Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

Vi som försökt 10 månader

3 månaders väntetid på kss för infertilitet utredning, nu hörde en privat av sig. 24 september börjar vi en utredning, första besöket ska vi gå igenom vilka prover vi ska göra :)

• miamarina84
    pandoraDiem skrev 2015-09-01 16:51:26 följande:

Va härligt att höra! Dock tråkigt att det var så lång kö på kss. Då ska vi nästan på våra besök samtidigt, jag har mitt den 29e. Börjar bli lite smånervös men mest känns det bra att det iaf händer något :) kram!

Shit fick verkligen ont i magen när jag såg att de ringde mig i morse, det blir ju lixom svart o vitt :/ först fick vi tiden den tionde september men då är vi utomlands så nästa tid blev 24 :) vi är taggade o glada. Sa dem vad ni skulle gå igenom första gången?
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-09-01 16:54:51 följande:

Vad skönt att det börjar hända något nu! Är ju bara några veckor tills ni båda ska iväg nu! Har också den inställningen, nervös men ändå skönt att se hur allt står till! Lycka till båda två<3

Ja skönt att något HÄNDER :) nu på lördag drar vi utomlands och nu på fredag börjar min fertila v, så hoppas att ett barn blir till nu under vår semester. Ett kärleks barn ;)
  • miamarina84
    emzerus skrev 2015-09-01 20:09:04 följande:

Jag råkade citera två inlägg av dig :)

Finns säkert fler av mina inlägg o citera ;)
  • miamarina84

Den fertila perioden börjar nu o i natt drar vi utomlands. Semester o ägglossning samma v måste betyda att det är vår tur nu, 12 försöket gillt ;)

• miamarina84
    lillskrutten skrev 2015-09-05 19:37:07 följande:

Många tankar och känslor strömmar genom kroppen nu när jag fått veta att jag inte haft äl under våra tio månader av försök. Känns plötsligt som att allt varit förgäves. Att det inte kan räknas som försök då det aldrig funnits nån chans att lyckas. Att det är jag som förstört för min högsta dröm genom att stoppa i mig p-piller och nu behöver andra hormoner för att ens ha nån chans.

Nu vet vi vad som strular. Det jobbigaste nu är att vänta på rätt behandling. Vi måste stå i kö för utredning fast jag redan vet problemet.

Jag har en känsla att vi kommer få till pyret själva bara äggen får hjälp att släppa.

Har du varit på utredning för att framställa att du inte har någon ägglossning? Du skriver att det inte ksn räknas som försökt, men du får väl hjälp nu för att framkalla den. Sen om två månader efter ett års försökande så har man rätt till hjälp :) jag lider verkligen med dig. Det enda jag vet är att testerna visar att jag hsr ägglossning, men finns ju inga bevis på att ägget släpper. Vi ska börja våran infertilutredning dem 26 september :)
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-09-08 13:37:54 följande:

Sambon ska lämna test typ i övermorgon, när han gör det ska vi ringa för återbesök, blir om ca 2-3 veckor. Då går man igenom allting och ställs ev i en ivf kö om vi inte blir gravida innan. Läkaren skulle ringa mig nu, tio i två för har lite frågor så uppdaterar mer snart vad hon hade o säga.

Men vad skönt att få veta hur den inre kroppen ser ut, vad som verkar fungera osv :) det låter ju bra iaf, så tummen upp. Vi hoppas att även killens tester visar på bra resultat...
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-09-08 14:14:18 följande:

Som jag skrev innan så var det en av äggledarna som var sämre passage men det varven vänstra som var lite sämre och det var ändå där jag hade äl då jag blev gravid förra månaden. Nu kunde hon se att äl kommer ske på höger sida så ökar förhoppningsvis chanserna lite mer denna månad.

Hmm varför ställs ni i ivf kön med en gång, trodde man var tvungen att testa en massa osv innan kön?
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-09-08 17:05:03 följande:

Vi har tagit alla tester, bara sambons kvar och om hans visar bra (vilket de förmodligen gör, med tanke på att han gjort 2 tjejer gravida förut) så är hjälpen för oss isf ivf. Lika bra att stå i kö där, är ca 6 mån väntetid. Men som läkaren sa kan vi säkert bli gravida själva igen ändå men ändå skönt att ha köplats om vi inte blir det på 6 mån till..

Absolut. Man vill ju ha den hjälpen man kan få. Nu håller vi tummarna att ni klarar det på egen hand, inom sex månader :) min sambo har oxå lyckats göra en annan gravid, suck...
  • miamarina84
    WhiteRose skrev 2015-09-15 15:07:57 följande:

Någon här inne som börjar närma sig 13 månader av försök...?

På vårt tolfte försök. Vi får se den 23 :/
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader