• Gert

Vad händer när S inte är största parti längre?

Socialdemokraterna har varit det största partiet sedan andrakammarvalet i Sverige 1917. Det är snart 100 år sedan.

Vad händer när S inte längre kommer vara det största partiet?

Det finns bara två partier som kan ta över efter S och det är Moderaterna och Sverigedemokraterna. Jag tippar att det blir SD som tar över eftersom de står närmare Socialdemokraterna än vad Moderaterna gör.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad händer när S inte är största parti längre?
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-19 10:46:40 följande:
    Hur vet du det? smile1.gif
    I Svea Riken finns det, ungefär,  9 784 445 mänskor, i världen, ungefär, 7 329 566 000 mänskor (nu ökar befolkningen med ca 5 mänskor i sekunden, så det är omöjligt att mer exakt återge i korrekt siffra) iaf, Nerf, således utgör Sveriges befolkning sisådär 1,3 PROMILLE av befolkningen i världen som helhet.

Å då menar du på fullt allvar att, citat:

"Världen skulle givetvis gå under" ...slut citat.

Du inser det säkerligen inte, Nerf, men du framstår som en komplett idiot när du håller fast vid dylika uttalande. 

"Promille" ....för dom av er som inte är bevandrade i matematikens mysterium kan jag upplysa om att promille är liktydigt med tusendelar.

Det är inte nåt som polisen hittat på i samband med sina alkotester.

Kram //Antondance.gif

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-07-19 12:11:32 följande:

I Svea Riken finns det, ungefär,  9 784 445 mänskor, i världen, ungefär, 7 329 566 000 mänskor (nu ökar befolkningen med ca 5 mänskor i sekunden, så det är omöjligt att mer exakt återge i korrekt siffra) iaf, Nerf, således utgör Sveriges befolkning sisådär 1,3 PROMILLE av befolkningen i världen som helhet.

Å då menar du på fullt allvar att, citat:

"Världen skulle givetvis gå under" ...slut citat.

Du inser det säkerligen inte, Nerf, men du framstår som en komplett idiot när du håller fast vid dylika uttalande. 

"Promille" ....för dom av er som inte är bevandrade i matematikens mysterium kan jag upplysa om att promille är liktydigt med tusendelar.

Det är inte nåt som polisen hittat på i samband med sina alkotester.

Kram //Anton

Swiiiiiiish

Vad var det?

Det var ironin som precis flög över ditt huvud.
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-19 12:14:48 följande:
    Swiiiiiiish

Vad var det?

Det var ironin som precis flög över ditt huvud.
    Ditt påstående var inte ironiskt. Det var makalöst korkat.

Men jag begär inte att du skall fatta skillnaden, Nerf. Då måste du nämligen tänka till. Och en del mänskor klarar inte detta utan en bultande skallavärk som ett resultat av dylik tankeverksamhet. Så du är förlåten. 

Visst är jag snäll !!!

Jo...det är jag, snäll, jag är född sån. Snäll. Av naturen. Så därför skall jag också passa på att önska dig en fortsatt skön söndag eftermiddag, Nerf.WetKiss.gif
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-07-19 12:56:46 följande:

Ditt påstående var inte ironiskt. Det var makalöst korkat.

Men jag begär inte att du skall fatta skillnaden, Nerf. Då måste du nämligen tänka till. Och en del mänskor klarar inte detta utan en bultande skallavärk som ett resultat av dylik tankeverksamhet. Så du är förlåten. 

Visst är jag snäll !!!

Jo...det är jag, snäll, jag är född sån. Snäll. Av naturen. Så därför skall jag också passa på att önska dig en fortsatt skön söndag eftermiddag, Nerf.

Vad exakt babblar du om? Att jag driver med Gert går dig iaf totalt förbi.
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-19 12:58:55 följande:
    Vad exakt babblar du om? Att jag driver med Gert går dig iaf totalt förbi.
    Varför känner du behov av att driva med en seriös motdebattör i en seriös tråd ???

Problem att komma med vettiga argument kanske !!!
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-07-19 13:11:20 följande:

Varför känner du behov av att driva med en seriös motdebattör i en seriös tråd ???

Problem att komma med vettiga argument kanske !!!

Sen NÄR är Gert seriös??? Och sen när är en väldigt hypotetisk fråga som inte är seriös, serös?
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-19 13:16:02 följande:
    Sen NÄR är Gert seriös??? Och sen när är en väldigt hypotetisk fråga som inte är seriös, serös?
    Jag är alltid seriös och varför tycker du att min fråga i TS inte är seriös?

Trenden pekar nedåt för Socialdemokraterna och den pekar uppåt för Sverigedemokraterna. Om man låter datorn räkna ut trenden så kommer SD gå om både Socialdemokraterna och Moderaterna i november nästa år.

www.dagenssamhalle.se/kronika/akesson-goer-comeback-och-laengtar-efter-makten-15696
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-19 13:55:03 följande:
    Jag är alltid seriös och varför tycker du att min fråga i TS inte är seriös?

Trenden pekar nedåt för Socialdemokraterna och den pekar uppåt för Sverigedemokraterna. Om man låter datorn räkna ut trenden så kommer SD gå om både Socialdemokraterna och Moderaterna i november nästa år.

www.dagenssamhalle.se/kronika/akesson-goer-comeback-och-laengtar-efter-makten-15696
    Fin källa. Har du typ en länk till en opinionsundersökning som visar trender?
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-19 14:10:17 följande:
    Fin källa. Har du typ en länk till en opinionsundersökning som visar trender?
    Om du läser texten i länken ser du att det är en sammanslagning av alla opinionsundersökningar.
Svar på tråden Vad händer när S inte är största parti längre?