• emzerus

Vi som försökt 10 månader

pandoraDiem skrev 2015-12-27 21:01:20 följande:

Hur går det för er tjejer? Hoppas ni haft en bra jul trots allt kämpande. Snart nytt år med nya möjligheter. Kram!

Vi kämpar på men försöket i december misslyckades tyvärr :( Kändes bra tungt precis då mensen kom men nu är det nya tag som gäller :) 

Nytt år o nya möjligheter låter bra :) 
    Är allt bra med dig? 

Kram!
  • emzerus
    lillskrutten skrev 2016-01-01 23:17:20 följande:

I 14 månader har jag haft mycket mellanblödningar just före och efter den rikliga mensen. Detta borde ha börjat i söndags men än har ingen blödning över huvud taget kommit igång. Bim va igår. Har inte fått utslag på äl testerna hemma men då hoppet alltid lever kvar undrar jag ju om vi kan ha lyckats ändå. Men de negativa tankarna säger att det är en månad då mensen kanske hoppar över ändå. Nån gång ska man väl va med om det. Vill inte göra grav test då jag sagt till mig själv att nästa gång jag gör ett sånt ska det va 100% positivt.

Att du varken fått mellanblödning eller mens ännu bådar ju gott måste jag säga :) 
    Och att du inte fått utslag på Ältester behöver inte betyda att Äl inte skett ändå. Åh vad jag håller tummarna för dig! :) 
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-01-03 08:14:19 följande:
    Känner igen rädslan för negativa test, min har nu blivit ännu större efter två negativa test. Håller tummarna att det tagit sig för er denna gång! Kram
    Hur har det gått för dig då, har mensen kommit? Vilken dag i cykeln är du?
    Håller tummarna för dig med <3 

Detta ska bli vårt år tjejer! Nu har vi väl ändå kämpat länge nog tycker jag!! 

KRAM till er alla <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-01-03 15:00:19 följande:
    Jag fick mens, på dag 33. Har aldrig varit så sen, brukar ligga mellan 22 max 28 dagar så kändes lite som ett elakt skämt när det var så pass sen att jag hann ta två negativa tester och sen få mens lagom till det nya året. Men det var förra året och nu är det året slut och det känns jävligt skönt.

Håller med dig, detta år är allas vårt år! Ett år för alla oss som kämpar.

Kram!
    Ja fyy att du skulle behöva gå över tiden o så var det ändå inget :( kroppen kan verkligen spela en ett spratt med jämna mellanrum. 

Men som sagt nytt år o nya möjligheter <3 

KRAM!
  • emzerus
    Nenna9 
    Hur går det för dig? Har du fått tid för operation, eller har du kanske tom gjort den nu? 

Hoppas allt är bra med dig! 
    Kram!
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-01-07 17:16:06 följande:

Om killen hade bra spermier o andra tester under fertils utredningen tjänar de då något till att han äter zink eller folsyra? Tänkte på om jag ska propsa på honom vitaminerna iaf.

Tycker läkare säger så olika...finns säkert inget rätt eller fel gällande vitaminer o mineraler. Min man äter sen ca 3 månader tillbaka zink o magnesium. Jag zink, magnesium o folsyra. Jag har frågat flera läkare på kvinnokliniken om min man ska äta folsyra o de säger att det enbart är kvinnan som ska äta det. Men jag har läst flera vars män tar det...så verkar som att man får ta sånna beslut själv. 

det kan ju iaf inte skada att han tar tillskott :)
  • emzerus
    lillskrutten skrev 2016-01-07 13:34:21 följande:

Äntligen så kom blödningen igång igår. Idag fick jag brev från läkaren om blodprovet. Det visar att jag inte haft äl i dec. Ska lämna samma prov denna cykel. Visar det ingen äl blir det ultraljud på äggstockarna och börja med Pergotime som kickar igång äl förhoppningsvis.

Känns som att vi tagit nästa steg på denna långa resa.

Skönt att blödningen kom tillslut iaf så kan ni ta nya tag nu! 
    va surt att du inte hade nån äl i december :( Hoppas att du/ni snart får hjälp nu iaf att få igång ägglossning!
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-01-19 18:49:35 följande:

Hej tjejer! Har inte varit inne speciellt aktiv här på ett tag men tänker allt på er. Hoppas verkligen som ni skriver att detta 2016 blir vårat bebisår! Gravida om inte annat:)! Verkar ändå hända en del med utredningar, få igång ägglossningar mm. Håller tummarna för alla här inne. Jag har precis opererat mig och mår förvånansvärt bra. Känns verkligen som ett steg i rätt riktning för oss. Annars har jag också mått väldigt bra de sista månaderna, har "skyddat"oss mot graviditet och har kunnat "släppa" tanken på bebis, ägglossningar, bim, ja ni vet. Men nu är vi redo att sätta igång, på riktigt;)! Kram på er<3

Va härligt att höra att du mår bra o att operationen gick bra! Toppen <3 

Nu håller vi tummarna att det blir många bebisar gjorda för oss detta år :) <3
  • emzerus
    lillskrutten skrev 2016-01-26 08:05:00 följande:

Har inget med det fysiska i denna resa att göra..men jag har äntligen fått ett fast heltidsjobb. Jag ser det som meningen med varför det dröjt med att så ett frö. Hade jag blivit gravid tidigare hade detta inte hänt.

Nu kan jag slappna av gällande det ekonomiska och tryggheten att om jag ska va mammaledig en vacker dag så har jag något att komma tillbaka till sen.

Stort grattis till jobbet!! va roligt!! :) 
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-01-27 19:32:06 följande:

Idag var vi på vårt återbesök efter utredningen. Har fått ligga lite på vänt eftersom jag skulle opereras. Allt ser bra ut för både mig och sambon och vi har ju blivit gravida förut så läkaren tror absolut att vi kommer lyckas snart igen, och så är också våran tro. Hans prover var jättebra och min äggreserv och andra prover likaså så det känns väldigt skönt och gör att vi slappnar av mera nu när vi fått svar. Vi har ju inte riktigt försökt så länge men med tanke på omständigheterna som gjorde att vi fick göra utredningen så är det med facit i hand sååå bra att vi gjorde den. En remiss för ivf är skickad idag, (vi har ju ändå bara försökt blivit gravida 6 månader varav vi plussat en gång på tredje försöket) men det är ca 6 mån-1 år väntetid på ivf här så det känns bra att ha det som back-up plan om vi inte blir gravida på egen hand innan dess. Så förhoppningsfulla är vi:)!

Åh va skönt att allt ser bra ut och att ni står i kö för ivf! Är ju bra att ni får stå i kö ändå...utifall att... men nu när du opererats så kommer ni säkert lyckas snart ändå ska du se :) 
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader