• Noro

Vad fyndar man i Ullared?

Ska snart till Ullared och vill höra om alla fynd!
    Finns det och vad kostar det?
    *Underlakan
    *Pyssel -papper, stämplar, lera, färgpennor, målarblock för vuxna
    *Alspån till smådjur, hamster
    *Hundattiraljer
    *LEGO
    *TV-serier på DVD
    *Espressomaskin + kapslar
    *Monster high
    *Ekologiska hushållsartiklar/hygienartiklar

Vad mer ska man fynda?

Undrar också om Pandurooutleten finns kvar och är något att ha.

• Svar på tråden Vad fyndar man i Ullared?
  • sextiotalist

Handdukar. Frottémattor till badrummet

• gbgumman
    Noname00 skrev 2015-07-23 20:10:50 följande:

Det du handlar varje dag, schampo tvål m.m men det som oftast gäller är "det som är billigt för stunden"
    Jag köpte verktyg och motorolja och det var inget lågpris utan bra märken med hög kvalite, rätt bra pris dock.
    Lite kul dom som aldrig skulle sätta sin fot på ullared men gärna gör det i stockholms innerstad.
    Såg exakt samma skål som köptes för 29kr på ullared i hyllorna på Åhles för 99kr en liten pytteskål, det var precis samma märkning.
    Där kan ju dom som säger att man inte ska köpa billiga varor ta sig en funderare.

Det förutsätter att jag vill ha den skålen. ALLT jag köper är noga noga utvalt och genomtänkt. Köper aldrig något för att det är ett bra kap. Lika så kläder till hela familjen. Går jag in i en butik som har rea kan jag lika gärna komma där ifrån med varor till ordinarie pris som en reavara. Oftast hittar jag inget. Det som jag köpt på Ullared de två gånger jag varit där är typ balsam och fryspåsar och liknande. Enda anledningen till att jag gått in på Ullared är för att vi råkar åka förbi två gånger om året. Det konstiga är att jag har mer pengar över nu än vad jag hade på den tiden när jag gick in för att fynda.
  • sextiotalist
    gbgumman skrev 2015-07-25 06:05:32 följande:

Det förutsätter att jag vill ha den skålen. ALLT jag köper är noga noga utvalt och genomtänkt. Köper aldrig något för att det är ett bra kap. Lika så kläder till hela familjen. Går jag in i en butik som har rea kan jag lika gärna komma där ifrån med varor till ordinarie pris som en reavara. Oftast hittar jag inget. Det som jag köpt på Ullared de två gånger jag varit där är typ balsam och fryspåsar och liknande. Enda anledningen till att jag gått in på Ullared är för att vi råkar åka förbi två gånger om året. Det konstiga är att jag har mer pengar över nu än vad jag hade på den tiden när jag gick in för att fynda.

Jag är inte heller någon som köper bara för att det är billigt. Men som noname00 skriver. Man kan hitta massor av bra saker till tillräckligt bra kvalitet på Gekås. När grabben var liten så köpte jag jeans för mindre än halva priset, överdragsbyxor samma sak. Jag kunde vinterrusta honom för 1/3 av priset (och fick alltid beröm av dagis för att han aldrig frös och styrka det alltid fanns en torr extraoverall till honom)
  • gbgumman

Just barnkläder kan jag nästan gå med på men då bör man ha vägarna förbi. Annars blir det inte mycket billigare. Men det jag inte förstått är leksaker och djursaker. Hur mycket saker behöver barn och djur egentligen. Mina barn har önskat sig lego. Men ALLTID har det varit ett speciellt bygge. Inte lego "random". Lite letande på internet har jag hittat just detta bygge billigt. Inte köper man leksaker och lagrar. Jisses vad ungarna skulle bli besvikna om de önskar sig ett bygge och får ett annat just för det vad det jag hitta på Ullared 6 månader tidigare. Samma med djurleksaker. Har haft många djur. Fåglarna har bara behövt EN bur katterna bara ETT klösträd och några pingisbollar. När det kommer till ytterkläder för barn är jag lite snobb och ekonomisk. De har fått mest isbjörn reima m.m. De har alltid varit torra och bara behövt ett plagg. De har hållit i minst två år och oftast gått att ge vidare. De har också haft en passform som gjort att de passat både som för stor och för liten (enligt siffran på storleken alltså)
    Inredning är för mig helt ofattbart. Vill jag köpa ett speciellt bord för jag gillar det kan jag ju inte åka till Ullared för att handla det billigare där. Chansen att jag hittar just det bordet är ju minimalt. Jag vet också att om jag köper exakt det bordet jag vill ha så kommer jag inte byta ut det. Kanske aldrig.

Nä Ullared är inte något som passar alla även om de som älskar Ullared tror det.

• sextiotalist
    gbgumman skrev 2015-07-25 13:58:14 följande:

Just barnkläder kan jag nästan gå med på men då bör man ha vägarna förbi. Annars blir det inte mycket billigare. Men det jag inte förstått är leksaker och djursaker. Hur mycket saker behöver barn och djur egentligen. Mina barn har önskat sig lego. Men ALLTID har det varit ett speciellt bygge. Inte lego "random". Lite letande på internet har jag hittat just detta bygge billigt. Inte köper man leksaker och lagrar. Jisses vad ungarna skulle bli besvikna om de önskar sig ett bygge och får ett annat just för det vad det jag hitta på Ullared 6 månader tidigare. Samma med djurleksaker. Har haft många djur. Fåglarna har bara behövt EN bur katterna bara ETT klösträd och några pingisbollar. När det kommer till ytterkläder för barn är jag lite snobb och ekonomisk. De har fått mest isbjörn reima m.m. De har alltid varit torra och bara behövt ett plagg. De har hållit i minst två år och oftast gått att ge vidare. De har också haft en passform som gjort att de passat både som för stor och för liten (enligt siffran på storleken alltså)

Inredning är för mig helt ofattbart. Vill jag köpa ett speciellt bord för jag gillar det kan jag ju inte åka till Ullared för att handla det billigare där. Chansen att jag hittar just det bordet är ju minimalt. Jag vet också att om jag köper exakt det bordet jag vill ha så kommer jag inte byta ut det. Kanske aldrig.

Nä Ullared är inte något som passar alla även om de som älskar Ullared tror det.

Det stämmer. Nu har jag ibland vägarna förbi och då har jag passar på. Så för min del har det blivit sådant jag vet är ok. Men jag hade inte åkt för att
  • Trippelmamma76

Nej är man så specifik med exakt vad man ska ha kan man ju inte handla på gekås , eller på något annat ställe heller för den delen... Utom den specifika affär som har varje speciell pryl då.

Har handlat mycket lego och annat till mina syskonbarn främst. De är inte mer bortskämda än att de blivit glada för vad de fått hittills i alla fall!

gbgumman skrev 2015-07-25 13:58:14 följande:

• gbgumman
    Trippelmamma76 skrev 2015-07-25 14:47:16 följande:

Nej är man så specifik med exakt vad man ska ha kan man ju inte handla på gekås , eller på något annat ställe heller för den delen... Utom den specifika affär som har varje speciell pryl då.

Har handlat mycket lego och annat till mina syskonbarn främst. De är inte mer bortskämda än att de blivit glada för vad de fått hittills i alla fall!

1 Det är just det jag vill säga. Gekås passar inte alla. Det lustiga är att jag gör av med mindre pengar nu när jag slutade leta fynd.

2 Jag tycker inte man är bortskämd för att man får det man önskar i födelsedags present. Särskilt inte om priset på det man verkligen önskar sig är samma som får. Att åka till gekås tar sin tid. Att leta bästa priset på lego på nätet tar mindre tid. Dock tycker många det är kul att shoppa på gekås. Det tycker inte jag är kul. Det nöjet kan man inte få på annan plats så då förstår jag man åker dit.
  • Gladskit

För många år sedan kanske schampo, balsam och sånt var något alla köpte på Gekås. Men idag finns ju Ö&B, Rusta mfl sådana butiker. Vem köper någonsin schampo till fullpris? Så för mig som bor i Stockholm kan jag inte se att det skulle vara värt att åka bil härifrån för att handla. Utan det vore väl om vi var i krokarna och hade vägarna förbi.

Min syster bor något närmare plus att hon har småkillar hemma som sliter leksakstraktorer som jag vet inte vad Så de åker dit en gång per år och köper leksaker. Då har dom i förrådet sedan att plocka fram till jul och födelsedagar. De hade jämfört med någon lokal leksaksaffär och det var nästan halva priset. Då snackar vi stora såna leksakstraktorer, lastbilar och olika sorters släp som man kan koppla ihop, ingen aning om märke.

Lego har de också köpt ibland. Och senast även såna där gummisnoddar/looms i en stor låda som garanterat hade kostat det tredubbla i en vanlig leksaksaffär. Men hon (som ändå varit där regelbundet) säger att det är så väldigt olika från gång till gång, det beror på vad de har fått in för partier just då. 

• Noro
    zZzZz skrev 2015-07-20 06:21:29 följande:

Lite billigare än andra butker är det säkert, men om man bor längre bort och ska resa dit, så lär det i slutändan bli dyrare med resan+varorna än att köpa på hemmaplan :)

Vi bor skapligt nära. Men har inte varit där än...
    Håller på att ladda fortfarande...
  • Noro
    Trippelmamma76 skrev 2015-07-20 07:36:29 följande:

Men allt beror ju på hur mycket du handlar z, givetvis. Handlar du tex kläder till hela familjen för en hel säsong och lite annat så får du åka väldigt långt om det inte ska löna sig.

Åker inte främst för att "det ska löna sig".
    Tänker att det väl är lite av en upplevelse.
    Det jag behöver handla finns på nära håll så självklart: Åker man till ett sånt ställe så blir det dyrare för att man springer förbi "det är ju ändå så billigt"-varor som man inte behöver...
  • Noro
    gbgumman skrev 2015-07-25 06:05:32 följande:
    Dina kommentarer handlar ju inte ett dugg om att svara på min TS...
    Spy på Ullared i någon "Spy-på-Ullared"-tråd i stället!
  • gbgumman
    Noro skrev 2015-07-31 10:58:58 följande:
    Dina kommentarer handlar ju inte ett dugg om att svara på min TS...
    Spy på Ullared i någon "Spy-på-Ullared"-tråd i stället!
    Det är inte ovanligt att trådar tar nya vägar. Dessutom vill jag som har varit på Ullared upplysa ts om att fynda är det svårt att göra där.
    Dessutom så var mitt inlägg ett svar på det ovan som också frångick ämnet.
Svar på tråden Vad fyndar man i Ullared?