Jolilu skrev 2015-07-25 14:20:36 följande:
Farmor är 60 år och pigg nog att passa båda i vårt hem. Hon lever ett aktivt liv med resor, träning, etc. Jag tror att vinflaskan öppnas även innan barnen somnat. Jag brukar själv inte dricka när barnen är vakna, ifall någon tex slår sig (vi har fått besöka akuten ett par gånger vid olycksfall). Det brukar hon skratta bort, det finns ju ambulans/taxi, men då undrar jag hur det ser ut om vårdnadshavare dricker på blanka eftermiddagen när man har ansvar för barn....
Som sagt, hon får gärna ta med sig någon, även denna man, men jag gillar inte att hon inte fokuserar på barnen utan istället det vuxna "sällskapet". Och jag gillar inte heller att hon tar det för självklart att vi tycker det är helt Ok med vindrickande och samsovning och annat. Förhoppningsvis vill barnen inte ligga i sängen med dem.
Att barnens vårdnadshavare dricker vin ibland har jag ingen åsikt om. Det är gott att dricka lite vin. Men att farmor inte kan hålla sig ifrån flaskan de få gånger hon passar barnbarnen finner jag anmärkningsvärt. Och jag förstår dig ts om du känner dig besviken o ledsen över det.