• WhiteRose

Vi som försökt 10 månader

Även jag har börjat med Pergotime, avslutade kuren i går. På fredag skal jag till gyn för att göra VUL och se om Pergotime har funkat.

Inga biverkningar ALLS, vilket just nu känns som ett tecken på att det inte funkar på mig..

• WhiteRose
    lillskrutten skrev 2016-01-26 11:51:00 följande:
    Håller tummarna att det gett resultat trots att du inte känt av något.

Alla får ju inte biverkningar medan andra får alla.

Jag ska börja med Pergotime nästa cykel vilket borde bli i slutet av februari.

Hur många kurer har ni planerat för?
    Tack :)

Det är inte helt planerat, som jag har förstått det.. Men om jag inte reagerar på Pergotime (har bara provat enkeldos nu, finns ju även dubbel- och trippeldos) går vi vidare med ägglossningssprutor.
  • WhiteRose

Liten uppdatering härifrån: Idag var jag på VUL för att se hur jag hade reagerat på Pergotime (enkeldos). Till sköterskans (och min egen) överraskelse visade det sig att jag hade reagerat väldigt bra för att vara första gången. Hon kunde se en äggblåsa som var på 14 mm och det betyder att vi kan gå vidare med äl-spruta. Dessa blåsor växer med 2 mm varje dag, och därför ska jag ta sprutan på söndag, då den ideella storleken är 18 mm. Måndag kväll är det bästa tidspunktet för samlag, då äl kommer i gång som bäst cirka 36 timmar efter sprutan.

Jag är SÅ glad och lättad. Nu finns det ju inga garantier för att jag blir gravid på första försöket, men det känns så himla skönt att veta att min kropp reagerar på den ska på Pergotime. Önskar er alla en fantastisk helg <3

• WhiteRose
    lillskrutten skrev 2016-01-29 21:42:56 följande:
    Varför ska du ta en spruta?
    Det är sprutan som gör att man får ägglossning cirka 36 timmar efter man har tagit den.
  • WhiteRose
    lillskrutten skrev 2016-01-31 16:23:46 följande:
    Okej den informationen har jag inte fått. Utan bara att jag ska äta Pergotime några dagar. Ta blodprov på dag ca21-23 i cykeln för att se om äl varit och göra ultraljud för att se hur äggblåsorna växer eller inte.
    Jag började med Pergo på dag 4 i min cykel och var på VUL 8 dagar efter sista tabletten. Där kunde sköterskan se att en äggblåsa redan var på 14 mm (optimalt är 18 mm och dom växer 2 mm/dag), men sprutan måste tas för att ägget ska släppa från blåsan.
  • WhiteRose

Liten uppdatering härifrån: Tog äl-spruta 31/1,  efter enkeldos av Pergotime och vi myste på 1/2. Sedan var det bara att vänta fram tills imorse, då vi fick besked på att jag skulle ta ett grav-test. Jag tog ett digitalt för att slippa tolka, och det visade "Inte Gravid".

Känns såklart tungt, men nu finns det inte mycket annat att göra än att ringa till klinken när jag får mens igen och börja med en ny omgång av Pergotime. Hoppas ni får en bättre start på dagen än jag. Kram på er <3

• WhiteRose

Efter andra omgången av Pergotime (fortfarande enkeldos) var jag på VUL i går, och jag hade två äggblåsor på 20 och 19 mm (vi blev informerade om att det KAN betyda tvillingar OM det tar sig). Tog äl-spruta direkt efter och ikväll ska vi mysa på.

Ha en bra dag alla Kyss

• WhiteRose

Har haft ömma bröst igår och idag känns det ännu mer.. Detta brukar vara ett tydligt tecken för mig att mensen är på g. Det betyder tyvärr också att 2:a försöket med Pergotime misslyckades.. Känns väldigt tråkigt, men det är bara att gå vidare och hoppas på tredje gången gillt.

• WhiteRose

I morse kom mensen med buller och bång, så 2 försöket med Pergotime lyckades inte heller. Hoppas på 3 gången gillt, annars går vi vidare med insemination.

• WhiteRose

Imorse var vi på VUL, som visade 2 fina äggblåsor på 19 och 16 mm (efter tredje dosen Pergotime, enkeldos). Tog äl-spruta direkt efter och imorgon ska vi mysa på.

Om det inte lyckas denna gången heller måste vi hålla paus i en månad :( Och sedan vänta in mensen innan vi påbörjar en ny behandling, fortfarande med Pergotime men med insemination istället.

Hoppas alla har haft en bra påsk! Kram <3

• WhiteRose

Imorse tog jag ett test som var negativt, så vi lyckades inte på tredje Pergotime försöket heller. Nu måste jag vänta in nästa mens (inte den som förmodligen kommer om ett par dagar) innan vi kan fortsätta med annan behandling, som förmodligen blir insemination.

Känns otroligt tungt just nu, grät på bussen på väg till jobbet. Får leta djupt efter någon inre styrka som ska hjälpa mig att klara av den här dagen. Hoppas ni får en bättre dag än mig <3

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader