Vi som försökt 10 månader
Hej, jag hoppar gärna in här med er. Jag är 31 och min man 34. Vi har ett barn sedan tidigare som nu är tre år. Vi började försöka få till ett syskon i april/maj förra året och blev gravida i juli men i vecka tio slutade det i missfall. I samma veva upptäcktes en cysta i livmodern som jag varje tre månader skulle få kolla upp.
I januari/februari blev jag gravid igen och på den kollen fanns cystan kvar men var oförändrad. Cystan i sig var alltså inget hinder för att bli gravid. I april slutade även denna graviditet i missfall, vecka tio även denna gång. cystan fanns kvar och läkaren ville då Att jag skulle försöka stabilisera hormonbalansen i kroppen genom att äta tre månader med p-piller i hopp om att cystan skulle krympa av sig själv och då slippa operation. Det var oerhört svårt att börja äta p-piller när jag högst av allt ville bli gravid och jag mådde riktigt dåligt under den första tiden. Men men..
Tre månader gick och i veckan kom äntligen första mensen igång igen efter p-piller stopp. Om två veckor hoppas jag på positivt ägglossnongstest så att vi kan börja försöka igen.
Som sagt är problemet för oss inte att bli gravida utan att få behålla det.
Innan första barnet hade vi också missfall i vecka tio så hoppat finns kvar att det tillslut ska ordna sig men då vi inte lyckats på mer än ett år så känns det så jobbigt då hela kroppen värker efter en liten. Inte blir det lättare då alla runt en får barn och alla förväntrar sig att vi skulle ha ett till sedan länge. Jag lessnade på att blickar, spekulationer och frågor och har börjat berätta för alla om att vi har fått flera missfall men i stället för frågor kommer nu ömkan och det tycker jag är än värre.
Jag Ska kolla cystan om en månad men hoppas att jag innan dess fått plus på Stickan (cystan skulle inte ha någon inverkan på tidigare missfall enligt läkaren)
Håller tummarna för att vi är många som snart får ett fint plus