• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

WhiteRose skrev 2016-01-26 10:07:53 följande:

Även jag har börjat med Pergotime, avslutade kuren i går. På fredag skal jag till gyn för att göra VUL och se om Pergotime har funkat.

Inga biverkningar ALLS, vilket just nu känns som ett tecken på att det inte funkar på mig..

Lycka till på fredag, håller tummarna!
  • Nenna9

Idag var vi på vårt återbesök efter utredningen. Har fått ligga lite på vänt eftersom jag skulle opereras. Allt ser bra ut för både mig och sambon och vi har ju blivit gravida förut så läkaren tror absolut att vi kommer lyckas snart igen, och så är också våran tro. Hans prover var jättebra och min äggreserv och andra prover likaså så det känns väldigt skönt och gör att vi slappnar av mera nu när vi fått svar. Vi har ju inte riktigt försökt så länge men med tanke på omständigheterna som gjorde att vi fick göra utredningen så är det med facit i hand sååå bra att vi gjorde den. En remiss för ivf är skickad idag, (vi har ju ändå bara försökt blivit gravida 6 månader varav vi plussat en gång på tredje försöket) men det är ca 6 mån-1 år väntetid på ivf här så det känns bra att ha det som back-up plan om vi inte blir gravida på egen hand innan dess. Så förhoppningsfulla är vi:)!

• Nenna9
    emzerus skrev 2016-01-27 19:45:40 följande:
    Åh va skönt att allt ser bra ut och att ni står i kö för ivf! Är ju bra att ni får stå i kö ändå...utifall att... men nu när du opererats så kommer ni säkert lyckas snart ändå ska du se :) 
    Tack fina, det känns toppen!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-01-27 19:45:40 följande:
    Åh va skönt att allt ser bra ut och att ni står i kö för ivf! Är ju bra att ni får stå i kö ändå...utifall att... men nu när du opererats så kommer ni säkert lyckas snart ändå ska du se :) 
    Hur är det med dig annars vännen <3?
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-01-28 21:56:44 följande:
    Jodå vi kämpar på här...har varit lite jobbigt sista tiden. Dels på jobbet sen med denna bebisverkstad som liksom aldrig vill fungera :( vart gravid förra månaden men fick missfall (eller om det var en kemisk graviditet, för avslutades precis när mensen skulle kommit) Fick plus några dagar innan. Känner mig så nedslagen o tankarna "är vi ett av dom paren som aldrig kommer få egna barn?" smyger sig på :( 

Har tid på kvinnokliniken 8 februari o då ska vi diskutera vad för alternativ vi har OM det aldrig fungerar för oss på egen hand. det är jag som ville ha detta samtal för att veta om tex ivf ens är ett alternativ för oss. För gravida lyckas vi bli men desto svårare att behålla graviditeten. haft 6 tidiga missfall sen september 2014. 

Äter ju Levaxin för att jag har haft sköldkörtelcancer o opererat bort hela sköldkörteln o har svårt att hitta rätt dos där....i början av januari fick jag provsvar o då lår mitt tshvärde skyhögt o hade väl gjort sen oktober. hade tsh 14!!! Så det är ju inte så bra... men har höjt min dos nu så hoppas att värdet är bättre snart igen! 

Äter du Levaxin nu? Gick op bra, ingen påverkan på stämbandet? 
    Usch så jobbigt att tänka så vännen. Hoppas så att det blir bättre snart. Skönt att ni har tid snart ändå för att diskutera alternativen. Någon förklaring tycker man ju att det borde finnas när det hela tiden upprepar sig. Måste vara så psykiskt påfrestande, känner verkligen med dig.
    Operationen gick jättebra, inga påverkningar på stämbanden. Ända jag har känt att nacken vart lite stel samt att jag kände lite halsont när man sväljer. Men allt det har blivit så mycket bättre och känns otroligt bea efter så här kort tid. Jag äter en tablett (100 mikrogram) levaxin nu, samma dos som innan operationen. När jag lämnade sjukhuset dagen efter operation så var värdena helt normala. Har återbesök 26 februari så får se då om de behöver justera någonting.
    Har också förstått att det kan vara svårt att hitta rätt dos. Har du haft så flera ggr eller är det nu sista tiden som dina värden ändrats?
    Kram
  • Nenna9
    WhiteRose skrev 2016-01-29 15:41:13 följande:

Liten uppdatering härifrån: Idag var jag på VUL för att se hur jag hade reagerat på Pergotime (enkeldos). Till sköterskans (och min egen) överraskelse visade det sig att jag hade reagerat väldigt bra för att vara första gången. Hon kunde se en äggblåsa som var på 14 mm och det betyder att vi kan gå vidare med äl-spruta. Dessa blåsor växer med 2 mm varje dag, och därför ska jag ta sprutan på söndag, då den ideella storleken är 18 mm. Måndag kväll är det bästa tidspunktet för samlag, då äl kommer i gång som bäst cirka 36 timmar efter sprutan.

Jag är SÅ glad och lättad. Nu finns det ju inga garantier för att jag blir gravid på första försöket, men det känns så himla skönt att veta att min kropp reagerar på den ska på Pergotime. Önskar er alla en fantastisk helg <3

Åh så skönt! Då håller vi tummarna nu! Kram
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-02-07 18:29:59 följande:
    vad är zonterapi för något? Vilka utför det?

jag läste lite om akupunktur o att vissa går på det innan ivf och/eller för "behandling" mot barnlöshet. Hittar inget där jag bor men däremot i stockholm.... har ca 10 mil till Stockholm så funderar på om det kan vara värt att testa kanske...

Imorgon ska jag till kvinnokliniken iaf o diskutera våra alternativ. Känner mig nervös inför det mötet :( Är rädd för att de ska säga att vi får fortsätta o kämpa på själva bara, att det inte finns nå hjälp för oss att få :(
    Lycka till imorgon, håller tummarna <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-02-08 19:29:39 följande:
    Tack <3
    Var på kvinnokliniken idag o pratade om våra alternativ. ..och vi har inga alternativ annat än att kämpa på :( Ivf får vi endast hjälp med när vi inte blivit gravida på ett år. Och eftersom vi blir gravida ganska lätt men inte lyckas behålla så är det inget alternativ. Frågade om vi kunde få testa att ta progesteron o trombyl efter ägglossning o det tyckte hon att vi kunde testa. Är på äl+9 idag så hon tyckte jag skulle börja i nästa cykel. Men sen gjorde hon ett vul o tyckte att livmoderslemhinnan var lite tunn. Den var på 5 mm o borde vara ca 7mm tyckte hon... så jag började med progesteron o trombyl iaf idag. Anledningen till varför jag skulle vänta enligt henne var för att jag skulle känna att jag började m det direkt. Men jag tänker att det kanske kan hinna göra nån skillnad iaf!! 

Jag vill bara att det ska funka nån gång...är så frustrerande! känns så orättvist :(
    Förstår att det måste vara jättejobbigt vännen:(. Men ändå så tycker jag det låter bra att du redan får äta progesteron och trombyl nu. Antar att det ska göra hinnan tjockare så att det fäster bättre? Det kommer att lyckas ska du se, förr eller senare! Stor kram
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-02-17 15:36:50 följande:

Äl+18 idag o ingen mens. Fick negativt gravtest igår morse så slutade med Lutinus vagitorier ifall det var pga dom mensen inte kom. Men ingen mens idag heller o nu på fm tog jag ett test o tycker mig möjligen kunna se ett svagt streck... men kan lika gärna vara inbillning. Tidigare gånger jag varit gravid har jag alltid plussat innan bim på äl+10 eller äl+11...så detta känns sjukt skumt. 

Antar att progestronet kanske kan skjuta på mensen men ändå finns ju där ett litet litet hopp.....så dumt säkert! :( 

Hoppas, hoppas <3!!!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-02-17 17:42:34 följande:
    Hoppas så jag med <3 men förnuftet säger att mensen säkert är sen pga progesteron ett. Men hjärtat säger att det kanske finns nåt därinne trots allt <3

Känner jag mig själv rätt så tar jag kig ett test imorgon bitti igen.

Har fått molvärk idag o mår väldigt illa...kan ju bero både på mens o graviditet. ..

Håll gärna tummarna för mig!

Hur är det med dig?

Kram!
    Åh, håller självklart tummarna för dig <3! Jag mår bara fint tack! Mensen kom som den skulle så det kändes jätteskönt att kroppen fungerar rätt trots operation och medicin. Är på dag 8 i cykeln så började med äl test imorse. Äntligen får vi försöka igen, så himla glad och tacksam att allt gått så bra. Har återbesök 26/2 och ska lämna blodprover nästa vecka så hoppas att medicinen är rätt dos. Allt känns väldigt bra nu och nu hoppad vi på en liten snart! Stor kram <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader