• MrsNG

Syskon mars/april-16 Stockholm

Hej!

Om allt går väl får vi ett syskon precis i början på april. Vi har en son sen tidigare som är 18 månader. Någon fler som bor i sthlm som är i liknande sits och vill följas åt :)?

/N

• Svar på tråden Syskon mars/april-16 Stockholm
  • MariaSthlmS
    MrsNG skrev 2015-08-16 22:24:52 följande:

Jag har valt Barnmorskorna i Gamla Stan. Jag tror de har någon koppling till BB Sthlm men jag är inte säker. Min kompis sa att de var hur bra som helst.

Förra gången var vi på MamaMia Söder. Helt OK men jag klickade inte riktigt med min tjej där. Inte så att vi inte kom överens men jag kände aldrig att jag blev "omhändertagen" där

Klart viktigt att man kommer bra överens med sin barnmorska. Vi hade en fantastisk MVC-upplevelse på Södra BB sist men får inte gå där denna gång då det blev kejsarsnitt med sonen. Synd, men glad att vi fick vara med om det en gång i alla fall!
  • Romashka

Hej!

Hoppar in här också. Väntar en liten i slutet av april 2016. Har en son sen tidigare som är född jan-2012. Vi bor på gränsen mellan Sundbyberg/Bromma.

Ska bli kul att kära känna andra som också väntar smått samtidigt! )

• mmjansson85

Hej, jag bor i haninge och plussade igår med andra barnet Skrattande
    BF blir runt 25/4.
    Jag har en son som är 14 månader också Glad

• mmjansson85

Hur tänker ni andra som har små barn ang syskonvagn?
    Vi funderar på att köpa en emmaljunga dubbelviking 735 Flört

• ellami

Hallå jag har bf 3 april och har också en 14 månaders hemma :)

Hade ett MA i maj i vecka 13 så är väldigt orolig. Hade det gått vägen hade vi bara haft 17 mån mellan barnen men nu känns det faktiskt tillochmed bättre med den nya åldersskillnaden.

Ang syskonvagn: vi är sugna på en bugaboo donkey :) men sen har jag funderat på om det är nödvändigt eller räcker med ståbräda, han kommer vara 22 mån när lilla kommer. Hur resonerar ni andra med mindre barn??

• MrsNG

Vi har en Bugabol Donkey så vi köper helt enkelt en till liggdel. Jag tror det kan vara skönt om storplutten (som iofs är 27 månader när syskonet kommer) vill vila efter föris

• josefinkni

Hoppar gärna in här väntar tredje barnet med bf 1 april. De äldre barnen är 5,8 år så de blir en liten sladdis kan man säga. Denna graviditet skiljer sig en del från de två andra. Mår mycket mer illa, super trött och kan knappt äta mat så osugen.

• MariaSthlmS

Hej alla nya, kul att vi blir fler! Har inte riktigt börjat tänka på vagnfrågan än, men visst är det Bugaboo Donkey som kan "skjutas ihop" och bli typ en enkelvagn om man bara har med ett barn? Har för mig att jag hört om en sån variant, verkar sjukt smidigt.

• MrsNG

Exakt! Vi hade den som enkelvagn med vår son (använder mest sulky nu). Den är rätt bred även när det är en enkelvagn men funkar bra :)

MariaSthlmS skrev 2015-08-22 19:21:18 följande:

Hej alla nya, kul att vi blir fler! Har inte riktigt börjat tänka på vagnfrågan än, men visst är det Bugaboo Donkey som kan "skjutas ihop" och bli typ en enkelvagn om man bara har med ett barn? Har för mig att jag hört om en sån variant, verkar sjukt smidigt.

• Fnu

Hej!

Jag är gärna med här om det är okej. Jag är 32 år och bor i södra Stockholm och har en son som blir två i höst. Är beräknad till mars med syskonet. Denna graviditet har varit, likt den första väldigt tuff, då jag lider av extremt illamående och kräkningar. Har varit sjukskriven en månad nu och var inlagd på Huddinge i veckan och fick dropp. Någon mer som mår väldigt illa och kräks mycket?

Svar på tråden Syskon mars/april-16 Stockholm