Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Nytt asylbidragsfusk har avslöjats!

Somalier som redan hade uppehållstillstånd sökte asyl på nytt för att kunna kvittera ut bidrag. Det handlar om ett helt nytt sätt att fuska med bidrag.

Det avslöjade Anna Högberg, anställd vid Migrationsverket i Gävle, under en träff med politiker i går. - Vi har haft några fall på vår enhet, säger hon till GD.

www.gd.se/gastrikland/gavle/migrationsverket-i-gavle-avslojade-nytt-bidragsfusk

tinyurl.com/nfbjhcx

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Nytt asylbidragsfusk har avslöjats!
  • Gert
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-07-30 20:23:58 följande:

Lite komiskt är det med "OBS! Denna artikel publicerades första gången i Gefle Dagblad 2009 men har återigen fått spridning i sociala medier." så lite aktuellt är det men ja ämnet är gammalt och jävligt tråkigt. Men gäller att läsa allt.

Haha! Så där brukar media göra.  Skrattande

Anledningen är att idag hade samma tidning aldrig skrivit somalier i artikeln. De hade skrivit asylsökande som redan fått asyl eller nåt liknande. Svensk media blir allt mer självcensurerande för varje år som går. Trist utveckling måste jag säga men de gräver ju bara sin egen grav.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Nytt asylbidragsfusk har avslöjats!