Inlägg från: Flerattälska |Visa alla inlägg
  • Flerattälska

Vi som försökt 10 månader

Hej, jag hoppar gärna in här med er. Jag är 31 och min man 34. Vi har ett barn sedan tidigare som nu är tre år. Vi började försöka få till ett syskon i april/maj förra året och blev gravida i juli men i vecka tio slutade det i missfall. I samma veva upptäcktes en cysta i livmodern som jag varje tre månader skulle få kolla upp.

I januari/februari blev jag gravid igen och på den kollen fanns cystan kvar men var oförändrad. Cystan i sig var alltså inget hinder för att bli gravid. I april slutade även denna graviditet i missfall, vecka tio även denna gång. cystan fanns kvar och läkaren ville då Att jag skulle försöka stabilisera hormonbalansen i kroppen genom att äta tre månader med p-piller i hopp om att cystan skulle krympa av sig själv och då slippa operation. Det var oerhört svårt att börja äta p-piller när jag högst av allt ville bli gravid och jag mådde riktigt dåligt under den första tiden. Men men..

Tre månader gick och i veckan kom äntligen första mensen igång igen efter p-piller stopp. Om två veckor hoppas jag på positivt ägglossnongstest så att vi kan börja försöka igen.

Som sagt är problemet för oss inte att bli gravida utan att få behålla det.

Innan första barnet hade vi också missfall i vecka tio så hoppat finns kvar att det tillslut ska ordna sig men då vi inte lyckats på mer än ett år så känns det så jobbigt då hela kroppen värker efter en liten. Inte blir det lättare då alla runt en får barn och alla förväntrar sig att vi skulle ha ett till sedan länge. Jag lessnade på att blickar, spekulationer och frågor och har börjat berätta för alla om att vi har fått flera missfall men i stället för frågor kommer nu ömkan och det tycker jag är än värre.

Jag Ska kolla cystan om en månad men hoppas att jag innan dess fått plus på Stickan (cystan skulle inte ha någon inverkan på tidigare missfall enligt läkaren)

Håller tummarna för att vi är många som snart får ett fint plus

• Flerattälska
    lillskrutten skrev 2015-08-01 22:36:14 följande:

Nu är det bestämt att söka hjälp då jag fått sambon att förstå att vi inte kommer bli gravida bara jag "tar det lugnt och tänker på annat". Slutade med p-piller i oktober och har sen dess haft mens i 14 dagar varje månad. Det är inte konstant blödande men från o till. Tänker då att min ägglossning inte kan fungera som den ska heller?! Ska inte söka som ett par som vill ha hjälp att bli med barn. Ska börja i änden att ta upp problemet med mensen och få koll på min kropp. Känns läskigt och jobbigt men skönt på samma gång.

Jag tycker att du gör helt rätt i att kolla upp om allt står rätt till eller ej. Kan förstå at det känns läskigt men jag Hoppas att ni får bra hjälp och rätsida på cykeln snart så kommer nog plusset därefter ska du se :)
  • Flerattälska
    Nenna9 skrev 2015-08-06 17:00:36 följande:

Hej tjejer!

Mensen kom idag så ingen bebis denna månad:(. Utredningen börjar 24 augusti så hinner nog ha äl en gång precis innan. Hur mår ni och hur går det för er? Kram

Synd på mensen men skönt att ha tid för utredning och att snart få påbörja den. Förhoppningsvis så går det vägen nästa äl så att utredningen inte behöver påbörjas :) Håller tummarna för er!

Själv hade jag äl i måndags så nu har den lååååånga väntan på bim påbörjats.

Har tid på gyn på måndag för att se om cystan försvunnit, vuxit, krympt eller om de blivit fler...
  • Flerattälska
    emzerus skrev 2015-08-11 16:27:09 följande:

Lyckan över en graviditet vart kortvarig även denna gång, tredje missfallet som pågår just nu :( Började blöda i söndags em och nyss tog jag ett digitalt gravtest som visade Inte gravid så hcg är på väg ur kroppen :( Är såå otroligt ledsen, arg, frustrerad o besviken på varför det ska vara såå svårt för oss att få barn! Vi vill ju inget hellre!

Har tid den 28 augusti på kvinnokliniken o hoppas att få hjälp där!

Men nej!! Jäkla skit också! Åh att det ska vara så himla svårt att få en liten <3 Vilken vecka var du i?

Har själv två missfall i vecka tio bakom mig och vet inte hur mitt psyke skulle fixa ytterligare ett till missfall. Så många förhoppningar och sån längtan att det gör ont.Men att prata om det brukar kännas bättre så gör gärna det om du känner att du behöver <3
  • Flerattälska

Jag är gravid! Testade mig igår och fick gravid på digitala cb. Jag svävar på moln mwn är samtidigt livrädd för ett tredje missfall:( Jag har börjat med trombyl som jag fick utskrivet av läkare förra veckan så nu håller jag tummarna för att det hjälper.

• Flerattälska
    Nenna9 skrev 2015-08-17 13:47:57 följande:

Stoooort grattis!! Håller tummarna för att det går hela vägen nu <3

Tack snälla :) Jag kan behöva alla hjälp jag kan få <3

Håller tummarna för dig och övriga tappra i tråden. Lycka till med utredningarna .

Jag hoppas på många fina plus inom kort <3
  • Flerattälska
    Leonas skrev 2015-08-17 19:48:59 följande:

Wow, wow, wow!! :D Håller tummarna att allt går väl nu! <3

Åh tack snälla :)
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader