Vi som försökt 10 månader
Mensen här, som alla tecken påvisade. Försökt ringa gyn o boka tid för utredning, hamnade fel i växeln hela dagen, så nytt försök imorgon igen (vimsigt värre). Min karl har inte varit särskilt intresserad av att veta när ägglossning är, men nu när jag visat hur oregelbunda mina perioder är så förstår han hur svårt det är att pricka in rätt dag. Vi vill båda ha barn och är båda redo nu att både ta stöd och hjälp och ha sex oftare, helst varannan dag om inte varje.
Instämmer, ett barn är ett mirakel <3
Använder du dig av Ältest?
Appropå varannandag-sex så kan jag säga att det funkade för oss iaf :) Jag hade ägglossning dag 11-15 i cykeln så på ungefär dag 8 i cykeln började vi ha sex o körde varannan dag över Äl-perioden. Men den dagen vi fick positivt utslag på Äl-test körde vi den dagen o dagen efter och sen efter 2 dagar igen. De 4 ggr vi körde precis så här var de 4 ggr vi vart gravida, Men nu gick ju graviditeterna som de gick men det tror jag inte har med saken att göra. Befruktning skedde ju iaf o det tror jag berodde på att vi hade sex rätt ofta. Sen blir det ju rätt schemalagt o det kan ju kännas lite skumt minst sagt :)