Anonym (arga morsan) skrev 2015-07-19 22:36:20 följande:
Förlåt?
Tror du missuppfattat saken lilla gubben.
Kan påpeka att jag har ständig uppsikt bakåt när jag kör. Även framåt. När jag närmar mig en rondell saktar jag in och kollar läget längre fram utan att bromsa, allt för att det ska flyta på och kunna glida igenom om det inte är bilar i rondellen, sen att många inte blinkar ut ur rondellen är inte mitt fel.
Där har du framförhållning.
När jag kör om, kollar jag alltid läget bakåt, kommer nån annan kastar jag mig inte ut utan väntar på min tur. Om jag närmar mig ett tydligt hinder kollar jag bakåt, signalerar, bromsar eller annat så gott jag kan för att undvika fara. Sen om nu stressade Janne valt att lägga sig precis bakom och trots mina upprepade försök att uppmärksamma
honom.inte reagerar och ökar avståndet och därigenom nästan kör in i mig och hötter med näven kan jag inte rå för. Jag kan ju knappast stanna och gå ur bilen och dra i Jannes handbroms för att få honom att stanna...
Sedan det där med omtanke och respekt, ja det är ord du nog borde lära dig lite mer vad det betyder innan du missbrukar dem.
Jag ligger aldrig tätt bakom någon på landsväg även om denne kör saktare. När jag ser en möjlighet att köra om närmar jag mig dock och kör om.
Sen förstår inte jag hur man inte kan tappa fokus när du har en bil som ligger så nära att man kan se skäggstubben på föraren. Trafiken bakom bilen försvinner och det enda du ser i backspegeln är den där bilen.
Lilla gubben?
Själv skulle jag bli YTTERST skeptisk om bilen framför mig ligger i 10 under och vinglar på vägen. Skulle ICKE försöka köra om, vem vet vad h*n kan ta sig för. Och håller avstånden gör jag, så jag vet inte varför du skriver som du gör.
Även om du vinglar på vägen (utan att märka det till och med?!?) så bör du rimligtvis vara medveten om att det finns bilar bakom, samt se vad de gör.