Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Vi som försökt 10 månader

Lycka till på fertilitetsmottagningen idag emzerus! Hoppas så att ni känner att ni fått/kommer få hjälp när ni går därifrån idag. Tycker det låter som att ni har kämpat ensamma länge nog nu.

Miamarina, massa lycka till till dig idag också! Härligt att höra att ni är igång och att du förhoppningsvis får tillbaka ett litet embryo idag! Gick äggplocket bra?

• pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-08-17 17:02:56 följande:

Tack, det gick bra idag! Fick lämna blodprov för att kolla om jag är immun mot röda hund o sen för att se om jag haft ägglossning. 

Min man fick en tid för att lämna spermaprov. Och så bokade vi in en ny tid då vi ska träffa en läkare för undersökning samt göra upp en plan. Så det känns väldigt skönt! 

Hoppas du mår bra!! Närmar sig nu va tills bebisen kommer till er? <3

Vad kul att höra att det känns bra. Jag tyckte det var en enorm lättnad att få en plan. Fick ni läkartiden relativt snart eller?

Jo här är det bara bra, blir långsamt större. Snart bara 10 veckor kvar :)

Kram!
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-08-17 19:28:13 följande:

Fick läkartid den 8 september så relativt snart iaf :) 

Åh va härligt, hoppas att du mår bra i graviditeten <3

Skönt att ni inte behövde vänta så länge på läkartiden. Håller tummarna att ni får en bra plan som ni kan sätta igång med direkt, eller iaf typ direkt :)

Jodå, förutom blödningen jag hade i början av andra trimestern så har jag haft en bra graviditet. Hoppas slutet också blir bra.
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-08-19 21:57:21 följande:

Håller verkligen tummarna stenhårt att det blir plus för er nu!

Ja vi har tid 6 september o ska få svar på prover jag lämnat samt min mans spermier ob som han ska lämna om ett par veckor. Ska även göras upp en plan för oss.

Jag har plussat igen :) fick svagt positivt i förrgår dom sedan ökAT i styrka o idag positivt på cb digital. Är på äl+11 idag så går se om jag passerar bim denna gång. Men har en bra känsla idag iaf <3

Åh, håller alla tummar att plusset blir starkare och stannar i sådär 9 månader! Nu är det verkligen, verkligen din tur.
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-09-25 19:40:58 följande:

Hur går det för er? 

Mitt plus höll i sig o har sett vår lilla plutt 2 ggr på vul med tickande hjärta <3  Är i v 8+4 idag. Har aldrig kommit så här långt så känns underbart roligt o spännande! Självklart finns nervositeten där o en oro men försöker tänka positivt! 

Kram på er <3

Grattis!! Så kul att höra :) jo oron är nog en del av allt det här, jag kommer på mig själv med att tänka "bara jag får mitt barn i min famn", men jag antar att i den sekund jag får det kommer oron att bli ännu större. Men det är ju klart att man oroar sig över nåt så viktigt och underbart för en, man får helt enkelt försöka hitta nåt förhållningssätt till den.

Håller alla tummar, detta ska nog gå bra :)

Kram!
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2016-10-02 19:31:15 följande:

Började resan september 14 och nu september 16 fick vi se ett plus. Första plusset ever gravid 2-3 :) vi lyckades mitt emellan två ivfer. I augusti misslyckades vi och v 45 har vi äggplock inbokat.. Under kan ske :)

Åh vad kul att höra :) grattis!
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-10-11 20:17:48 följande:

Det gick inte vägen denna gång heller. Gjorde ultraljud idag I v 10+6 o fostret var i v 8+1 och det fanns inte längre någon hjärtaktivitet :( är så fruktansvärt ledsen o arg o tycker livet är sjukt orättvist!

Blir skrapning på fredag :(

Nä, fy vad orättvist. Jag blir så ledsen för er skull :( vet inte heller riktigt vad jag ska skriva. Skickar massa kramar. Ta hand om varandra ?
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-10-13 12:19:08 följande:
    Egentligen inte... hade mindre symtom men tänkte att det säkert var normalt :( Ingen blödning eller ont eller nåt. Så chocken vart total! 
    Alltså så hemskt att det ska behöva drabba er som redan genomgått en massa missfall tidigare, blir så arg och ledsen att livet kan vara så fruktansvärt orättvist. Hann ni få några svar från fertilitetsmottagningen innan du blev gravid (för visst var det så att ni var mitt uppe i en utredning?)? Känns ju som att det är extra viktigt att ni blir ordentligt utredda båda två för att förhoppningsvis få någon förklaring till varför det inte vill sig så de kan hjälpa er och ni slipper genomlida detta igen.

Tänker på er <3
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-11-24 12:26:34 följande:

Hej! Jag väntar in ägglossning som verkar komma senare än vanligt. Skapades den 14 oktober o fick mens den 11 november o borde ha äl snart men hittills inge positivt ältest.

Hur går det för dig?

Kram

Tummar hålls här också <3
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-11-24 16:53:29 följande:

Tack <3

Har din lilla kommit nu? <3

Ja, han är 4 veckor idag. Tiden bara flyger fram :)

Hoppas så att du får den finaste julklappen man kan få. Tycker verkligen att det får räcka med otur nu. Kram!
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-11-24 19:24:38 följande:

Men åh va underbart! Stort grattis till dig!! <3

En liten pojke...har han fått nå namn?

Du behöver inte berätta om du inte vill såklart. .. :)

Stort grattis igen o njut av din lille prins <3

Tack <3

Oliver heter han och han är världens sötaste :)
  • pandoraDiem

Kan tänka mig att kroppen är lite i obalans efter skapandet. Jag är lite oerfaren angående äl-test dock, körde nästan enbart med tempning så vet inte hur lätt det är att missa med testen. Kanske har frågat innan, men har du testat tempning? Hoppas du har haft äl eller har det nu i dagarna, vet hur frustrerande det kan vara att bara vänta på att försöka igen.

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader