Vad fyndar man i Ullared?
Handdukar. Frottémattor till badrummet
Handdukar. Frottémattor till badrummet
Det förutsätter att jag vill ha den skålen. ALLT jag köper är noga noga utvalt och genomtänkt. Köper aldrig något för att det är ett bra kap. Lika så kläder till hela familjen. Går jag in i en butik som har rea kan jag lika gärna komma där ifrån med varor till ordinarie pris som en reavara. Oftast hittar jag inget. Det som jag köpt på Ullared de två gånger jag varit där är typ balsam och fryspåsar och liknande. Enda anledningen till att jag gått in på Ullared är för att vi råkar åka förbi två gånger om året. Det konstiga är att jag har mer pengar över nu än vad jag hade på den tiden när jag gick in för att fynda.
Just barnkläder kan jag nästan gå med på men då bör man ha vägarna förbi. Annars blir det inte mycket billigare. Men det jag inte förstått är leksaker och djursaker. Hur mycket saker behöver barn och djur egentligen. Mina barn har önskat sig lego. Men ALLTID har det varit ett speciellt bygge. Inte lego "random". Lite letande på internet har jag hittat just detta bygge billigt. Inte köper man leksaker och lagrar. Jisses vad ungarna skulle bli besvikna om de önskar sig ett bygge och får ett annat just för det vad det jag hitta på Ullared 6 månader tidigare. Samma med djurleksaker. Har haft många djur. Fåglarna har bara behövt EN bur katterna bara ETT klösträd och några pingisbollar. När det kommer till ytterkläder för barn är jag lite snobb och ekonomisk. De har fått mest isbjörn reima m.m. De har alltid varit torra och bara behövt ett plagg. De har hållit i minst två år och oftast gått att ge vidare. De har också haft en passform som gjort att de passat både som för stor och för liten (enligt siffran på storleken alltså)
Inredning är för mig helt ofattbart. Vill jag köpa ett speciellt bord för jag gillar det kan jag ju inte åka till Ullared för att handla det billigare där. Chansen att jag hittar just det bordet är ju minimalt. Jag vet också att om jag köper exakt det bordet jag vill ha så kommer jag inte byta ut det. Kanske aldrig.
Nä Ullared är inte något som passar alla även om de som älskar Ullared tror det.