• emzerus

Vi som försökt 10 månader

Nenna9 skrev 2015-07-31 11:42:14 följande:
    Sprang ner på apoteket och tog précis ett CB digital. Inte gravid:(. Köpte 2 st men men.. Tror du att jag kan vara gravid ändå eller är det för sent? Buuu hoppades verkligen:(
    CB digitala är ju känsligare o kräver lite mer hcg än vanliga clearblue plus så det är absolut inte kört!!

testa med det igen om ca 2 dagar så får du förhoppningsvis ett annat resultat!! Hjärta
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-07-31 11:57:55 följande:
    Ja då väntar jag! Tack! Skönt att det är dags för utredning snart iaf så de kan se om allt är ok. Får nog bli ett par glas vin idag ändå, svärföräldrar på besök heeeeela helgen ;)
    Hoppas att du får en trevlig helg!! Kram Hjärta
  • emzerus
    Leonas skrev 2015-07-31 17:23:34 följande:
    Men jaaa! :D Gör vågen här och hejjar starkt att nu tusan! :))

Det har börjat vibrera där nere för mig igen, vilket jag nu börjat förknippa med ägglossning. Är min fästman sugen på mys? Nej, såklart inte... :'( Kanske är prestationsångest, jag vet inte. Men jag har nämnt att vi kan söka hjälp i september, så det är klart, han kan ju tycka det är jobbigare än han vågat berätta för mig. Sammanfattning av nuläge: blä. :O
    Tack snälla du! Hjärta

Jag håller tummarna stenhårt för er som kämpar månad efter månad, ni är mer än värda ett plus på stickan!! Känns såklart oerhört jobbigt för männen i dessa lägen som liksom måste prestera för annars finns ju inte ens chansen till ett barn- kan inte riktigt sätta mig in i hur de känner o tänker! :(
    Tror att det viktigaste i dessa lägen är att kunna kommunicera bra med varandra o stötta varandra... vi par som kämpar länge tror iaf jag har en chans att komma varann ännu närmare o bli starkare som par (är iaf min tro o förhoppning) Sen är det såklart inte lätt på vägen!

Stort lycka till till er alla!! KRAM!! Hjärta

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-06 17:00:36 följande:

Hej tjejer!
    Mensen kom idag så ingen bebis denna månad:(. Utredningen börjar 24 augusti så hinner nog ha äl en gång precis innan. Hur mår ni och hur går det för er? Kram

*kram* Jag håller tummarna att det tar sig vid nästa Äl för er och om inte annat så är det ju riktigt bra för er att utredningen börjar så att ni får kolla så att allt är okej, den ovissheten kan säkerligen ställa till en del oro och stress som inte direkt hjälper till...och med den borta så kanske miraklet kommer Hjärta

• emzerus

Lyckan över en graviditet vart kortvarig även denna gång, tredje missfallet som pågår just nu :( Började blöda i söndags em och nyss tog jag ett digitalt gravtest som visade Inte gravid så hcg är på väg ur kroppen :( Är såå otroligt ledsen, arg, frustrerad o besviken på varför det ska vara såå svårt för oss att få barn! Vi vill ju inget hellre!

Har tid den 28 augusti på kvinnokliniken o hoppas att få hjälp där!

• emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-08-11 18:29:18 följande:
    Nej va tråkigt :( ibland är allt verkligen bara orättvist. Bara att skriva av dig lite frustration här om du vill. Ta hand om dig nu så håller jag tummarna att ni får bra med hjälp på kvinnokliniken. Kram
    Tack vännen Hjärta
  • emzerus

Hej tjejer!

Jag har inte lämnat den här tråden, bara tagit en liten paus ett tag... det sista missfallet för 2 veckor sen påverkade mig mer än vad jag kunnat föreställa mig. Är så ledsen o nerstämd o totalt slutkörd känns det som. Förstår inte hur jag ska orka med men samtidigt är ju längtan efter en bebis så stor så orka bara måste man ju! :(

Ska till kvinnokliniken imorgon, får se vad vi får göra där. Räknar med att det är provtagning iaf på mig o min man. Hoppas att vi inte behöver vänta alltför länge sen på svar.

Vi verkar alla vara i ungefär samma fas just nu, utredning som börjat eller snart börjar och säger som flera av er att det ska bli skönt att få lite hjälp men samtidigt är det skrämmande att något ju faktikst kan vara fel :(

STOR KRAM Hjärta

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-27 21:38:12 följande:
    Har tänkt på dig<3. Man tror att man kan sätta sig in i någons situation även om man inte varit där men ändå kan man nog inte känna det du gör nu. Men från min sida, all empati till dig. Kan bara tänka mig vad du går igenom. Hoppas verkligen att ni börjar någon form av utredning nu och tar lite prover och så. Nedstämdheten känner jag så väl igen och önskar inget hellre än att alla här får plussa inom en snar framtid. Hör gärna av dig imorgon efter du varit på kvinnokliniken. Stor kram<3
    Tack vännen <3
    Idag var vi på kvinnokliniken o vi fick träffa en jättebra läkare. Hon var dels väldigt förstående att jag mådde dåligt, visade empati vilket jag tyvärr inte tycker är så vanligt bland de läkare jag träffat på och så kändes hon väldigt kunnig. Hon gjorde VUL på mig o allt såg bra ut så det var skönt. sen fick jag lämna 10 rör med blodprover och både jag o min man skulle även lämna blod till ett prov rörande kromosomavvikelse. Men detta skulle skickas iväg till annat sjukhus o det kunde inte göras en fredag. Så vi ska tillbaka i början av nästa vecka o ta dom proverna.

Hon skulle ringa mig om ca 2 veckor med svar på de prover jag lämnade idag det andra kunde tydligen dröja ganska så länge.

Frågade även om progestron då jag läst flera som testat det. Så det skulle jag få utskrivet vid nästa graviditet (om/när den sker) och börja ta direkt när jag plussar.

Hur går det för dig?
    Stor KRAM!! <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-08-27 21:39:06 följande:
    Åh, att nån ska behöva gå igenom sånt här, gör mig ledsen och arg på världen :( och det här med att orka orka lite till hela tiden kan ju vara så ofantligt jobbigt. Men jag tror på oss alla, jag tror vi kommer komma ut starkare tillslut hur det än slutar. Det kommer att bli bra.

Lycka till imorgon på kvinnokliniken!
    Tack så mycket Hjärta

Hur går det för dig?
    Kram!!
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-28 18:21:11 följande:

Emzerus: vad skönt att ni tagit prover och börjar kolla nu iaf!

Jag behöver lite kloka råd tjejer! Har BIM om 5 dagar. Har mått ganska illa sista dagarna så igår em tog jag lloyds Apotekets gravtest. Det visade bara skugga, inget streck. Kollade även på det några timmar senare och ingenting. Kräktes sen igårkväll och imorse tog jag detta test som är på bilden. Direkt när jag tog det ringde det såklart på dörren och jag såg detta resultat ca 30 min efter. Det är ju ett streck som det ska bli om man är gravid men det dröjde kanske för länge innan jag såg det? På förmiddagen testade jag med CB och det visade negativt. Har ni några teorier? Behöver experthjälp! Är ju ändå 5 dagar till BIM så har ingen aning!

Jag skulle säga att det där är ett positivt test :) :) Vågar tom säga Grattis :)

Lloyds test visar ju tidigare än tex cb så vänta ytterligare ett par dagar o ta med cb plus på morgonen så är jag ganska så säker på att du får ett plus :)

Åhh va roligt!!
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader