Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Vi som försökt 10 månader

emzerus skrev 2015-08-28 17:11:33 följande:

Tack så mycket

Hur går det för dig?

Kram!!

Skönt att läsa att du blivit väl omhändertagen på kvinnokliniken :)

Själv har jag precis påbörjat utredning, har lämnat alla prover så nu väntar vi på läkarbesök i slutet av september. Tills dess fortsätter vi försöka, känns skönt att veta att hjälp kanske går att få snart eftersom våra försök känns ganska tröstlösa.

Trevlig helg!
  • pandoraDiem

Wow vilket tydligt streck Nenna9! Nu kan jag för lite om gravtest för att veta om det gör något att du kollade på det först 30 min senare men det verkar ju onekligen väldigt lovande :) så roligt! Håll oss uppdaterade :)

• pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-08-29 12:12:47 följande:

Vill också säga att jag tycker det är sååå skönt ha er här! Att kunna ventilera, försöka få råd och tips och bara stötta och finnas till för varandra, i både glädje och sorg.

<3 håller tummarna för dig imorgon!
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-08-30 08:36:27 följande:

Och tydligare och starkare blir det!

Grattis!! Helt klart positivt test :) nu är det bara att ta en dag i taget och njuta :)
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-08-30 09:08:34 följande:

Vågar inte riktigt tro på det än faktiskt men säger tack och hoppas så in i den på att du har rätt! Jag har nu 3 dagar kvar till BIM men som sagt jag vågar inte ropa hej än.. Skulle bli världens överlyckligaste om det är sant! Hur mår du fina <3?

Förstår att det är svårt att tro på det när man försökt så länge, men har du testat som det står på bruksanvisningen så är du gravid :) ta ett digitalt om nån dag så får du det svart på vitt i text också :)

Jodå, jag mår fint, har träffat min systerdotter för första gången igår, så liten och söt :) väljer att tro att jag också kommer att ha ett sånt litet mirakel i mina armar en dag :) Kram!
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-08-31 07:49:43 följande:

Tog ett nytt lloyds imorse och på det här kanske man kan ana ett tunt streck men går inte ens att jämföra med de tidigare. Känns hopplöst, vet inte vad som pågår. Känns nästan som mensen är påväg också:(. Deppigt!

Åh, att kastas mellan hopp och förtvivlan, så jobbigt :( Det är ju dock inte kört än, dessvärre är det nog bara att vänta och se, vilket ju är skitjobbigt när man bara vill veta. Håller alla tummar jag har för att det ska gå vägen! Kram
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-09-01 16:34:03 följande:

3 månaders väntetid på kss för infertilitet utredning, nu hörde en privat av sig. 24 september börjar vi en utredning, första besöket ska vi gå igenom vilka prover vi ska göra :)

Va härligt att höra! Dock tråkigt att det var så lång kö på kss. Då ska vi nästan på våra besök samtidigt, jag har mitt den 29e. Börjar bli lite smånervös men mest känns det bra att det iaf händer något :) kram!
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-08-31 21:36:57 följande:

Ja tjejer tips på saker att göra då man inte tänker lika mycket på det mottages gärna!

Jadu, det där med att inte tänka på det, bara jag tänker tanken att jag inte ska tänka på det tänker jag på det ännu mer :) för mig handlar det om att hitta på roliga/intressanta saker. Träna hjälper mig en hel del men det är ju å andra sidan bara under en liten stund. Hitta nåt roligt projekt, typ hus/lägenhetsprojekt, planera fest eller resa, hitta på spontana saker med mannen eller vänner - typ mysig hemmamiddag eller äta ute, bio, picknick eller annan miniutflykt. Maratontitta på tv-serie eller dyk ner i en bok.

Hur går det annars? Håller tummarna för dig!
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-09-01 17:22:52 följande:

Tack för tipsen vännen! Tog mitt sista gravtest från lloyds imorse, fortfarande ett streck men fortfarande svagare än de 2 första! BIM imorgon. Vet inte om det är någon idé att jag köper CB digital för att testa imorgon. CB plus vet jag inte är lika känsligt så kanske blir det. Eller så är det lika bra att inte testa alls imorgon. Vad tycker du? Och ni andra såklart! Kram <3

Jag hade väntat till torsdag, men det är nog mest för att jag själv är så rädd för negativa test. Förstår ju att du vill veta så snabbt som möjligt, så gör vad som känns bäst för dig :)
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-09-01 18:54:40 följande:
    Shit fick verkligen ont i magen när jag såg att de ringde mig i morse, det blir ju lixom svart o vitt :/ först fick vi tiden den tionde september men då är vi utomlands så nästa tid blev 24 :) vi är taggade o glada. Sa dem vad ni skulle gå igenom första gången?
    Ja, känner igen den känslan, men tror jag undermedvetet varit beredd på att det skulle bli så här. Är ganska bra att på föreställa mig allt som kan gå fel tyvärr.

Men va skoj att ni fått tid, ni kanske inte ens behöver den efter en givande semester :) Vem vet, plötsligt så händer det kanske :)

Här i Malmö fungerar det lite annorlunda vad det gäller utredning, innan första läkarbesöket har vi fått lämna blod- och spermaprov så under vårat första besök kommer vi få svar på proverna samt bli undersökta båda två och förhoppningsvis veta hur vi ska gå vidare. Samtidigt som jag är nervös över vad de ska säga så är det lite spännande också.

Ha en trevlig semester!
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader