Inlägg från: lillskrutten |Visa alla inlägg
  • lillskrutten

Vi som försökt 10 månader

miamarina84 skrev 2016-01-07 17:13:34 följande:

Hopppss du har ägglossning :) har du gjort en utredning och kollade dem inte dina äggstockar då? De gjorde de på mig iaf. Härligt att något händer iaf o förhoppningsvis hjälper till :)

Jag hoppas att jag inte har det för då kan Pergotime hjälpa. Har värdet höjts kommer jag inte äta tabletterna o då känns det som det tar längre tid om jag bara har äl ibland. Då blir vi lämnade åt att naturen ska ha sin gång.

Jo de kollade äggstockarna men hon vill kolla mer just innan tablettbehandling.
  • lillskrutten
    emzerus skrev 2016-01-07 19:35:47 följande:

Skönt att blödningen kom tillslut iaf så kan ni ta nya tag nu! 

va surt att du inte hade nån äl i december :( Hoppas att du/ni snart får hjälp nu iaf att få igång ägglossning!

Ja nu kan jag räkna ut vilken dag i cykeln det är dags för prov så den kom i sista stund. Tror ju inte jag haft äl alls under våra 14 månader av försök så va väldigt skönt att få det bekräftat så vi får hjälp vidare. Tack!
  • lillskrutten

Yes! Idag verkar jag få riklig blödning så 4/2 ska jag boka nästa prov för att se om jag haft äl i januari. Annars blir det hormontabletter i nästa cykel. Då blir det ultraljud o blodprov 1gång/mån i 6 mån för att ha koll hur kroppen reagerar. Hon sa att vissa får äl av lägsta dosen o annars måste vi höja. Blir jag inte gravid då är läkaren beredd att skicka remiss för ivf i höst.

• lillskrutten

Har inget med det fysiska i denna resa att göra..men jag har äntligen fått ett fast heltidsjobb. Jag ser det som meningen med varför det dröjt med att så ett frö. Hade jag blivit gravid tidigare hade detta inte hänt.

Nu kan jag slappna av gällande det ekonomiska och tryggheten att om jag ska va mammaledig en vacker dag så har jag något att komma tillbaka till sen.

• lillskrutten
    WhiteRose skrev 2016-01-26 10:07:53 följande:

Även jag har börjat med Pergotime, avslutade kuren i går. På fredag skal jag till gyn för att göra VUL och se om Pergotime har funkat.

Inga biverkningar ALLS, vilket just nu känns som ett tecken på att det inte funkar på mig..

Håller tummarna att det gett resultat trots att du inte känt av något.

Alla får ju inte biverkningar medan andra får alla.

Jag ska börja med Pergotime nästa cykel vilket borde bli i slutet av februari.

Hur många kurer har ni planerat för?
  • lillskrutten
    WhiteRose skrev 2016-01-29 15:41:13 följande:

Liten uppdatering härifrån: Idag var jag på VUL för att se hur jag hade reagerat på Pergotime (enkeldos). Till sköterskans (och min egen) överraskelse visade det sig att jag hade reagerat väldigt bra för att vara första gången. Hon kunde se en äggblåsa som var på 14 mm och det betyder att vi kan gå vidare med äl-spruta. Dessa blåsor växer med 2 mm varje dag, och därför ska jag ta sprutan på söndag, då den ideella storleken är 18 mm. Måndag kväll är det bästa tidspunktet för samlag, då äl kommer i gång som bäst cirka 36 timmar efter sprutan.

Jag är SÅ glad och lättad. Nu finns det ju inga garantier för att jag blir gravid på första försöket, men det känns så himla skönt att veta att min kropp reagerar på den ska på Pergotime. Önskar er alla en fantastisk helg <3

Varför ska du ta en spruta?
  • lillskrutten
    WhiteRose skrev 2016-01-31 14:46:28 följande:

Det är sprutan som gör att man får ägglossning cirka 36 timmar efter man har tagit den.

Okej den informationen har jag inte fått. Utan bara att jag ska äta Pergotime några dagar. Ta blodprov på dag ca21-23 i cykeln för att se om äl varit och göra ultraljud för att se hur äggblåsorna växer eller inte.
  • lillskrutten
    WhiteRose skrev 2016-02-01 08:24:30 följande:

Jag började med Pergo på dag 4 i min cykel och var på VUL 8 dagar efter sista tabletten. Där kunde sköterskan se att en äggblåsa redan var på 14 mm (optimalt är 18 mm och dom växer 2 mm/dag), men sprutan måste tas för att ägget ska släppa från blåsan.

Okej då förstår jag. Har läst lite olika och alla får inte sprutan utan man väntar o ser. Ska lämna ett äl prov på torsdag innan det bestäms hundra att jag börjar med Pergotime i nästa cykel. Skulle få mer info då om vad som kommer planeras in.
  • lillskrutten
    miamarina84 skrev 2016-02-06 23:10:43 följande:

Var lite kaxig denna månaden o skulle köra utan ägglossningstest, vi sexande där jag brukar ha ägglossning. Kissade bara för att på ett test idag, glad gubbe. Shit måste sexa. Tror jag fortsätter med ägglossningstester ;)

På tal om annat så blir det zonterapi på torsdag, längtar :)

Jag har också tänkt på zonterapi. Första gången du ska på det?
  • lillskrutten
    miamarina84 skrev 2016-02-07 09:23:24 följande:

Bokat in två tillfällen till en början men ska på torsdag när jag är där första gången ska jag boka in några till ;) hitta en zonterapi som arbetar mot fertilitet då. Efter några månader vill Jsg även testa akupunktur :) värt att testa lite.

Ja tänker att det kan väl inte skada. Okej visste inte att de kan ha olika inriktningar. Får kolla upp det.
  • lillskrutten
    emzerus skrev 2016-02-08 19:29:39 följande:

Tack <3

Var på kvinnokliniken idag o pratade om våra alternativ. ..och vi har inga alternativ annat än att kämpa på :( Ivf får vi endast hjälp med när vi inte blivit gravida på ett år. Och eftersom vi blir gravida ganska lätt men inte lyckas behålla så är det inget alternativ. Frågade om vi kunde få testa att ta progesteron o trombyl efter ägglossning o det tyckte hon att vi kunde testa. Är på äl+9 idag så hon tyckte jag skulle börja i nästa cykel. Men sen gjorde hon ett vul o tyckte att livmoderslemhinnan var lite tunn. Den var på 5 mm o borde vara ca 7mm tyckte hon... så jag började med progesteron o trombyl iaf idag. Anledningen till varför jag skulle vänta enligt henne var för att jag skulle känna att jag började m det direkt. Men jag tänker att det kanske kan hinna göra nån skillnad iaf!! Jag vill bara att det ska funka nån gång...är så frustrerande! känns så orättvist :(

Har inte hängt med på hela din historia men vill bara säga att jag har en kompis som fick fyra MF tätt. De hann aldrig riktigt utreda mellan när hon blev gravid femte gången men då fick hon börja med samma som dig och nu har de sin bebis. Håller tummarna!
  • lillskrutten

Ja min kropp slutar aldrig att förvåna. Sista mensen var 2v sen och pågick i 2 veckor istället för 2 dagar rikligt som den brukar. Nu har den börjat igen 9 dagar före förväntad dag.

Har inte hunnit få mitt senaste provresultat på äl testet jag tog förra veckan. Måste nog ringa läkaren om det inte kommer idag. Är ju tänkt att jag ska börja med Pergotime denna gång så borde ju bli om fem dagar. Känns pirrigt att ska göra nått annorlunda denna gång.

• lillskrutten
    WhiteRose skrev 2016-02-16 07:38:31 följande:

Liten uppdatering härifrån: Tog äl-spruta 31/1,  efter enkeldos av Pergotime och vi myste på 1/2. Sedan var det bara att vänta fram tills imorse, då vi fick besked på att jag skulle ta ett grav-test. Jag tog ett digitalt för att slippa tolka, och det visade "Inte Gravid".

Känns såklart tungt, men nu finns det inte mycket annat att göra än att ringa till klinken när jag får mens igen och börja med en ny omgång av Pergotime. Hoppas ni får en bättre start på dagen än jag. Kram på er <3

Jag är på första kuren Pergotime nu. Ska inte ta någon spruta utan bara in för ul på måndag och kolla förväntad äl. Är det kanske bättre att mysa lite fler ggr. Samma dag som sprutan? Spermierna lever ju kvar några dagar.
  • lillskrutten

Verkar som vi lyckats efter en kur med Pergotime. Mått illa hela natten så tog ett test för en timme sen. Gravid 1-2 står det på CB digital.

Har tid idag på gyn för att ta blodprov o kolla om jag haft äl. Känns ganska överflödigt. ;) men åker dit ändå o hoppas de istället går med på att ta ett för att säkerställa graviditet.

• lillskrutten
    pandoraDiem skrev 2016-02-29 17:19:41 följande:

Grattis! Haha ja du borde haft äl ja ;) härligt att pergotime fungerade för er :)

Hon tog det provet ändå. Har otur att ha en sköterska jag inte tålt från första gång.

Hon ifrågasatte varför jag redan tog ett grav test. Att det är vanligt att det visar plus innan mens.

Jag känner svidande känsla i livmodern nu hela tiden så nånting är det då där inne.
  • lillskrutten
    pandoraDiem skrev 2016-02-29 20:48:30 följande:

Vilken osympatisk människa, tråkigt. Tycker hin hade kunnat säga grattis istället. Kram!

Ja första gången hon tog prover på mig när vi startade utredningen uttryckte hon sig klumpigt och sa att hon tyckte det var så kul. Det va ju det sista det va för mig.

Hade hon varit läkare hade jag inte låtit henne undersöka mig mer.
  • lillskrutten
    WhiteRose skrev 2016-03-02 08:44:00 följande:

Efter andra omgången av Pergotime (fortfarande enkeldos) var jag på VUL i går, och jag hade två äggblåsor på 20 och 19 mm (vi blev informerade om att det KAN betyda tvillingar OM det tar sig). Tog äl-spruta direkt efter och ikväll ska vi mysa på.

Ha en bra dag alla

Åhå är samma chans här så skulle va läckert om det lyckas.
  • lillskrutten

Mensen är här så gravtesten som visade 1-2v va falska.

Kommer byta strategi nu. Blir inga äl eller gravtest framöver. Inget skriva anteckningar och analysera symptom. Kommer även sluta va här.

Satsar på träning o andra saker i vardagen som är uppiggande så vet jag att en dag är det vår tur.

Vi har fått igång min äl så barn kommer det att bli. :)

• lillskrutten

Jag har lärt mig av mitt misstag nu att testa för tidigt.

Fick gravid 1-2v i söndags med bim i tisdags.

Idag fick jag mens så ev är det är super tidigt missfall vill jag kalla det då faktiskt ägget verkar ha blivit befruktat.

Så framöver blir det inget testande i onödan.

miamarina84 skrev 2016-03-11 13:59:52 följande:

Egentligen varför tar man inte ett gravtest dagen Innan bim. Jag har bim i morgon o idag kan jag ibte tänka på annat. Så i bästa fall vore ett test bra för att sluta analysera osv. Kanske köper ett ikväll o testar i morgon bitti ;)

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader