UndrandeSökare skrev 2015-07-28 14:29:07 följande:
Varför gjorde ni en utredning för 1.5 år sen?
Var det en missfallsutredning eller
har ni haft problem med att ägget inte fäster?
Fråga din partner rakt ut om han vill ha barn eller ej.
Har han ångrat sig nu efter missfallet?
Kanske han såg hur jobbigt du fick det när du fick missfall
och han vill inte riskera det igen?
Han kanske blev chockad av missfallet och mår dåligt över situationen nu?
Ni måste sätta er ner och prata ut.
Kanske ni tillsammans eller var för sig ska gå till någon kurator?
Om ni känner att det behövs .
Vill ni båda ha barn så måste man ju ha sex åtminstone
vid ägglossningen och gärna några dagar innan också.
Använder du ägglossningsstickor? Om inte, så köp det på Apoteket så kan du ta reda på när du har ägglossning och ni kan maximera chanserna.
Ett missfall kan man få, men om ni får 3st så tycker jag ni
ska kontakta vården för en missfallsutredning.
Lycka till.
Vi gjorde en utredning därför att vi inte blivit gravida på ett bra tag och då min man är snart 50 och 15 år äldre än mig. Han har sedan många år barn sedan tidigare.
Han säger att han vill ha barn med mig. Men det kanske är som ni säger, att han tycker det var jobbigt med missfallet. Vi har inte pratat så mycket om det. Han blir mest sur och irriterad och säger att jag tjatar när det kommer på tal. Så jobbigt, för för jag vill inte tjata jag vill bara pratat om hur han känner, hur jag känner och hur vi ska göra...
Och ja jag vet att man måste ha sex, det är det jag försöker få honom att förstå. Att vi måste ha sex för att kunna åtminstone försöka få barn. Barn kommer inte med storken. Han menar på att barn kommer när de kommer om man kan få barn. Han känner ingen stress. Och jag är väldigt stressad av situationen. Känner inte att jag kan vänta längre.