på 50-talet. Ingen glädje, ingen lycka och kärlek! Lycka till men kom ihåg att det är en människa du kommer att föda fram och hen har inte gjort ngt ont även om du spytt i nio månader och mått pyton. En MÄNNISKA!
Okay! Ja vad vet man om livet. Jag som fötts av en mor som hade aborterat mig om det varit gängse på 50-talet tror någonstans att mammans hat och motvilja sätter sig på barnet. Barnet där inne i magen är inte en egen individ utan den känner hur mamman mår...................
Du borde nog ta dig en funderare om varför du egentligen känner ett så starkt behov av att gå in i denna tråd och kommentera som du gör? Om du har något slags komplex eller annan sorg som gör att du måste trycka ned andra som mår dåligt, är det ingen ursäkt. Klart står i vart fall att du knappast själv kan må så jävla bra - då hade du ju haft roligare saker för dig än att hänga här. Och för att besvara din idiotiska fråga: Ja, jag är helt övertygad om att jag kommer må bra igen när jag inte längre kombinerar en 9 månaders kräksjuka och hormonell deppighet med en extrem arbetsbelastning.
Helt otroligt vad elak du är. Saknar fullständigt och totalt insikt. Jag är ledsen att din mor hatade dig. Jag är helt övertygad om att ingen här i tråden hatar sina barn eller vill avsluta sin graviditet. Jag är dessutom helt övertygad om att alla här kan särskilja sin upplevelse av sin graviditet från själva barnet. Så. Nu har du "hjälpt" färdigt tycker jag.
Herregud så deprimerande. Ja jag är kanske i fel tråd men det är väl "peppning" att påminna om att efter dessa nio månader (hur de än ser ut) så får man en blöt skrynklig liten babydocka på magen? Vill man inte ha en baby så finns alla möjligheter att avbryta och välja ngt annat
Jag vet precis hur nedbrytande det kan vara när man kräkts i 9 mån. Förra graviditeten blev jag så deprimerad att jag lades in på psyket, och då hade jag varit inlagd med dropp i två omgångar. Jag hade inte klarat denna graviditet utan antidepp-medicin. Är i vecka 23 nu. Det som hade hjälpt mig då, och som hjälper mig denna gång är att få veta att det finns andra personer med samma upplevelser. Så tack alla ni för att ni delar med er!! Och det är OK att berätta och "gnälla". Fortsätt!
Fy f** att ni kan sitta och klaga över era graviditeter, vi fick missfall för 2 veckor sedan. Vi ska försöka på nytt snart igen men är livrädda att det inte ska bli en lyckad graviditet.