• Natulcien

Kan farmors nya kärlek verkligen sova över?

Jag antar att det är ett barnfritt bröllop, så att barnen inte kan följa med?
    Men har ni nu bestämt att farmor ska ha barnen så får ni väl göra det bästa av det. Prata med henne och säg att ni vill umgås mer intensivt med henne och mannen den närmaste månaden.

• Natulcien
    Jolilu skrev 2015-07-25 13:51:17 följande:

Är det någon som tycker det känns lite konstigt detta att barnen ska "samsova" med en för oss främmande karl?

Jag hade nog inte heller känt att det var okej. Men är det så att barnen kommer och vill samsova även när det är andra människor än mamma och pappa i sängen?
    Kan du inte säga till farmor att det inte känns okej så länge ni bara har träffat den här mannen en timme. Fråga om hon inte kan tänka sig att barnvakta själv? Är hon väldigt gammal och trött, eller varför kan hon inte vara själv med barnen? Det är ju bara två nätter?
  • Natulcien
    Jolilu skrev 2015-07-25 14:20:36 följande:

Farmor är 60 år och pigg nog att passa båda i vårt hem. Hon lever ett aktivt liv med resor, träning, etc. Jag tror att vinflaskan öppnas även innan barnen somnat. Jag brukar själv inte dricka när barnen är vakna, ifall någon tex slår sig (vi har fått besöka akuten ett par gånger vid olycksfall). Det brukar hon skratta bort, det finns ju ambulans/taxi, men då undrar jag hur det ser ut om vårdnadshavare dricker på blanka eftermiddagen när man har ansvar för barn....

Som sagt, hon får gärna ta med sig någon, även denna man, men jag gillar inte att hon inte fokuserar på barnen utan istället det vuxna "sällskapet". Och jag gillar inte heller att hon tar det för självklart att vi tycker det är helt Ok med vindrickande och samsovning och annat. Förhoppningsvis vill barnen inte ligga i sängen med dem.

Fast farmors liv och leverne kände ni väl till när ni bad henne vara barnvakt? Gillar ni inte hennes sätt att vara med barnen så ska ni väl inte be henne vara barnvakt?
Svar på tråden Kan farmors nya kärlek verkligen sova över?