• MrsNG

Syskon mars/april-16 Stockholm

Hej!

Om allt går väl får vi ett syskon precis i början på april. Vi har en son sen tidigare som är 18 månader. Någon fler som bor i sthlm som är i liknande sits och vill följas åt :)?

/N

• Svar på tråden Syskon mars/april-16 Stockholm
  • MariaSthlmS
    MrsNG skrev 2015-08-25 08:06:06 följande:

Exakt! Vi hade den som enkelvagn med vår son (använder mest sulky nu). Den är rätt bred även när det är en enkelvagn men funkar bra :)

Aha, och ni var nöjda med den överlag? Positivt! :) Vi har en Brio Go som jag älskar, men den blir ju inte så användbar med en bebis och en 2-åring tänker jag.
  • MariaSthlmS
    Fnu skrev 2015-08-28 15:59:01 följande:

Hej!

Jag är gärna med här om det är okej. Jag är 32 år och bor i södra Stockholm och har en son som blir två i höst. Är beräknad till mars med syskonet. Denna graviditet har varit, likt den första väldigt tuff, då jag lider av extremt illamående och kräkningar. Har varit sjukskriven en månad nu och var inlagd på Huddinge i veckan och fick dropp. Någon mer som mår väldigt illa och kräks mycket?

Hej och välkommen, och grattis till graviditeten! Men låter som en väldigt tuff start, var det samma sak förra gången? :/
  • Fnu

Tack! Ja, tyvärr var det samma sist. Jag hade ju hoppats det skulle bli bättre denna gång men det verkar inte så tyvärr. Sist höll det i sig hela graviditeten :(

Hur mår ni andra?

• MariaSthlmS
    Fnu skrev 2015-08-29 13:02:32 följande:

Tack! Ja, tyvärr var det samma sist. Jag hade ju hoppats det skulle bli bättre denna gång men det verkar inte så tyvärr. Sist höll det i sig hela graviditeten :(

Hur mår ni andra?

Mycket mer illamående och trötthet denna gång, om än inte i den utsträckning du råkat ut för. Nu i vecka 10 har illamåendet gett med sig förutom vid hunger, men hela dagen känns som stunden när man måste kliva ur sängen i vanliga fall - tröttheten är total!

Hoppas det släpper tidigare för dig denna gång! Gick det över efter förlossningen eller hängde det i längre?
  • Fnu

Förra gången släppte illamåendet två timmar efter förlossningen, obeskrivligt skön känsla.

Trist att du är trött och illamående också men låter positivt att det börjar bli lite bättre.

Hur har ni det med ultraljud? Vi ska på KUB nästa fredag, hoppas allt ser bra ut då.

• gabriellap

Hallå:) ska på mitt tredje ultraljud på onsdag morgon , hur har du det med ultraljud :)?

Fnu skrev 2015-08-31 20:31:17 följande:

Förra gången släppte illamåendet två timmar efter förlossningen, obeskrivligt skön känsla.

Trist att du är trött och illamående också men låter positivt att det börjar bli lite bättre.

Hur har ni det med ultraljud? Vi ska på KUB nästa fredag, hoppas allt ser bra ut då.

• gabriellap

Oj läste nu att du skulle på kub :p det kommer säkert gå jätte bra :)

Fnu skrev 2015-08-31 20:31:17 följande:

• MariaSthlmS

Spännande med KUB och ultraljud, vi väntar också på KUB men fortfarande två veckor kvar dessvärre. Har tänkt vänta med att berätta på jobbet till efter det, så nu känns veckorna extremt långa, och klädvalet på morgonen väldigt svåra ...

• mmjansson85

Jag har tyvärr fått missfall. Önskar er alla lycka till med era graviditeter!

• MrsNG
    mmjansson85 skrev 2015-09-07 10:12:52 följande:

Nej vad tråkigt :( Jag beklagar <3
  • MariaSthlmS
    mmjansson85 skrev 2015-09-07 10:12:52 följande:

Usch vad ledsamt! Beklagar också, hoppas ni mår bra efter omständigheterna och tar hand om varandra!
  • Romashka

Hej!

En fråga till er som gjort KUB. Hur länge (på ett ungefär) fick ni vänta på kallelsen till UL i samband med KUB testet? Jag var på inskrivning nu i måndags (var i v. 10+3 då) och redan dagen efter fick jag kallelse till RUL som ska vara i slutet av november. Men till KUB har jag inte fått någonting ännu och det är därför jag undrar hur länge ni andra fått vänta.... Det är liksom lite "bråttom" nu, går in i v. 12 nu på fredag. 

Svar på tråden Syskon mars/april-16 Stockholm