Väcka förälder
Frågan är väl vad ditt barn vill? Med äldsta gick det få att krypa ner i sängen och mysa när hon var mindre.
Här vaknar 4,5-åringen först. Antingen leker hon på sitt rum, går till pappan som sover i soffan och får se på Barnkanalen eller också stövlar hon in till mig och kräver frukost. Jag försöker hyscha på henne då lillasyster är lättväckt. Ibland går det få lite respit, ibland är det bara att trava upp. Just under graviditeten är jag tröttare även om jag kan vakna runt fem, men det innebär ju inte att jag är pigg och vill gå upp då. Oftast ligger man ju och halvslumrar och hör vad som händer, men visst har det hänt att hon snott godis på morgonkvisten (misstänkt plastprassel i och för sig).
Lillasyster på 2 år går raka vägen till pappa när hon vaknar, mamma är totalt ointressant, då han sätter på tv. Jag kan väl tycka att jag inte behöver ta alla frukostar när vi är lediga, så ibland ligger jag medvetet kvar i sängen, annars brukar det bli tjat frukost efter en stund. Sambon är nattuggla så han tycker han har rätt att sova fram till 10-11 ibland.