• Gert

Vad händer när S inte är största parti längre?

Socialdemokraterna har varit det största partiet sedan andrakammarvalet i Sverige 1917. Det är snart 100 år sedan.

Vad händer när S inte längre kommer vara det största partiet?

Det finns bara två partier som kan ta över efter S och det är Moderaterna och Sverigedemokraterna. Jag tippar att det blir SD som tar över eftersom de står närmare Socialdemokraterna än vad Moderaterna gör.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad händer när S inte är största parti längre?
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-19 10:36:21 följande:

Världen skulle givetvis gå under.

Sossarnas värld skulle nog gå under.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-19 10:37:11 följande:

Sossarnas värld skulle nog gå under.

Nej nej, hela världen.
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-19 10:38:10 följande:
    Nej nej, hela världen.
    Hur menar du?

Givetvis kan inte hela världen gå under för att Socialdemokraterna i Sverige inte längre är Sveriges största parti.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-19 10:41:59 följande:

Hur menar du?

Givetvis kan inte hela världen gå under för att Socialdemokraterna i Sverige inte längre är Sveriges största parti.

Hur vet du det?
  • Flash Gordon

Det lär ju dröja ett tag till men den dagen S inte längre är störst blir det spannande att se hur LO reagerar.

Annars är nog det mest en känsla av glädje, lättnad och frihet som infinner sig. För att Sverige till slut visat att man kan vara mer än en enpartistat.

Sedan är det tillbaka till det politiska arbetsbordet som gäller.

• Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-19 10:46:40 följande:
    Hur vet du det?
    För att jag tänker rationellt.

Men du kanske tänker på hur det skulle bli i Kina om kommunistregimen kollapsar? Du tänker ju flytta dit om SD blir störst - det har du själv skrivit.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-19 11:48:52 följande:

För att jag tänker rationellt.

Men du kanske tänker på hur det skulle bli i Kina om kommunistregimen kollapsar? Du tänker ju flytta dit om SD blir störst - det har du själv skrivit.

Ja det har jag. Men det jar inget med dinTS att göra, eller hur?
  • Gert
    Flash Gordon skrev 2015-07-19 11:44:08 följande:

Det lär ju dröja ett tag till men den dagen S inte längre är störst blir det spannande att se hur LO reagerar.

Annars är nog det mest en känsla av glädje, lättnad och frihet som infinner sig. För att Sverige till slut visat att man kan vara mer än en enpartistat.

Sedan är det tillbaka till det politiska arbetsbordet som gäller.

SD är näst störst bland LO-medlemmar så vem vet om SD inte kanske kan bli störst inom LO också? Som grädde på moset kanske Karl-Petter Thorwaldsson avgår. 
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-19 11:53:41 följande:

SD är näst störst bland LO-medlemmar så vem vet om SD inte kanske kan bli störst inom LO också? Som grädde på moset kanske Karl-Petter Thorwaldsson avgår. 

Tänkte inte som vanligt
Svar på tråden Vad händer när S inte är största parti längre?