Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

En del näthat är tydligen OK?

nihka skrev 2015-07-29 15:18:57 följande:
    Dr Nail skrev 2015-07-29 12:15:27 följande:

Vem eller vad är Zara Larsson?

Vem: Sångartist med starka åsikter som har sommarpratat.

Vad: Någon man inte lyssnar på innan man kommenterar.
    VackraFlicka skrev 2015-07-29 16:15:14 följande:
    Vem: Zara Larsson är en ung, oerfaren och bortskämd sångerska.

Vad: En person vars vänsterfeministiska åsikter man med lätthet kan förkasta.
    Vad tyckte du om hennes sommarprat?

• nihka
    Dr Nail skrev 2015-07-29 17:20:33 följande:

Varför så mycket uppståndelse kring en tonårig popares snack om politik? Jag förstår att alla har en åsikt, och det är fine, men vad har just hon för meriter som gör det hon säger så intressant?

Hennes meriter är att hon är framgångsrik i det hon gör och har målmedvetet arbetat sig dit under lång tid, ser bra ut, har starka åsikter, kan tala för sig, exponerar sig och är tonåring. Det är så jag ser det.
  • nihka
    Dr Nail skrev 2015-07-29 18:01:51 följande:
    Reaktionerna räknar hon iskallt med, det är jag helt övertygad om. När jag säger "hon" menar jag naturligtvis hela hennes team.

Inte direkt hjärnkirurgi att räkna ut hur folk kommer reagera i ett så polariserat samhälle som Sverige.
    Hon säger ju rätt ut att hon vill ha reaktioner och det får hon också. Här är en:

http://blogg.loppi.se/elisabethlindroth/2015/07/25/zara-larsson-du-gor-mig-sa-arg/

Vad tycker du om den?
  • nihka
    Ego Lovers skrev 2015-07-29 18:08:48 följande:
    Råkade skicka innan jag var klar.

En vacker dag kommer inte dessa mörka skuggor vara mörka skuggor i Husby, Tensta, Angered, Rosengård utan även i Stockholms, Göteborg och Malmö innerstad och skuggorna på nätet kommer ske på öppen gata pga att kvinnor inte kan stödja varann när de påtalar ett problem. I mina ögon accepterar media att invandrarkvinnor får tåla att deras landsmän fortsätter att förtrycka dom här i Sverige för vi har viktigare saker för oss och det är att kollektivt hata vita medelålders män på bästa och mest sedda medie tid. Då kan tom jag som kvinna känna att feministerna har förlorat kampen om man inte får kritisera de mörka skuggorna också utan enbart vita män.
    Du har inte heller lyssnat på hennes sommarprat, eller hur?

Hon tar nämligen upp hederkulturen också.
  • nihka
    nihka skrev 2015-07-29 18:28:14 följande:
    Hennes meriter är att hon är framgångsrik i det hon gör och har målmedvetet arbetat sig dit under lång tid, ser bra ut, har starka åsikter, kan tala för sig, exponerar sig och är tonåring. Det är så jag ser det.
    750K följare på instagram väljer att lyssna på henne utifrån hennes meriter , helt utan att be någon om lov och det får sura gubbar försöka förhålla sig till.

750 000 följare på instagram. Det är ungefär lika många personer som röstade på SD i valet 2014.
  • nihka
    Dr Nail skrev 2015-07-29 18:50:47 följande:
    Hon är säkert en superbra artist, men inte går man till sin bilmekaniker för juridisk rådgivning eller till en jurist för lite inredningstips.

Som Elvis sa när en journalist ställde en politisk fråga: "Fel adress, fråga en politiker"...eller nåt sånt :)
    Man kan tycka vad man vill om vad hon säger, men hon har en förmåga att få folk att lyssna på henne.
  • nihka
    Dr Nail skrev 2015-07-29 18:47:28 följande:
    Eh...ja? Klart det blir en skitstorm om man uttrycker en obekväm åsikt? Eller hade hon så extremt lite koll på samtalsklimatet att hon trodde hela befolkningen skulle applådera? Komigen, ge henne LITE cred :D

Och ja, hon har ett team, du behöver inte ironisera. Hon är faktiskt på den nivån, tro det eller ej. Vi snackar manager, PR-konsult, A&R, plus ett helt fucking skivbolag i ryggen.

PR är PR, uppmärksamhet är valuta.
    Du har ju uppenbarligen inte hört hennes sommarprogram heller om du inte hunnit ratta in henne mellan nu och när du frågade vem/vad hon är. Men du liksom många andra här i tråden som inte lyssnat på henne har ändå många synpunkter.

Hon pratar om egna upplevelser.

Sedan gör hon saker som att trä på en kondom på benet (hela vägen upp över vaden) för att visa att ingen kille är så stor att han inte kan ha kondom. Det är bra uppmärksamhet. 77k likes (och kommentarer i internationell press). RFSU kunde inte ha gjort det bättre.

https://instagram.com/p/xfGscFD1rW/
  • nihka
    Ego Lovers skrev 2015-07-29 20:21:52 följande:
    Det är inte det som det skrivs om i media om du nu har missat det. Det är vad tidningarna ger zara för utrymme som hon gör självmål gång på gång. I sitt sommarprat får hon utrymme utan att bli avbruten eller behöva ragga lyssnare till låtar som media tagit bort från tablån. Det som skrivs i media det utrymmet hon får där jan hon tyvärr inte förvalta utan att försöka få mer folk att lyssna på sina låtar och där förlorar hon sin röst för kvinnorna.
    Du skrev: "Och undertiden denna invandrarkvinna försökte göra sin röst hörd hade zara Larsson fullt upp med sig själv än att ställa upp för en annan kvinna och slåss för feminismen."

Fullt upp med sig själv, var? Jag trodde du menade i sitt sommarprogram och där pratar hon om hederskultur. Hade du lyssnat innan du kommenterade?
  • nihka
    Dr Nail skrev 2015-07-29 20:34:02 följande:
    Jag vet mycket väl vem hon är. Jag ljög med min fråga >:D ...men det var en genomtänkt lögn som skulle leda fram till själva poängen (som kvarstår): hon är en känd sångerska, men varför ska det göra henne till en intressant politisk debattör? Vad har hon för utbildning och/eller erfarenhet? Är politik nåt man kan automatiskt? Vill du hyra in henne som rörmokare också, hon är säkert skitbra på det med, hon har ju en apmassa följare på insta :D

Och ja, jag har sett hennes instagram....kondombilden var lite kul, allt annat är skittråkigt, men jag är nog för gammal/kräsen.
    Hon är en ung tjej som funderar över saker som unga funderar över och man lyssnar på henne. Det är allt som krävs som kvalifikation. Du och jag bestämmer inte vem som ska lyssna på vem. Det är så bloggvärlden fungerar och hon har knäckt koden där - uppenbarligen - eftersom hon får så mycket uppmärksamhet och har så många följare.
  • nihka
    Ego Lovers skrev 2015-07-29 21:21:53 följande:
    Du hängde nog inte alls med utan mediedrevet med gunter
    Jag hänger inte alls med på vad du menar här. Kan du förklara?
Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?