• emzerus

Vi som försökt 10 månader

Nenna9 skrev 2015-08-30 09:49:40 följande:
    Tack fina vännen<3! Men jag kommer uppdatera för ni är säkrare än jag! Hur har det gått för dig idag, tagit något mer test?
    Kramar
    Jag förstår att du är lite skeptisk när ni försökt så länge men för oss andra finns det ingen tvekan där :)

Jag tog ett test imorse men det syns ingenting :( Inte ens efter tiden. Så det blev säkert nåt fel igår. Men på det testet syns det ett jättetydligt rött streck även idag... så surt! :( men samtidigt så är det ju långt kvar till bim...så kört är det ju inte än.

Jag har också fått för mig (egen teori :) ) att jag har högre hcg på eftermiddagen än på morgonen, kan det stämma tro? :)

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-30 10:49:48 följande:
    Hoppas så att bi alla har rätt:)!
    Det är ju än då länge väldigt tidigt för dig då tror absolut inte att det är kört på något sätt! Vad jag har förstått är det många som också blir gravida ganska direkt efter mf så hoppas verkligen att det stämmer in på er också. När det kommer till höjning av hcg har jag ingen aning faktiskt men du har säkert kommit att känna din kropp så det kanske mycket väl är så. Intuitionen är viktig! Vet du om man kan se tidigt via blodprov för att fastställa en graviditet? Eller få svar direkt hos en barnmorska/gynekolog?
    Jag är inte helt 100 men har för mig att jag läst någonstans att man kan se tidigare i blodprov om man är gravid...och sen ta nytt prov ett par dagar senare för att se så att hcg stiger som det ska.
    Om man tar gravtest hos barnmorskan så har de typ samma test som vi kan använda hemma. Blodprov tror jag de bara tar på tex kvinnokliniken (iaf här där jag bor)
    Vill du ringa o få det bekräftat? Tycker jag absolut att du ska göra isånnafall så kanske du känner dig lugnare o säkrare :)
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-30 11:46:27 följande:

Okej hur dum var jag nu då? Efter att redan kissat 4 ggr idag testade jag precis med CB digitala( vet att jag skulle väntat) men kunde inte låta bli. Givetvis står det Inte gravid. Kan det vara så att jag kissade för sent på dagen (står ju att man ska använda morgonurinen om det är innan mens). Eller vad tror ni? Jag blir galen på mig själv också!!

Jag vet hur det är att vara ivrig o inte kunna låta bli :) ingen här som dömer dig för det! Att cb digitalt inte ger utslag än är inge konstigt... den mäter ju från 50 medan den från Lloyds mäter från 10.

Men jag förstår dig i att det hade varit skönt för psyket att se Gravid i klartext :)

Ring Mamma Mia imorgon o få lite råd från dom det tror jag blir bra.

Kram <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-30 12:28:50 följande:

Och tror du att jag alltså kan vara gravid ändå?

Absolut!! Jag tror bara att hcg inte är tillräckligt högt för att ge utslag på det digitala än. Sen vet man tex inte om det hade sett annorlunda ut om du tog det direkt imorse. Men jag är säker på att du är gravid iaf o håller alla tummar för dig :) <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-30 12:39:29 följande:
    Du lugnar mig bra kan jag säga.. Håller tummarna för oss båda<3
    Bra att jag kan lugna lite :)

Håll tummarna för mig med, känns lite deppigt igen :(
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-30 19:49:20 följande:
    Det gör jag verkligen, hoppas såååå att det är din tur snart, det måste det ju bara vara! Förstår att det känns lite deppigt nu men tänk på att du är väldigt tidigt ute nu på art testa så inte kört på något sätt överhuvudtaget. Förstår att det måste vara jobbigt att "ta nya tag" efter vad du gått igenom men det kommer ska du se! Det är jag säker på
    Stor kram <3
    Tack för ditt stöd vännen <3
    Förstår ju att det egentligen är på tok för tidigt att få positivt redan men hoppet tändes igår när det vart ett så synligt streck (dock efter tiden gått ut) Men jag hoppas att jag får plus senare i veckan o att progestronet kommer göra susen!!

Men det lär ju visa sig :) Är iaf väldigt glad för din skull!
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-31 10:20:55 följande:
    Tack vännen! Pratade med mama Mia och förklarade för henne. Hon trodde också att jag ändå är gravid men just nu känner jag bara hopplöst ändå:(. Enda jag nu kan göra är att avvakta och se, sjukt jobbigt! Kram!
    Har jobbat hela dagen  o inte kunnat skriva i tråden... Fy va jobbigt att testet imorse var svagare men samtidigt så varierar ju hcghalten endel i början o är ju beroende på hur mkt man druckit o kissat mm... Jag hoppas så att du får ett starkt plus om ett par dagar så att du slipper gå i denna ovisshet o kunna slappna av lite! <3

Vad sa hon på mamamia då, att du skulle avvakta eller fick du tid hos dom snart?

Stor kram till dig <3

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-31 21:05:46 följande:
    Tack fina <3. Hon på mamamia trodde ändå att jag var gravid men hon tyckte jag skulle avvakta några dagar. Ultraljud är alldeles för tidigt och blodprov ska jag först få en remiss för och sen behöva vänta på svar så det tar ju ändå några dagar minst om inte längre så då kan jag likväl vänta. Gick också bananas och ringde Lloyds apoteks huvudkontor och fick prata med en tjej som var ansvarig där. Hon trodde också att jag är gravid men hon hade inte hört att testen blir så mycket starkare ju längre tiden går. Har haft riktiga känningar i äggstockarna och vänster ljumske sista dagarna men det kan ju likväl kanske vara mensen son är påväg. Känner just nu bara att jag vill hoppa fram några dagar för att se vad spm stämmer! Tack för fint svar, detta är skitjobbigt! Har du haft det bra idag<3? Kramar
    Får jag tippa så är du gravid så det tror vi på tills något annat bevisats :)

Jag vill också hoppa fram några dagar o få reda på om jag är gravid eller inte :) Tog ett  cb igår kväll som efter tiden vart svagt positivt ett tjockt blått streck om än väldigt svagt. Tog lloyds ikväll o det är blankt :( *suck* Att jag inet bara kan vänta! Är ju bara på äl+8 idag ju...

De två sista månaderna så har jag plussat svagt på äl+10 så öär avvakta till onsdag iaf.

det är det enda jag tänker på just nu! förstår inte hur man ska kunna tänka på nå annat...är ju verkligen det jag behöver men går bara inte :(

Någon som har nå tips?
    Kram <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-31 21:35:00 följande:
    Jag hoppas sååååå att du har rätt!

Men det låter ju jättespännande att du såg ett svagt plus där! Håller såååå tummarna för dig vännen<3.
    Förstår verkligen vad du menar med att ALLT detta tar upp ALL tid. Kan inte tänka på så mycket annat. Idag har jag inte haft så mycket o göra på jobbet och då tänker jag extra. Och stackars sambon han blir inte klokare heller! Önskar att jag bara kunde "stänga av" och ta det som det kommer, lugnt och fint. Istället ältar jag, springer och kollar på de gamla testen stup i kvarten, googlar och blir allmänt tokig! Men jag är nog en "ältare" och vill gärna veta och få saker och ting svart på vitt när det kommer till det mesta. Tålamod inte min starka sida och verkligen INTE när det kommer till detta! Men det verkar som din kropp svarar bättre på eftermiddags test?
    Mina test är ju verkligen supermysko, först Lloyds i l lördags som vart ett tydligt streck som ökade i styrka ju längre tiden gick...eller alltså strecket uppstod ju efter tiden gått ut men vart sedan starkare o starkare. Sen negativa test därefter o ett svagt svagt plus på cb i förrgårkväll. Men igår kväll negativt och ikväll negativt. testerna bara flyger här hemma i frustration :(

Tycker ju att jag har symtom men samtidigt vet jag inte vad oddsen är att jag ska lyckas bli gravid 3 ggr i rad o denna månad har ju varit extremt påfrestande så kroppen kanske "behöver" vila... Men vill ju så gärna att det gör ont i hela mig!

Känns som om man ser gravidmagar o bebisar ÖVERALLT just nu o ibland vill jag bara skrika rakt ut. Låter jätteelak nu men jag blir bara såå avundsjuk!! :(

Förlåt för extremt negativt inlägg men allt känns bara bläää just nu!

Eftersom du ändå får streck på dina test så är det kanske att hcg bara varierar lite i styrka än så länge (lite segstartat). Försök håll dig ett par dagar o testa sen med cbplus... (förstår mer än väl om du inte kan hålla dig).

All lycka till dig!
    Kramar <3

• emzerus
    miamarina84 skrev 2015-09-01 16:34:03 följande:

3 månaders väntetid på kss för infertilitet utredning, nu hörde en privat av sig. 24 september börjar vi en utredning, första besöket ska vi gå igenom vilka prover vi ska göra :)

Oj va lång väntetid! Skönt att ni fick tid hos privat innan dess iaf!  Skönt som sagt att få träffa nån o prata med o ta lite prover mm o kunna få lite svar! Kram <3
    miamarina84 skrev 2015-09-01 18:57:53 följande:
    Ja skönt att något HÄNDER :) nu på lördag drar vi utomlands och nu på fredag börjar min fertila v, så hoppas att ett barn blir till nu under vår semester. Ett kärleks barn ;)
    Skönt att utredning börjar snart för er också! <3 Underbart också att ni ska åka utomlands!! Njut o ta hand om varandra och håller tummarna att ni är 3 på hemresan ;) Kram <3

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader