lintu skrev 2015-07-30 19:36:09 följande:
Så för att tråden berör en gammal nyhet är det OK att uttrycka sig hur som helst? Detta är långt ifrån den enda tråden där du och ett gäng andra hejar på varandra i massa skitsnack gentemot dem som inte tycker som ni. Det kommer, sålänge det finns två människor här på jorden, att finnas meningsskiljaktigheter och saker man inte är överens om. Kan man då inte diskutera utan att förlöjliga och trycka ner en annan är det kanske bäst att hålla tyst.
Nja, jag har inte hejat på någon. Jag har bara påpekat att Gert presenterar något som avslöjades 2009 som en nyhet.
Som vän av ordning undrar jag då om han är spastisk i tiden.
Vore det en dagsfärsk nyhet skulle man behöva förhålla sig till det genom att ta reda på omfattningen av fusket men eftersom Migrationsverket har haft sex år på sig att komma fram till en metod som hindrar fusket tror jag lugnt att man kan utgå från att de också har gjort detta och då oavsett om det rörde sig om några enstaka fuskare eller om det var mer omfattande.
Företeelsen att sverigedemokrater inte klarar av att läsa datum på en källa de länkar till är ganska vanlig. Jag skulle väl kunna gissa vad det beror på genom att citera Tino Sanandaji.
Men mest intressant tycker jag att fenomenet att en sverigedemokrat hittar ett enskilt exempel och drar fram det i något slags "titta som de gör, titta hur de är"-syfte.
Jag tror att man kan lägga en del av ansvaret för den intellektuella förslumningen inom SD-klanen på rasistsajter som Avpixlat där man satt i system att generalisera utifrån enstaka exempel.
Avslutningsvis tillbaka till hejandet. Du är inte den första som gör den tolkningen. Ofta brukar det vara jagsvaga personer som ser det så, personer som skriver "alla anser" eller "vi tycker".
Brukar du skriva "vi" eller "jag"?