• Lilla_lou

Ivf västra Götaland 2015

Hej,

Jag behöver lite råd ????.

Jag och min sambo har försökt få barn i över 18 månader. Jag har en oregelbunden menscykel, extremt oregelbunden. Kan gå månader utan mens. Kanske beror det på min vikt? BMI 31. Vet faktiskt inte vad orsaken är.

Vi har bestämt oss för IVF, jag vill gärna ha tips på kliniker, inklusive privata i västra Götaland, som godkänner BMI på 31. Helst med kort väntetid.

Tack på förhand ????

• Svar på tråden Ivf västra Götaland 2015
  • Lilla_lou

Såg att mina smiley symboler blev till frågetecken, så bortse från alla frågetecken :)

• Lilla_lou

Tack för svaren =).

Då ska jag kolla upp Sahlgrenska och Falun. 

Cyanea: Lycka till med utredningen =).

Mortilltre: Tyckte du det fungerade att ha en bit att resa? Jag har tidigare läst att Falun är ett bra ställe, men blir fundersam på resvägen. Blir det många resor dit? (är ny gällande IVF, så är inte så kunnig gällande hur många besök och när man gör de olika stegen). 

Tack igen =)

• Lilla_lou

Tack för svaret, ja jag håller nog med, att närhet kan vara viktigt, iaf pga tryggheten det ger.

Jag ringde Sahlgrenska idag, men de rekommenderade att jag vänder mig till något annat ställe pga kötiderna. Känns lite tråkigt.

Någon som har erfarenhet av Nordic IVF Göteborg? Gäller samma BMI här, Max 35?

Carlanderska? Samma BMI där, max 35?

Tack igen för svaren.

• Lilla_lou

Tack för svaren och alla tips gällande Falun.

Både Falun och Nordic GBG verkar vara bra ställen =). Jag ska kontakta båda ställena och därefter ta ett beslut. =)

Svar på tråden Ivf västra Götaland 2015