• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

Hoppas ni har en härlig helg allesammans! Känns som vi delar både glädje och sorg i den här tråden och idag vill jag dela med mig av min glädje för vi förlovade oss igår! Jag är sååå glad och livet känns underbart! Har också börjat använda cb digitala ältester igen (första försök nu efter uppehåll på 3 mån). De rosa som jag haft förut var slut så köpte de lila som visar hög samt maximal fertilitet. Har ingen aning om det är en ren tillfällighet men innan jag fick medicin och opererade sköldkörteln så hade jag äl redan dag 8 ibland. Idag är jag på dag 12 och imorse så fick jag blinkande gubbe så äl kommer ske om några dagar. Kroppen över lag jobbade ju för fort innan så kanske därför äl var så tidig då också? Ingen aning men känns så bra att kroppen är igång så snabbt. Nu blir det lite extra mys här hemma kommande dagar:). Känns som jag fått så mycket ny energi och är så lycklig och tacksam för allt. Nu kör vi;)!

• Nenna9
    emzerus skrev 2016-02-21 18:47:10 följande:
    Men åh va roligt vännen! Stort GRATTIS till er förlovning <3 perfekt tajming att ÄL är på intågande också ;) 

Blev så härligt glad av ditt inlägg, en sån glädje o positivitet inför framtiden! Underbart att läsa <3 

Stor KRAM!
    Tack vännen och stor kram till dig <3!!
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2016-02-21 19:16:10 följande:
    Tack vännen och stor kram till dig <3!!
    Har du testat något mer? Kram <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-02-21 19:31:24 följande:
    Fick flera svaga positiva gravtest (cb plus) men mensen kom i fredags så det var inget. Tycker att clearblues tester har börjat visa svaga plus när det säkert inte ens är något, riktigt surt tycker jag :( 

Men men, nya tag igen då! Får hoppas att det kan bli vår tur nån gång iaf!

Kram! <3
    Åh vad tråkigt fina:(. Men det kommer snart det är jag säker på <3
  • Nenna9

Tänkte kolla om någon vet.. Har använt cb ältest dubbelindikator för första gången. Hade blinkande gubbe igår (hade sex). Imorse visade den redan fast smiley så antar att det är idag jag är max fertil. Någon som vet när äl sker? Idag, imorgon? Är det bättre att ha sex några dagar till nu? Ska ju köra på ikväll iaf men kanske lika bra på tisdag också? När jag haft det rosa cb så visar den antingen ring el fast smiley och om jag förstått det rätt så sker äl ca 12-36 timmar efter fast smiley. Är det samma på dessa lila?

• Nenna9
    miamarina84 skrev 2016-02-22 17:13:14 följande:
    Jspp de lila är likadana så ha sex idaf på fast gubbe sen igen om ca två dagar. Sen e det slut på sexandet ;)
    Tack:)!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-02-22 19:31:21 följande:
    Har aldrig haft det lila men tror att det är samma...att när den visar fast gubbe då sker äl inom de närmsta 48 h. Så jag skulle ha sex ikväll o ev imirgon med om det går o sen om ytterligare 2 dagar alltså torsdag. Alternativt ikväll o på onsdag ????

Kör hårt ;)
    Tack:)! Nu är vi klara för idag och laddar om till imorgon då, hahaha;)! Kram
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2016-02-21 20:57:32 följande:

Sks ringa min infertilutrednings gubbe i morgon o kolla vad mitt sköldkörtel prov låg på egentligen. Provet låg normalt sa han under utredningen o ibte tänkte jag på att fråga. VAD jag egentligen låg på. Helst ska man ligga under 1-2 så vill verkligen veta. Om jag ligger högre kommer jag att vilja ha tabletter ändå så jag ligger lägre, för att höja fertiliteten.... Vet ni vad ni ligger på?

Jag vet inte alls vad jag har för tsh, bara att det var mycket lågt men inget som de trodde var farligt. Imorgon ska jag lämna blodprover och på fredag får jag reda på hur de ligger till. Tycker det är bra att du kollar upp det för om det är lättjusterat med medicin är ju det toppen! Kram
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-02-22 19:28:09 följande:
    Det kan väl vara bra att kolla upp...fick du nå svar idag?

Jag har legat väldigt lågt tsh efter mina operationer o hade i oktober 0.08. Alldeles för lågt så sänkte levaxindosen ett steg o tog nya prover vid jul o då hade mitt tsh stigit till 14. Så det var ju på tok gör högt :( har höjt dosen igen o ska ta nya prov om ett oar veckor... jag gissar på att det är pga att jag ligger fel i fosfn hela tiden dom ställer till det för vårs gravid planer :( riktigt irriterande! !
    Hoppas så fina att de får ordning på värdena! Drygt när doseringen kan vara så svår:(. Ska själv och lämna prover imorgon så får vi se vad läkaren säger på fredag <3
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2016-02-23 08:18:10 följande:

Grattis Nenna9 till förlovningen! Kärlek är precis vad som behövs i dessa tider :)

Jag vill också berätta för er (och förhoppningsvis inge lite hopp) att jag testade positivt imorse :) 2-3 veckor visade clearblue. Jag har till och med tappat räkningen på hur många gånger vi försökt och trodde det var helt kört att lyckas på egen hand. Var helt inställd på ivf. Nu är det ju långt ifrån över men jag tänker att jag passerat ett viktigt hinder, att ens lyckas bli gravid.

Jag hoppas av hela mig att jag smittar av mig på alla er här inne för jag tycker vi har väntat länge nog nu. Kram!

Åhhhh sååå himla roligt, stort grattis!!!! Många kramar <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader