Hantera missfall
Hur hanterar man ett missfall? Känner mig trött både psykiskt å fysiskt.
Hur hanterar man ett missfall? Känner mig trött både psykiskt å fysiskt.
Jag har svårt att hantera mitt missfall, kan inte als glädjas med andra, utom möjligtvis dem jag står riktigt nära. I övrigt jämför jag med andra och blir bitter för "varför ska de ha barn när inte jag har? Jag skulle bli en tusen gånger bättre mamma än henne." osv. Ganska slitsamt och ohållbart, suck...
Att det är 11 dagen och du blöder tycker jag inte är anmärkningsvärt - men att det luktar jätteilla låter värre. Jag skulle ringa och rådfråga eller söka vård, tror inte det är ett bra tecken tyvärr :(
Hej TS,
precis som k0k0 skriver så tycker inte jag heller att det är konstigt att du fortfarande blöder efter 11 dagar. Jag fick nyss MA och blödde då i totalt 18 dagar. Men att det luktar illa borde du ringa 1177 och fråga om. Jag tänker dock att det inte behöver vara farligt utan kan ju okså vara att det luktar lite mer eftersom det är sommar och varmt ute samtidigt som det blir ganska instängt där nere med blod och bindor hela dagarna...
Jag hoppas att det går bra med dig. Har du något läkarbesök inbokat för att kolla att allt kommit ut? För mig var det först då jag på riktigt slutade oroa mig, för jag var också väldigt nojig när missfallet pågick, så det var skönt att få höra en läkare berätta att allt var bra.
Min läkare tyckte att det bara var att köra igång igen direkt det slutat blöda, att vi inte behövde invänta nästa mens. Kan tänka mig att det är samma sak med träning, att när det känns okej att börja igen så är det ok. För mig känns det som att det är ok att träna nu när jag har slutat blöda och det känns som om jag har läkt ihop där nere.
Jag är i vecka 23 nu. Hade ingen mens mellan mitt sista missfall å bebis å va ja har hört så e de bara å köra på ;)
Jag gick igenom ett mf i v14. Vår helt förkrossad o ville seriöst nita läkaren som så att det e bara att försöka igen. Men efter ett tag så mildras sorgen. Jag kan fortfarande än idag tänka på det barnet som ej fick födas om det var en flicka eller pojke hur den hade sett ut mm. Tog 10 mån o få min son o han e 2 nu så nu tänker jag oftast att det var Meningen att vi skulle få sonen istället.
Styrkekramar till dig ts o alla andra som fått mf.
Jag gick igenom ett mf i v14. Vår helt förkrossad o ville seriöst nita läkaren som så att det e bara att försöka igen. Men efter ett tag så mildras sorgen. Jag kan fortfarande än idag tänka på det barnet som ej fick födas om det var en flicka eller pojke hur den hade sett ut mm. Tog 10 mån o få min son o han e 2 nu så nu tänker jag oftast att det var Meningen att vi skulle få sonen istället.
Styrkekramar till dig ts o alla andra som fått mf.
Jag tänker ofta på hur barnet skulle sätt ut å om det var en kille eller tjej. De e jobbigt att man aldrig kommer få svar på de.. Tänker hela tiden hur de skulle vart å blivit om det inte blivit missfall.
18 år. Varför så bråttom?
18 år. Varför så bråttom?